کمپین‌های بازاریابی «بازگشت به مدرسه»

کمپین‌های بازاریابی «بازگشت به مدرسه»

بازگشت به مدرسه زمان بسیار مهمی برای بازاریابی محسوب می‌شود. اول به این دلیل که پر است از موقعیت‌های مهم بازاریابی و دوم به این دلیل که می‌توان آن را یکی از پرسودترین زمان‌های سال در بسیاری از نقاط دنیا دانست. از شعارهای تبلیغاتی جذاب گرفته تا پست‌ها و ویدیوهای رنگارنگ و هیجان‌انگیز در شبکه‌های اجتماعی. بیشترین تمرکز اصلی برندها در این زمان از سال  برروی جذب مخاطب است.

در سال‌های اخیر، وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی با ارایه کارت هدیه، جایزه، برنامه‌های تبلیغاتی و ارسال رایگان به اصلی‌ترین ابزار خرید برای هم دانش‌آموزان و هم والدین در این دوران تبدیل شده‌اند. به همین دلیل برای موفقیت در چنین روزهایی نکات خاصی هست که بهتر است آنها را رعایت کرد.

شروع به موقع کمپین ، استفاده از کمپین‌های الهام‌بخش و مدرن برای مخاطبین جوان و شناخت نیاز‌های متفاوت رده‌های مختلف سنی برخی از این نکات هستند. نکته قابل توجه دیگر این است که معمولا خرید نهایی توسط والدین انجام می‌گیرد. در نتیجه کمپین موفق کمپینی است که بین آنچه کودکان را جذب می‌کند و آنچه که برای والدین قابل قبول است، تعادل بر قرار کند.

در ایران- مثل خیلی نقاط دیگر جهان- بازگشت به مدرسه از اهمیت زیادی برخوردار است و دیجی کالا، به عنوان یکی از مهم‌ترین پلتفورم‌های فروش آنلاین در ایران مثال خوبی در این زمینه است. این فروشگاه آنلاین با ارایه تخفیف‌های بالا و قرعه‌کشی، نه تنها خود را با این ترند جهانی هم‌سو می‌کند بلکه این کار را ماهرانه و با اختصاص کمپین‌های متعدد به گروه‌های سنی مختلف انجام می‌دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)