پنج راه رستگاری هنگام شرکت در اولین Pitch یک کسب و کار نو (و حتی لذت بردن از آن) | وبلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه

پنج راه رستگاری هنگام شرکت در اولین Pitch یک کسب و کار نو (و حتی لذت بردن از آن)

برندها همواره نیازمند خدمات تبلیغاتی برتر هستند. آنان می‌خواهند منابع مالی و فرصت‌های طلایی خود را طوری سرمایه‌گذاری کنند که بیشترین بهره عایدشان شود. برای این کار باید گزینه‌های موجود را بسنجند و بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. حالا این آژانس‌های تبلیغاتی هستند که برای جلب توجه برند و مشتری باید با هم وارد رقابت شوند و بهترین خدماتشان را عرضه کنند.

امروز مقاله‌ای از لی مکیا، مدیر ارشد بخش کسب و کارهای جدید شرکت دیجیتاس هلس را با هم می‌خوانیم که سعی کرده به نکاتی درباره این کارزار تبلیغاتی اشاره کند.

شرکت در یک Pitch، عملی گروهی است.

 به شما تبریک می‌گویم! شما برای شرکت در یک Pitch تبلیغاتی انتخاب یا شاید داوطلب شده‌اید. من هم قبلاً به عنوان عضوی از یک آژانس در همچنین موقعیتی قرارگرفته‌ام و هنوز تحت تأثیر انرژی و نیرویی هستم که از برنده شدن در یک Pitch به گروه و آژانس وارد می‌شود.

در اینجا به‌ اختصار چند نکته را مرور می‌کنیم که به موفق شدن در مدیریت چنین رویدادی کمک می‌کند.

فقط حضور نداشته باشید، بلکه همکاری کنید!

شرکت در یک Pitch، عملی گروهی است و ایده‌های خوب ممکن است از هر بخشی از آژانس بیرون بیاید. الان فرصت شماست تا خودتان را نشان دهید و مورد توجه مدیران گروه قرار بگیرید. پس آستین‌های خود را بالا بزنید و بپرسید: «چه کمکی از من برمی‌آید؟»

از هرج‌ و مرج و شلوغی استقبال کنید!

همیشه سوال‌های بسیار زیادی وجود دارند. شما هیچ‌وقت آن‌قدر وقت ندارید (به مشتری‌تان دسترسی ندارید) که با وجود محدودیت‌های زمانی، ایده‌ها و بینش‌های جدید که دائم مسیر را تغییر می‌دهند، بتوانید جواب درستی برای همه آن‌ها بیابید. استراتژی‌های شما تا زمانی شنیده می‌شوند که یکی از گروه قرمزها (اشاره به بازرسان و مدیران سازمان) از راه برسد و دست روی نکاتی بگذارد. در نتیجه شما باید بتوانید روی پای خود بایستید و در لحظه زندگی کنید. شرایط نمی‌تواند همیشه ‌تر تمیز و از روی دستورات پیش برود. به جایزه فکر کنید و به آن برسید.

باانگیزه باقی بمانید ولی نه انگیزه‌ای که از ایده‌های مزخرف می‌آید

به خاطر شب‌زنده‌داری‌ها و کار در آخر هفته‌ها و جلسات طولانی‌مدت و خسته‌کننده، خیلی ساده می‌توان در دام اطلاعات بی‌ارزش افتاد و تبدیل به زباله‌دان اطلاعات شد. در این حالت به یاد داشته باشید که بهترین خروجی‌های ذهن و جسم خود را زمانی دریافت خواهید کرد که بهترین ورودی‌ها را به خود برسانید.

تغذیه مناسب و مصرف دانه‌ها و سبزی‌ها می‌تواند تیم را سرحال نگه دارد. فقط مراقب باشید که از آن شکلات‌های وسوسه کننده کمتر استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که این روزهای شلوغ‌ کاری باید بگذرند

یک Pitch معمولی حدود سه هفته زمان خواهد برد (۲۱ روز، ۵۰۴ ساعت، ۳۰۲۴۰ دقیقه یا هر طوری که شما دوست دارید آن را حساب کنید). موعد تحویل همیشه پیش روی شماست و زمان هم متقابلاً در برابر شما. شما تمام این ۳۰۲۴۰ دقیقه را به‌سختی کار می‌کنید، ولی ناامید نشوید! در انتهای این تونل به نور می‌رسید. شما می‌توانید!

ایرادی ندارد اگر خوش بگذرانید

شکی وجود ندارد که این‌ یک موقعیت پرفشار و استرس است ولی چنین وضعیتی بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید خوش باشید. حتی می‌توان گفت خوش گذراندن با اعضای گروهتان نه ‌تنها به کاهش استرس کار کمک می‌کند بلکه به ساختن ارتباطات نزدیک کاری نیز می‌انجامد، چیزی که مشتریان همیشه به دنبال آن هستند. یک تیم هماهنگ که ایده‌های یکدیگر را به نحو مطلوبی پوشش می‌دهند، مشتری را نیز به اشتیاق و هیجان می‌آورد.

در انتها باید گفت که مشتریان به دنبال یک شریک خوب می‌گردند نه یک میز پرزنتیشن خوب.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)