پادکست شماره 95 - 21 اردیبهشت 1397

پادکست شماره ۹۵ – ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز در این قسمت از پادکست بادکوبه، ابتدا از لینکدین می‌گوییم؛ سپس با شما درباره این صحبت می‌کنیم که چگونه مسائل را اولویت بندی کنیم؟ و در انتها به سراغ همایش «روز بازاریابی دیجیتال» می‌رویم.

لینکدین

به گفته سایت نت‌نوشت هفته گذشته لینکدین پانزده ساله شد. لینکدین بزرگترین شبکه حرفه‌ای در جهان با بیش از ۵۶۲ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور در سراسر جهان است.

چشم‌انداز شبکه اجتماعی LinkedIn ایجاد فرصت اقتصادی برای هر عضو نیروی کار جهانی است. ماموریت لینکدین ساده است: متخصصان جهان را به یکدیگر ارتباط می‌دهد تا آنها موفق‌تر و کارآمدتر شوند.

آلن بلو، یکی از بنیانگذاران و معاون استراتژی LinkedIn در پست وبلاگ خود گفت: “۱۵ سال پیش، ما لینکدین را در اتاق نشیمن رید هوفمن با شعار «روابط مهم» راه‌اندازی کردیم. در حالی که دنیای کار به شدت پیشرفت کرده است، با توجه به ابزار و محصولاتی که ما استفاده می‌کنیم، شیوه‌هایی که ما با آن ارتباط برقرار می‌کنیم و حتی وجود خود کارها، واقعا لازم است که ما با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم در حرفه‌ای که هستیم باقی بمانیم یا شغل جدیدی پیدا کنیم”

این شبکه حرفه‌ای داده‌ها و اطلاعات زیر را به مناسبت تولد ۱۵ سالگی‌اش ارائه داده است:

عناوین شغل با سریع‌ترین رشد در طول ۱۵ سال گذشته:

۱- متصدی فروش

۲- دستیار اداری

۳- مشاور

۴- مدیر پروژه

۶- مدیر اجرایی

۷- تکنسین

۸- مدیر فروش

۹- مهندس نرم‌افزار

۱۰ صنعت با سریع ترین رشد در طول ۱۵ سال گذشته:

۱- اینترنت

۲- بازی‌های کامپیوتری

۳-  استفاده از فرآیندهای شرکت یا خدمات خارج از کشور

۴- رسانه‌های آنلاین

۵- امور استخدامی

۶- منابع تجدیدپذیر و محیط زیست

۷- آموزش الکترونیکی

۸- پیشرفت برنامه

۹-  سلامتی و تناسب اندام

۱۰- سرویس‌های سانحه و رویداد

بادکوبه هم در لینکدین حضوری فعال دارد. ما آنجا هستیم که ضمن صحبت درباره مسائل تخصصی بتوانیم میان خودمان و کسب و کارها و نیروهای متخصص ارتباط قدرتمندی برقرار کنیم و از پتانسیل موجود در این شبکه اجتماعی بهره ببریم.

چگونه مسائل را اولویت بندی کنیم؟

همه‌ی ما در زندگی اهدافی داریم و باید بتوانیم آنها را شناخته و اولویت‌بندی کنیم. این مسئله بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد چرا که هر روز مسائل اضطراری و فعالیت‌های کم اهمیت به وجود می‌آیند که با هم ترکیب شده‌ و جلوی موفقیتمان را می‌گیرند. اگر نتوانیم آنها را به درستی اولویت‌بندی و مدیریت کنیم، پس از مدتی دچار یاس و نا امیدی خواهیم شد و به اهدافمان نیز نخواهیم رسید.

در دیجیاتو می‌خوانیم که دانستن اولویت‌های موجود در زندگی می‌تواند ما را از یک شخص منفعل به یک فرد فعال تبدیل کند. شاید برای اینکه متوجه بشویم چه مسائلی در زندگی ما اولویت دارد، باید به سه سوال اساسی پاسخ بگوییم:

۱از ما چه انتظاراتی می‌رود؟

مشخص کنید که در حال حاضر کدام وظیفه و فعالیت، هدف اصلی ماست و چه انتظاراتی از ما می‌رود.

۲چه روشی می‌تواند بهترین نتیجه را برایمان به ارمغان آورد؟

بدین منظور بهتر است لیستی از فعالیت‌هایی که به بهره‌وری و شکوفایی ما منتهی می‌شود، تهیه کرد. پس از آن با بررسی هر کدام باید فهمید که در کدامیک، از صلاحیت لازم برخورداریم یا چه مهارتی را باید بهبود ببخشیم.

۳چه فعالیتی باعث خوشحالی ما می‌شود؟

مسملاً ما پس از انجام وظایف خود خوشحال و سرزنده می‌شویم. باید ببینیم کدامیک از این اهداف بیشترین احساس سرخوشی را برایمان به ارمغان می‌آورد. برای مثال کدام کار است که حاضریم آن را مجانی هم انجام بدهیم.

پس از پرسیدن این سوال‌ها، پروسه‌ی اولویت بندی آسانتر می‌شود. حال سه راهکار در این زمینه وجود دارد که می توان با تکیه بر آنها، در راه موفقیت قدم گذاشت;

۱-نگذارید مسائل اضطراری در مقابل راهتان قرار بگیرند

در زندگی روزمره‌ی ما مسائل اضطراری زیادی به وجود می‌آید که مجبوریم فوراً به آنها رسیدگی کنیم. درست است که پرداختن به آنها امر مهمی به شمار می رود اما باید همواره این سوال را خودتان بپرسید که آیا توجه بیش از حد به آنها ممکن است رسیدن شما به اهدافتان را عقب بیاندازد؟ اگر جواب مثبتی به این سوال دادید پس بهتر است قدری تامل کرده و کمتر سراغ این مسائل بروید.

۲-بر اساس اولویت‌بندی خود زندگی کنید

یک برنامه‌ی زمانی مناسب برای رسیدن به تمامی اولویت‌هایتان بریزید. سپس بر اساس آن یک لیست وظایف برای خود تعریف کنید و برای انجام آنها محدودیت زمانی تعیین کنید. پس از آن با حفظ ترتیب اولویت به فعالیت‌های داخل این لیست رتبه بدهید. بدین شکل که کارهای آسان یا فعالیت‌هایی که زمان کمتری می‌برند را در اولویت قرار دهید. این مسئله موجب می‌شود که کارهای سخت یا کم اهمیت تر را شناخته تا بعدا به سراغ آنها بروید. بدین ترتیب لیست اولویت‌های خود را ساخته‌اید و می توانید بر اساس آن زندگی کنید.  قرار گرفتن در پروسه‌ی انجام این فعالیت‌ها به زندگی نظم داده و باعث می‌شود نا امیدی کمتری تجربه کنید.

۳-میان کار و زندگیتان تعادل برقرار کنید

هیچ ایرادی ندارد که ساعت‌های زیادی را به کار و فعالیت بپردازیم اما باید توجه داشته باشیم که تعادل بهم نخورد. باید در کنار کار، زمانی هم برای خانواده در نظر گرفت بدین دلیل که ثابت شده اگر در میان روزهای کاری، اوقات مفیدی را هم با خانواده‌یمان سپری کنیم، قادر خواهیم بود عملکرد بهتری از خود نشان داده و تجربیات بهتری را رقم بزنیم.

همایش «روز بازاریابی دیجیتال»

به نقل از دیجیاتو امروز اولین کنفرانس «روز بازاریابی دیجیتال» با عنوان «DMDay» در قالب همایشی یک روزه در حال برگزاری است. در این کنفرانس مدیران بازاریابی شرکت‌های سرشناس فعال در حوزه IT به اشتراک تجربیات خود خواهند پرداخت.

هدف اصلی DMDay، به اشتراک‌گذاری تجربه‌های کسب شده با توجه به شرایط بومی و فرهنگ بازاریابی ایران است که می‌تواند خلاء ایجاد شده در چالش‌های ناشناخته را پوشش دهد.

در این همایش مدیران بازاریابی شرکت‌ها و استارتاپ‌های مطرح ایرانی در ارائه‌های ۳۰ دقیقه‌ای با ارائه یک مثال واقعی در کسب و کار خود در مورد محور‌های اصلی رویداد شامل کمپین‌ها، تجربه‌های برون‌مرزی و جدید، ابزارهای جدید بازاریابی دیجیتال، نقش خلاقیت و همچنین مسیر آینده صحبت می‌کنند. همچنین در راستای افزایش بهره‌وری چندین مرحله فرصت شبکه‌سازی و پنل‌های خلاقیت نیز پیش‌بینی شده تا رویداد حالتی تعاملی با مشارکت علاقه‌مندان داشته باشد و علاوه بر آشنایی با تحولات و وقایع روز بازاریابی، بتوان فرصت‌های ارتباطی مناسبی نیز پدید آورد.

در این برنامه سخنرانانی از کسب و کارهای مختلف مانند دیجی کالا، علی بابا، تپ‌سی، مدیسه، طرفداری و دیوار حضور دارند. از بادکوبه نیز محسن رهگذر،  معاون ارتباطات خلاق دیجیتال بادکوبه حضور دارد که حدود ساعت ۵ بعدازظهر به مدت نیم ساعت به صحبت در خصوص دیجیتال مارکتینگ و تجربیات خود می‌پردازد. شما می‌توانید این سخنرانی از اینستاگرام بادکوبه ببینید و دنبال کنید.

با هم به پادکست شماره ۹۵ بادکوبه گوش دهیم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)