افراد تاثیرگذر در شبکه‌های اجتماعی

۵ نکته ساده اما قدرتمند برای جلب همکاری افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی

افراد تاثیرگذار در شبکه‎های اجتماعی فوق العاده هستند. فرد مناسب می‌تواند پیام برند شما را به روشی انتقال دهد که هرگز خودتان به تنهایی قادر نبودید چنین کاری انجام دهید. ورود به دنیای مخاطبان افراد تاثیرگذار کاری است که به هوشمندی زیاد نیاز دارد و برندها مشتاقانه مایل به بهره‌گیری از برنامه‌های افراد تاثیرگذار هستند. اما یافتن افراد مناسب و برقراری رابطه با آنها به منظور انتشار اطلاعات مرتبط با برند، به چیزی بیش از فقط جذب افراد تاثیرگذار نیاز دارد.

جلب نظر افراد تاثیرگذار نیازمند ایجاد رابطه‌ای مستحکم، حفظ این رابطه و ارتقای مهارتهای همکاری است. وقتی افراد کلیدی را شناسایی کردید که مایل به ترویج برند شما هستند، وقت آن است که تفاهمی ایجاد کنید که به تعامل واقعی بیانجامد. در اینجا پنج نکته ساده اما در عین حال قدرتمند برای افزایش نفوذ افراد تاثیرگذار و به حداکثر رساندن آن را خواهیم خواند.

designer-digital

به دنبال سفیران تاثیرگذار باشید، نه دنبال‌کنندگان پرشمار

پیش از اینکه امکان گسترش نفوذ برند وجود داشته باشد، شما باید افراد تاثیرگذار مناسب را شناسایی کنید. به خاطر داشته باشید، تعداد دنبال‌کنندگان بیشتر، لزوماً هم بهتر نیست و نمی‌تواند تضمین کند که این فرد تا چه اندازه مفید و تاثیرگذار خواهد بود. مسئله مهم این است که، افراد تاثیرگذار مناسب برای انتقال موضوعات اساسی و مطرح کردن منسجم آن شناسایی شوند. این افراد باید نوعی آزمون را پشت سر بگذارند. اگر فرد مورد نظر شما حدود ۷۵۰۰۰ دنبال‌کننده دارد، باید انتظار داشته باشید که این افراد مشارکت قابل قبولی داشته باشند: مشارکت شامل لایک کردن، کامنت گذاشتن و به طور مثال ریتوییت کردن محتوا. اگر این مشارکت وجود نداشته باشد، درست مثل این است که او در حال سخنرانی در یک اتاق خالی است.

برای یافتن افراد تاثیرگذار مناسب، از کسانی شروع کنید که همین حالا هم از برند شما طرفداری می‌کنند. به جامعه کاربران خود و همین طور جامعه صنعتتان مراجعه کنید. اینها جاهایی هستند که طرفداران شما احتمالاً درگیر مکالمه‌هایی می‌شوند که از کالا یا خدمات شما پشتیبانی می‌کند. در شبکه‌های اجتماعی به دنبال افرادی باشید که بیشترین تعامل را در سراسر شبکه‎ها با شما دارند یا اخباری که به اشتراک می‌گذارید را ترویج می‌کنند.

ایجاد رابطه در دنیای آفلاین و حضوری، نه فقط در فضای آنلاین

روابطی که به صورت آنلاین، چه از طریق ایمیل یا به واسطه رسانه‌های اجتماعی شکل می‌گیرند، مهم هستند اما همیشه معنادارترین رابطه‌ها هم نیستند. در کنار تعاملهای خوب آنلاین، زمان مناسبی را به تعامل‌های شخصی و حضوری سازنده اختصاص دهید. در این شرایط احتمال پایدار بودن روابط شما بیشتر خواهد شد. این‌طور فکر کنید: وقتی افراد را به صورت حضوری ملاقات می‌کنید، واقعاً با آنها آشنا می‌شوید و می‌فهمید پیشینه شخصی و حرفه‌ای آنها چیست. از بسیاری جهات، روابط در دنیای آفلاین اوج می‌گیرند و اغلب انگیزه بیشتری برای حفظ آنها وجود دارد. اگر با هدف ایجاد پایگاه طرفدارانی که حامی شما هستند با افراد تاثیرگذار وارد تعامل می‌شوید، منطقی است که رابطه شما با آنان باید ریشه‌های محکمی داشته باشد و فقط به دنیای دیجیتال محدود نشود. برای کمک به دنیای دیجیتال، باید همچنان در دنیای فیزیکی حضور داشته باشید.

از مخاطبان افراد تاثیرگذار مورد نظر خود تقدیر و تشکر کنید، نه فقط از افراد تاثیرگذار

خیلی ساده است که همه افراد تاثیرگذار را با هم در یک سبد بزرگ قرار دهید، اما این کار را نکنید چون تک تک آنها با هم متفاوت هستند. به طور اختصاصی روی هر یک از این افراد تمرکز کنید. آنها با هم تفاوت دارند و درک و شناخت مجموعه مخاطبان هر یک از آنها به صورت مجزا بسیار حائز اهمیت است.

وقتی با افراد تاثیرگذار به تفاهم می‌رسید، اول بر نیاز مخاطبان آنها تمرکز کنید. خودتان را به جای آنها بگذارید و به این سوال پاسخ دهید: «این کار چه سودی برای من دارد؟» حالا راحت‌تر می‌توانید مشارکت معتبر و قابل اعتماد آنها و مخاطبانشان را جلب کنید. البته احتمالاً نیاز دارید که آنها هم چند کار خاص را برای شما انجام دهند، اما پیش از اینکه به دنبال حمایت از سوی آنها باشید، باید با تامین نیازهای مخاطبانشان، سپاسگزاری عمیق خود را نشان دهید.

رابطه خود را به صورت بلند مدت حفظ کنید، نه فقط تا زمانی که نیازهایتان تامین می‌شود

ارزش یک فرد تاثیرگذار فقط به خاطر اینکه رویداد یا فعالیتهای ترویجی شما به انتها می‌رسد، از بین نخواهد رفت. در واقع، اگر می‌خواهید تعاملهای سازنده و واقعی شکل بگیرد، باید از روابطی که ساخته‌اید به عنوان یک عامل موثر نفوذ استفاده کنید. این امر باعث می‌شود که آنها در بلند مدت هم به کمک شما بیایند. پاسخگوی سوالات و نیازهای آنان باشید و از ایفای نقش و ارائه بازخوردهایشان تقدیر کنید. راه‌هایی برای ادامه همکاری با آنها بیابید، حتی خیلی بعدتر از زمانی که رویداد شما به پایان رسیده است.

با محتوای تولید شده توسط افرادتاثیرگذار درگیر شوید، نه فقط با محتوای خودتان

در نهایت، اگر واقعاً به دیدگاه‌ها و بازخوردهایی که از افراد تاثیرگذار دریافت می‌کنید اهمیت می‌دهید، توجه خود را تماماً به محتوای خودتان معطوف نکنید و فعالانه با محتوایی که آنها تولید می‌کنند درگیر شوید. در موضوع بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار، بهترین روش این است که خیلی پیش‌تر از زمان مورد نیاز، با آنان ارتباط برقرار کنید. با این کار، وقتی به نیابت از برند خود درخواستی را مطرح می‎کنید، دیگر خودخواه یا تحمیل‌کننده به نظر نخواهید رسید. به علاوه، وقتی پیش از مطرح کردن هرگونه درخواستی، با افرادی که برای بردنتان مهم هستند رابطه برقرار می‌کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که درخواست شما را معتبر و قابل اعتماد تشخیص دهند.

جلب همکاری افرادتاثیرگذار خیلی شبیه یک هسمایه خوب بودن است. بعد از شناسایی افراد تاثیرگذار که می‌توانند به گسترش پیام برند شما کمک کنند، شناختن شخص آنها اهمیت زیادی دارد. برای ایجاد روابط واقعی و حفظ آنها تلاش کنید و پیش از درخواست کمک، به نیازهای آنها توجه کنید. این کار واقعاً ساده است. یک همسایه خوب باشید!

منبع: Adobe Digital Marketing

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)