ایده‌ها ارزش گسترش دارند

ایده‌ها ارزش گسترش دارند

احتمالا همه‌ی ما تا به امروز نام تد را شنیده‌ایم اما تا چه اندازه با این سازمان آشنایی داریم؟

تد یک جامعه جهانی و یک رسانه‌ی غیرانتفاعی است که افراد با فرهنگ‌ها و عادات مختلف از سرتاسر جهان را میزبانی می‌کند. افرادی که می‌خواهند درک عمیق‌تری از دنیا داشته باشند. تد فعالیت سالانه خود را از سال ۱۹۹۰ با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند» آغاز کرده و افراد شاخصی نظیر برندگان جایزه نوبل، سیاستمداران، دانشمندان، هنرمندان و بسیاری دیگر به ارائه ایده‌ها و تجربه‌های خود در غالب سخنرانی‌هایی کوتاه‌مدت در آن پرداخته‌اند.

تد ویدیو این سخنرانی‌ها را به صورت رایگان و با قرار دادن بر روی وب‌سایت خود و شبکه‌های اجتماعی در اختیار مردم قرار داده که برخی از آنها میلیون‌‌ها بازدید اینترنتی داشته‌اند. معمولا سخنرانی‌های انجام شده توسط دانشگاهیان مورد توجه بیشتری قرار گرفته و ایده‌های مربوط به هنر و طراحی بازخورد کمتری دارند. پربیننده‌ترین ویدیوهای تد تا به امروز مربوط به تاثیر مدارس در کاهش خلاقیت کودکان و اهمیت زبان بدن در شکل‌گیری شخصیت افراد بوده است.

امروزه تد به بیش از ۱۰۰ زبان در دنیا ارائه می‌شود و تداکس، زیرمجموعه مستقل تد به برگزاری هر چه بیشتر این رویداد در نقاط مختلف کمک می‌کند. کشور ما نیز از این قائده مستثنی نیست. اولین تداکس ایران در بهمن سال ۱۳۹۱ در دانشگاه امیرکبیر و تحت عنوان تداکس تهران برگزار گردید و پس از آن هم شاهد برگزاری تداکس مشهد، کیش و زنجان بوده‌ایم. هم‌چنین، بسیاری از دانشگاه‌های کشور نظیر دانشگاه تهران، صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران نیز به طور مستقل اقدام به برگزاری تداکس کرده‌اند. لیلی گلستان، لیلا عراقیان، محمدعلی اینانلو، تندیس تناولی و دکتر نسرین معظمی از جمله سخنرانان تداکس تهران در این پنج سال بوده‌اند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)