اخبار آژانس‌های تبلیغاتی، کمپین ها و تبلیغات مهم هفته چهارم مرداد در یک نگاه

اخبار تبلیغات در هفته‌ای که گذشت

هر هفته اخبار مهم دربارۀ تبلیغات، آژانس‌ های تبلیغاتی، کمپین‌های اثربخش تبلیغاتی، اخبار شرکت‌های مهم در جهان و … در قالب یک فایل صوتی در ویلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه قرار می‌گیرد. اخبار این هفته را در ادامه با هم می‌خوانیم.

[divider]

خبر اول درباره گوگل و اپلیکیشن چت تصویری جدیدش

گوگل در رقابت با Face Time، اپلیکیشن جدید چت تصویری خودش به نام Duo را به بازار عرضه کرد. برخلاف اپلیکیشن فعلی گوگل که Hang Out نام دارد و از حساب کاربری گوگل استفاده می‌کند، کاربرها برای کار با Duo باید شماره تلفن همراه خودشان را وارد کنند. گوگل در سال ۲۰۰۴ با معرفی سرویس Gmail، طرفدارهای خیلی زیادی جذب کرد و حالا هم بین روشهای مختلف مکاتبه الکترونیکی، جایگاه اول را نزد کاربرها در آمریکا در اختیار دارد. اما با اضافه شدن روشهای جدید ارتباطی و توجه بیشتر مردم به این راه‌ها، گوگل هم ابزار پیام‌رسان جدیدتری طراحی کرده است. Duo روی دستگاه‌هایی اجرا می‌شود که به سیستم عامل اندروید گوگل یا سیستم عامل iOS اپل مجهز هستند. یک ویژگی جالب Duo این است که با شبکه وای-فای و موبایل سازگار است و برای سازگاری کیفیت ویدیو، به صورت خودکار بین انواع شبکه‎ها و سرعتهای ارتباطی سویچ می‌کند. از انجا که این برنامه با استفاده از شماره تلفن کاربرها کار می‌کند، آنها راحت‌تر می‌توانند با کسانی تماس بگیرند که از قبل شماره‌شان را در لیست کانتکتها ذخیره کردند. به نظر می‌رسد که وعده Duo برای تماسهای تصویری راحت‌تر می‌تواند برای کاربرها جذاب باشد و بازار خوبی برای گوگل ایجاد کند.

[divider]

خبر دوم درباره نایکی و استادیومی که به شکل یک کفش ورزشی ساخته

نایکی یک استادیوم بزرگ دو میدانی در مرکز شهر مانیل در فیلیپین ساخته که درست شبیه یک کفش ورزشیست و با این کار شهروندان را تشویق می‌کند تا مهارتهای ورزشی خودشان را افزایش دهند. این استادیوم برای تبلیغ کفش جدید نایکی به  اسم LunarEpic ساخته شده است. پیست ۲۰۰ متری این استادیوم به صفحات نمایش LED مجهز شده و دونده‌ها را به چالش می‌کشد تا رکوردهای قبلی خودشان را بهبود دهند. مثلاً وقتی در دور اول، رکوردی ثبت می‌شود، یک آواتار بزرگ و قدی از دونده‌ها به همراه جزئیات رکورد روی صفحات LED نمایش داده خواهد شد و بعد آنها از طریق مجموعه‌ای از چالشها بر اساس زمان به دست آمده و مسافت، تشویق می‌شوند تا عملکرد بهتری داشته باشند و حد و مرزهای تواناهایی خودشان رو گسترش بدهند. چه چیزی بهتر از یک استادیوم پرهیجان برای تبلیغ یک کفش ورزشی؟

استادیوم جدید نایکی

استادیوم جدید نایکی

[divider]

خبری سوم هم دربارۀ چالش‌های مک‌دونالد با هدیۀ جدید بسته های هپی میل

چند وقتی بود که مک‌دونالد یک دستگاه اکتیویتی ترکر (activity tracker) را در بسته‌های هپی میل به کودکان هدیه می‌داد و این کار باعث ایجاد انتقاداتی شد. البته مک‌دونالد همیشه به دلیل فروش و تبلیغ محصولی که به اعتقاد برخی، غذای ناسالم محسوب می‌شود مورد انتقاد بوده اما این بار مسئله حساسیت پوستی بود. این دستگاه در واقع یک دستبند است که مثل ساعت دور دست بسته می‌شود ولی به جای زمان، میزان حرکت فرد رو اندازه‌گیری می‌کند. از وقتی این هدیه به بسته‌های هپی میل اضافه شده، چند مورد شکایت از ایجاد حسایت پوستی دستبندها به دست مک‌دونالد رسید و به همین دلیل از روز چهارشنبه از رستوران‌ها جمع‌آوری شد، چون به گفتۀ مسئولان مک‌دونالد چیزی باارزش‌تر از سلامتی و راحتی مشتریان وجود ندارد. هنوز کاملاً روشن نیست که کدام کارخانه این دستبندها را برای مک‌دونالد ساخته یا اینکه اصلاً میزان حساسیت پوستی ایجاد شده تا چه حد بوده است. به هر حال مک‌دونالد به دلیل عرضۀ مواد غذایی پرکالری همیشه در معرض انتقادات قرار داشته. مثلاً بسیاری اعتقاد داشتند که ای کاش مک دونالد به جای هدیه دادن و تشویق کودکان به فعالیت بیشتر، غذای مغذی‌تری به مشتریانش می‌فروخت. باید دید در آینده مک‌دونالد چطور با این چالش‌ها مواجه خواهد شد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)