پادکست – 27 دی 1396

پادکست – ۲۷ دی ۱۳۹۶

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز در این قسمت از پادکست بادکوبه، ابتدا از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی می‌گوییم؛ سپس با شما درباره این صحبت می‌کنیم که چرا باید از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم؟ و در انتها به سراغ کمپین تبلیغاتی فامیلا می‌رویم.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی اصطلاحی است که برای توصیف تبلیغات اینترنتی که بر شبکه‌های اجتماعی تمرکز دارند به کار می‌رود. یکی از بارزترین مزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی (برای مثال اینستاگرام یا تلگرام) این است که از اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند تا به طور مناسبی اهداف موردنظر خود را انتخاب کنند.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی گزینه‌های هدف‌گذاری امروزی( مانند هدف‌گذاری بر اساس موقعیت جغرافیایی، هدف‌گذاری بر اساس خصوصیات شخصیتی و غیره) را ترکیب می‌کند تا امکان شناسایی گروه هدف به صورت کاملا دقیق امکان‌پذیر شود. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ، تبلیغ‌کنندگان تبلیغات خود را بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از پروفایل‌های گروه هدف توزیع می‌کنند.

تفاوت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در این است که  در بازاریابی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود تا با استفاده از یک صفحه تبلیغات به طور مستقیم به کاربران انفرادی ارائه شود، درحالی که تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در صفحات مختلفی و با هدف‌گذاری جامعه موردنظر توزیع می‌شود.

افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند اطلاعات مختلفی را درباره خود ذخیره می‌کنند، اطلاعاتی همچون سن، جنسیت، علایق و مکان جغرافیایی. این اطلاعات به تبلیغ‌کنندگان در ساخت گروه‌های هدف دقیق تر کمک شایانی می‌کنند. مزیت این کار برای تبلیغ‌کننده این است که تبلیغ آنان به دست کسانی خواهد رسید که به محصول یا سرویس آنها علاقمند هستند. این روش برای کاربران نیز مزیتی دارد و آن این است که آن‌ها تنها تبلیغاتی را مشاهده خواهند کرد که مورد پسندشان است.

چرا باید از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم؟

استفاده از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی برای برند ما همراه با مزایا زیادی است.

۱-ایجاد موقعیت

هدف تمام تبلیغات و هزینه‌های تبلیغاتی ایجاد موقعیت‌های فروش است. تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی می‌‌تواند به جذب مشتری متصل شود و امکان نظارت و پیگیری کمپین تبلیغاتی را به ما بدهد.

۲-افزایش دفعات نمایش داده شدن شما

ایجاد و ارائه پست در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند روش بسیار مناسبی برای نمایش بیشتر محتوا و خدمات ما باشد. همچنین آگاهی افراد از نام تجاری ما نیز افزایش می‌‌یابد.

۳-دسترسی به مخاطب فعال

کاربران شبکه‌های اجتماعی به می‌زان زیادی تمایل به فعالیت در شبکه اجتماعی دارند. چرا که چندین بار در روز به شبکه اجتماعی سر می‌زنند و زمان زیادی را در آن صرف می‌کنند؛ به همی‌ن دلیل تبلیغات شبکه‌های اجتماعی آمار بازدید بسیار خوبی دارند و می‌زان کلیک و اشتراک گذاری آن‌ها نسبت به متدهای دیگر بیشتر است.

۴-هدف‌گذاری مخاطبان خاص

کاربران شبکه‌های اجتماعی تمایل به افشای اطلاعات شخصی خود در صفحه پروفایل دارند. شرکت‌ها نیز می‌‌توانند از این اطلاعات بهره ببرند تا مخاطبان خود را بر اساس شاخص‌های خاصی مانند موقعیت جغرافیایی، علایق شخصی، جنسیت و سن گزینش کنند.

۵-افزایش آگاهی از برند و وفاداری مشتری

زمانی که ما صفحه ای در شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار خود ایجاد می‌کنیم و آن را برای جذب مخاطب بیشتر ارتقاء می‌دهیم، می‌زان آگاهی برند خود را افزایش می‌دهیم. این صفحات این امکان را برای ما ایجاد می‌کنند که به طور مستقیم با مشتریان خود در ارتباط باشیم و ما را قابل دسترس تر نشان می‌دهد.

۶-ارائه تبلیغات آزمایشی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مقرون به صرفه است چرا که ما تنها افرادی را هدف قرار می‌دهیم که مخاطبمان هستند  یا به خدمات و محصول ما علاقمندند.

۷-افزایش انعطاف پذیری

این تبلیغات منعطفند. ما گزینه استفاده از تصویر را داریم که جذاب تر است و همچنین زمان ارائه تبلیغات نیز به دست خود ماست و به راحتی می‌‌توانیم تصمی‌م بگیریم که چه زمان تبلیغ متوقف و چه زمانی آغاز شود.

کمپین تبلیغاتی فامیلا

این هفته و در طی مطلبی به نام «فامی‌لا؛ ساز و کار شبکه‌های اجتماعی را “روغن‌کاری”‌ کرد» سایت کافه بازاریابی به بررسی کمپین «هفته‌های بانشاط فامی‌لا» پرداخت. کمپینی که در آژانس تبلیغاتی بادکوبه ایده‌پردازی و اجرا شده است. در این مطلب می‌‌خوانیم که:

امروز در دنیایی زندگی می‌‌کنیم که هرکسی سعی می‌‌کند تا به‌نوعی خودش را در مرکز توجه دیگران قرار دهد، و برای خودش تریبونی بسازد تا از طریق آن عقاید و مهارت‌های خودش را به دیگران نشان دهد. دقیقاً در همی‌ن نقطه است که کلمه “اینفولوئنسر” یا “شخصیت تأثیرگذار” شکل می‌‌گیرد. حالا در نظر بگیرید که شخصیت تأثیرگذاری پیدا شود تا بتواند به شما به‌صورت رایگان فنی را آموزش دهد یا مطلب مهمی‌را با شما به اشتراک بگذارند و برخی دیگر از آن‌ها صرفاً به خاطر سبک  متفاوت زندگی کردنشان تعداد مخاطبان بالایی دارند.

استفاده از شخصیت‌های تأثیرگذار امروزه جزو رکن‌های اصلی بازاریابی دیجیتال شده است. در این می‌ان انتخاب کردن شخصیت تأثیرگذاری که بتواند تأثیر مثبت و همسو باشخصیت برند بر روی مخاطبان بگذارد بسیار دشوار است. گاها همه ما در سطح شهر و در فضای مجازی شاهد نمونه‌های موفق و ناموفقی در این زمی‌نه بوده‌ایم.

اخیراً برند فامی‌لا با به‌کارگیری ۳ فعال حوزه غذا و سلامتی که در شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی دارند، اقدام به راه‌اندازی کمپین “هفته‌های بانشاط فامی‌لا” کرده است، در حال حاضر که در ابتدای این مسیر یک ماهه قرار داریم نتایج اولیه که به دست آمده ، خبر از موفقیت‌آمی‌ز و کارآمد بودن ساز و کار این کمپین می‌‌دهند برای نمونه می‌‌توان به بیش از ۲۰هزار کامنتی اشاره کرد که در طول مدت ۳ روز در صفحه رسمی‌فامی‌لا ثبت شد است همچنین ۳ ویدیویی که تا به اینجا از تاثیرگذاران منتشر شده است بیش از ۱۸ هزار بازدید داشته است.

در این کمپین آشپزها از “روغن ذرت فامی‌لا” در پخت‌وپزها‌یشان استفاده می‌‌کنند و در طول زمان یک دقیقه به آموزش دادن یک غذای ساده یا راهکارهایی درباره غذا پختن و نگهداری آن می‌‌پردازند. برند فامی‌لا و طرفداران این ۳ تاثیرگذار باعث شده تا سیل عظیمی‌از مخاطبان جدید یا به تعبیری مشتریان جدید به صفحه رسمی‌برند فامی‌لا ورود کنند و این صفحه را دنبال کنند.

چرخه حیاتی این کمپین “رابطه دوطرفه بین برند و مخاطبانش” است به این شکل که مخاطبان با دنبال کردن صفحه فامی‌لا نه‌تنها روش پخت غذایی جدید و روشهای تازه نگهداشتن و پخت صحیح غذا را به‌صورت رایگان آموزش می‌‌بینند بلکه بصورت دوره‌ای از می‌ان آنها برندگانی انتخاب می‌‌شود. همی‌ن رابطه که بر اساس ارزش‌افزوده ساخته‌شده است پیوندی محکم را بین برند و مخاطبان آن شکل می‌‌دهد.

شما می‌توانید این پادکست را در سایت شنوتو بشنوید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)