بادکوبه - جوایز جشنوارۀ کلیو 2014

جوایز فستیوال کلیو، ۲۰۱۴

فستیوال کلیو سالانه، ایده‌های خلاق و نوآورانه در تبلیغات، طراحی و ارتباطات را انتخاب می‌کند. این فستیوال که هر سال اول اکتبر، در شهر نیویورک برگزار می‌شود نام خود را از ایزدبانوی یونانی «Clio» گرفته، اسطورۀ یونانی که تاریخ و دستاوردهای بزرگ را گرامی می‌داشته است.
اولین بار این جایزه سال ۱۹۶۰ در فستیوال تبلیغات رادیویی و تلویزیونی آمریکا به بهترین تبلیغ تلویزیونی اهدا شد.

[divider]

تاریخ اهدای این جایزه با فراز و نشیب و تغییرات بسیاری همراه بوده است. در سال ۲۰۰۶، بیش از ۱۹۰۰۰ اثر از سراسر جهان در کلیو شرکت کردند و ۱۱۰ داور از ۶۲ کشور به نقد و بررسی آثار پرداختند. دو سوم کل شرکت‌کنندگان از خارج از آمریکا بودند. برای داوران این جشنواره ایدۀ اثر خیلی بیشتر از کار نهایی و خروجی اثر اهمیت دارد. به هر کدام از برنده‌های مسابقه تندیس طلایی کلیو با طراحی «جورج اولدن» اهدا می‌شود.

ClioAward
نگاهی به کلیو ۲۰۱۴

سال ۲۰۱۴، در پنجاه‌وپنجمین دورۀ فستیوال کلیو، شرکت آژانس‌های تبلیغاتی از ۹۰ شهر از سراسر دنیا در ۱۹ نوع رسانۀ متفاوت تبلیغاتی به رقابت پرداختند و تندیس‌های طلایی کلیو به آژانس‌های مختلفی اهدا شد. تعدادی از رسانه‌ها و بخش‌هایی که امسال موفق به دریافت جایزۀ کلیو شده‌اند از این قرارند:

 در بخش خلق رسانه‌های نوین و تبلیغات محیطی شرکت ogilvyone london، برای تبلیغ «جادوی پرواز».

3031959-poster-p-1-bristish-airways-look-up

در مانیتورهایی در سطح شهر تصویر کودکی نمایش داده می‌شود که آسمان را نشان می‌دهد. هر بار که هواپیما از فراز مانیتورها می‌گذرد شمارۀ آن پرواز و مقصدش در مانیتورهای دیجیتال ظاهر می‌شود. در این تبلیغ نوآورانه، آژانس تبلیغاتی اوگیلوی و ماثر در لندن با به کارگیری مسیر و زمان پروازهای لندن فضای تبلیغی منحصر به فردی ایجاد کرده است.

[divider]

در بخش Branded Entertainment & Content ، آژانس CAA، برای انیمیشن کوتاه «مترسک» برندۀ کلیوی طلایی شد:

[divider]

 جایزۀ بخش بهترین محتوای تبلیغاتی به شرکت Forsman & Bodenfors برای تیزر تلویزیونی Live Test Series Integrated Campaign  کامیون‌های ولوو اهدا شد.

3031654-inline-i-1-the-story-behind-the-epic-split

در این تبلیغ، ژان کلود ون‌دام بازیگر معروف فیلم‌های اکشن، برای نشان دادن پایداری و دقت بالای فرمان دینامیک کامیون، بین دو کامیون در حال حرکت ایستاد. این تبلیغ ششمین قسمت از سری تبلیغات «live test» است که از سال ۲۰۱۰، توسط آژانس تبلیغاتی Forsman & Bodenfors برای شرکت وولو تولید شده است.
این شرکت تبلیغاتی با تولید سری داستان‌های حماسی کاری کرد که کامیون‌ها به نظر جذاب برسند و مردم دوست داشته باشند در مورد کامیون‌ها صحبت کنند.

[divider]

در بخش روابط عمومی، جایزۀ طلایی کلیو برای فیلم کوتاه «مثل یک دختر» به آژانس Leo Burnett Toronto اهدا شد. این آگهی که تابستان امسال ۵۶ میلیون بازدید در یوتیوب داشت، دختران را تشویق می‌کند تا  یکی از ضعف‌های خود را بشناسند و آن را به صورت یک قدرت بازتعریف کنند.

always-stronger-together-hed-2015

[divider]

جایزۀ افتخاری فستیوال هم به «جری سینفلد»، کمدین مشهور آمریکایی، رسید که سخنانش هنگام دریافت جایزه‌اش در مراسم، سروصدای زیادی به پا کرد. عده‌ای عقیده داشتند او با این جمله که «من عاشق تبلیغات هستم، چون عاشق دروغ گفتن هستم» صنعت تبلیغات را به سخره گرفته است و بهتر بود یکی از معتبرترین جوایز عرصۀ تبلیغات به کسی که چنین عقیده‌ای دارد اهدا نشود اما به عقیدۀ برخی دیگر سخنرانی‌ سینفلد کاملاً صادقانه و همراه با طنزی خلاق و گزنده بوده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)