آیا هوش مصنوعی جایگرین بازاریابان می‌شود؟ | وبلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه

آیا هوش مصنوعی جایگرین بازاریابان می‌شود؟

نمی‌توان انکار کرد که هوش مصنوعی (AI) در حال تغییر دنیا و در نتیجه تغییر مشاغل است. صنعت تبلیغات نیز از این ماجرا مستثنی نبوده و با حضور هوش مصنوعی تغییراتی بنیادین پیدا کرده است. اما آیا هوش مصنوعی جایگزین افراد این حوزه می‌شود؟ پاسخ کوتاهی که در حاضر به این سوال داده می‌شود این است که هنوز نه، شاید هم هرگز نه!

 

برخی می‌گویند این امر به‌طور اساسی نحوه بازاریابی و نیاز به بازاریابان دیجیتال را تغییر خواهد داد. البته اگر بخواهیم صادق باشیم، هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی بر نقش‌ بازاریابی دیجیتال در سال‌های آینده تأثیر می‌گذارد وجود ندارد.

 

آنچه ما اکنون می‌دانیم این است که ابداع استراتژی‌های بازاریابی همچنان مستلزم مشارکت افرادی است که با خلاقیت خود و به‌کارگیری توانایی‌های هوش مصنوعی راه‌های تازه‌ای برای فروش بیابند در غیر اینصورت از رقبا عقب خواهند ماند، چرا که استفاده از هوش مصنوعی به آرامی در حال افزایش است.

 

برخلاف سال‌های گذشته، حجم داده‌ها به‌صورت روزانه بیشتر می‌شود. به‌همین‌خاطر استخراج، تحلیل و استفاده آن‌ها در تبلیغات و بازاریابی کار سخت‌تری است. همین موضوع باعث شده هوش مصنوعی بین بازاریابان و فعالان حوزه تبلیغات و برندسازی هرروزه جذاب‌ و جذاب‌تر شود.

 

همه می‌دانیم هوش مصنوعی کارآمد است اما صنعت بازاریابی دیجیتال هم‌چنان متکی بر عنصر خلاقیت مانده تا راه‌حل‌های ارتباطی بهتری با مشتریان پیدا کند. به‌طور کلی امروزه هدف اکثر شرکت‌ها و بخش‌های بازاریابی جایگزینی منابع انسانی نیست، بلکه بهره‌‌‌‌‌‌‌مندی از هوش مصنوعی برای استراتژی‌های بازاریابی است. بنابراین به جای حذف همه مشاغل، هوش مصنوعی افراد را وادار به تکامل می‌کند.

 

برخی امکانات هوش مصنوعی در بازاریابی و تبلیغات:

• مخاطبان تقسیم‌بندی می‌شوند.

• با هدف‌گیری مخاطب، تبلیغات مرتبط‌ با علاقه‌مندی‌های او ارائه می‌شود.

• تجربه تعاملی بیشتری با مخاطب ایجاد می‌شود.

• تصمیمات تبلیغاتی تاثیرگذارتر می‌شوند و ROI را بهبود می‌بخشند.

• بهینه‌سازی عملکرد بر بهینه‌سازی و هدف‌گذاری بودجه تاثیر می‌گذارد.

• شخصی‌سازی تبلیغات منجر به تجربه بهتر مخاطب می‌شود.

و …

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)