پادکست – 17 شهریور ۱۳۹۶

پادکست – ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز در این قسمت از پادکست بادکوبه، ابتدا از ده راهکار برای گسترش برنامه‌ی بازاریابی می‌گوییم؛ سپس به سراغ اپلیکیشن‌های کاربردی برای روابط عمومی می‌رویم و در انتها درباره فروش به ۵ تیپ شخصیتی مشتریان صحبت می‌کنیم.

ده راهکار برای گسترش برنامه‌ی بازاریابی

برای موفقیت در فرآیند بازاریابی استارت آپ‌ها بهتر است به ده نکته توجه کنید تا به گفته سایت مدیر تی وی، برنامه بازاریابی شما گسترش قابل توجهی پیدا کند.

با برخی از بهترین مشتریان خود گفت و گو کنید

شما می‌توانید در حین گفتگو با مشتریان خود به ایده‌های خوبی دست پیدا کنید. ایده‌هایی معقول و کم‌هزینه.

از مشتریان خود برای معامله‌ای که با شما دارند؛ تشکر کنید

تشکر از مشتری ارتباط موثر را گسترش می‌دهد. این تشکر می‌تواند کاملا کلامی و با یک لبخند باشد.

قلمرو بازاریابی خود را تغییر دهید

اگر قلمرو شما آنقدر گسترده شده که تمایز و تاثیر خود را از دست داده‌اید، بر مشتریان واقعی خود متمرکز شوید. اما اگر آمادگی برای گسترش را دارید، ذره ذره حوزه‌ی خود را افزایش دهید.

معرف‌های بیشتری به دست آورید

برای ارتباط با افرادی که می‌توانند مشتری‌ها را به سمت شما بفرستند وقت بگذارید و از کسانی که دیگران را به شما می‌فرستند تشکر کنید.

بازاریابی خود را جذاب‌تر کنید

با بهبود ظاهر و حس و حال بخش فروش، می‌توان به طرز قابل توجهی ارتباطات را اثربخش‌تر کرد.

برای جلب و حفظ مشتری لبخند بزنید

مطمئن شوید که همکاران‌تان نگرش و رفتاری مثبت با مشتری داشته باشند. برای این که تمام افراد در جهت برنامه‌ی بازاریابی حرکت کنند، برای آن‌ها وقت بگذارید و به آن‌ها آموزش دهید.

تجربه به یادماندنی برای مشتری خود ایجاد کنید

طوری رفتار کنید که مشتری احساس کند معامله با شما تجربه‌ای خوشایند و به یادماندنی است. به برخوردهای خاطره‌انگیز بیندیشید.

علت عدم رضایت مشتریان را جویا شوید

چرا احیانن مشتریان شما ناخشنودند؟ آیا می‌شد با کاری ساده میزان رضایت آنها را بالاتر برد؟

ببینید در چه چیزی می‌خواهید بهترین باشید تا در همان سرمایه‌گذاری کنید

حتی اگر مسئله‌ای کوچک موجب بهتر بودن شما باشد، آن را بشناسید و حتما در جلا دادن آن درخشش بکوشید.

 بکوشید تا خدمات مرتبط را نیز به طور جانبی به مشتریان‌تان ارائه کنید

البته فراموش نکنید که نباید خدمات و محصولات بی‌استفاده را به مشتری عرضه کنید.

اپلیکیشن‌های کاربردی برای روابط عمومی

در سایت آی بازاریابی به مطلبی برخوردیم درباره اپلیکیشن‌های کاربردی برای روابط عمومی.

وان پسورد برای مدیریت پسوردها

یکی از دغدغه‌های روزمره‌ای که ما با آن مواجه هستیم، پسوردها هستند. با استفاده از وان پسورد شما مجبور نیستید که هرگونه ورود به سیستمی را یادداشت کنید. شما قادر خواهید بود برای هر سایتی رمز عبور متفاوت، مطمئن و امنی را تعیین کنید و از هر سیستمی که خواستید به آن دسترسی پیدا کنید. و بدین ترتیب حداقل در طی روز زمانی در حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانبه را ذخیره کنید.

اسلک برای مدیریت پروژه و هماهنگی‌های تیمی

اسلک را می‌توان بهترین اپلیکیشن مدیریت کارهای تیمی دانست. شما می‌توانید با اعضای تیم خود در گفتگوهای خصوصی و یا در کانال ارتباط برقرار کنید. با استفاده از اسلک می‌توانید تماس‌های صوتی با اعضای تیم خود برقرار کنید. از ربات‌های اختصاصی اسلک برای کارهای گوناگون استفاده کنید و هم‌چنین اپلیکیشن‌های دیگر هم‌چون ترلو را به اسلک متصل کنید.

ترلو برای مدیریت پروژه‌های تیمی

یکی از اپلیکیشن‌های مدیریت پروژه‌های تیمی که بدون آن واقعا نمی‌توان به برنامه‌ریزی پروژه‌های تیمی پرداخت. در ترلو شما می‌توانید پروژه‌های خود را وارد کنید، برای هر پروژه تسک‌هایی را مشخص کنید، به هر تسک فرد مربوطه را تگ کنید و پس از انجام آن تسک آن را آرشیو نمایید. محیط آن بسیار ساده و دوست‌داشتنی است و به راحتی می‌توان کارها را از هم تفکیک کرد.

ول کانتکت برای مدیریت ارتباطات

یک سی‌آرام آنلاین که به شما کمک می‌کند اطلاعات افرادی را که نیاز دارید در آن ذخیره کنید. همان‌طور که می‌دانید مدیران روابط عمومی با افراد زیادی در ارتباط هستند، کارکنان، مشتریان و اهالی رسانه؛ شما می‌توانید روی فول‌کانتکت اطلاعات افراد را وارد کنید، تماس‌هایی را که قبلا با او داشتید و کارهایی که صورت دادید را یادداشت کنید؛ بدین ترتیب هیچ چیزی را فراموش نخواهید کرد.

اپلیکیشن پومودورو برای مدیریت زمان

اپلیکیشن پومودورو از تکنیک پومودورو گرفته شده است. این تکنیک مدیریت زمان معتقد است انسان‌ها نمی‌توانند مدت زمان زیادی را برای تمرکز روی یک موضوع اختصاص دهند. بنابراین در فاصله‌های متوالی باید استراحت کرده و سپس دوباره به کار برگردند. شما می‌توانید این اپلیکیشن را روی لپ‌تاب و یا گوشی خود داشته باشید و براساس کاری که انجام می‌دهید از آن استفاده کنید.

این اپلیکیشن به شما یک To do list می‌دهد و سپس برای هر تسک ۲۵ دقیقه زمان اختصاص می‌دهد، دقیقا با اتمام ۲۵ دقیقه زنگی روی برنامه به صدا درمی‌آید و زمان استراحت ۵ دقیقه‌ای شما را اعلام می‌کند.

و در صورتی تسک قبلی‌تان نیاز به کار بیشتری دارد آن را تمدید کنید و دوباره ۲۵ دقیقه بیشتر به آن اختصاص دهید.

۵ تیپ شخصیتی مشتریان

معمولا فروشندگان با انواع مختلفی از خریداران بر‌خورد می‌کنند. بنابراین راز فروش بیشتر، شناخت شخصیت مشتریان احتمالی و منطبق کردن گفتگوها با سبک فکر مخصوص آن‌ها است. بهتر است بدانید ۵ عامل شخصیتی بر نحوه‌ی تصمیم‌گیری مشتریان شما اثر می‌گذارد. اگر بتوانید بفهمید که خریدار بالقوه با این معیار‌ها در چه جایگاهی‌ قرار دارد، می‌توانید روش خود را با شخصیت مشتری تطبیق دهید و احتمال انجام فروش را بیشتر کنید.

اول، برخی افراد جذب ایده‌های جدید می‌شوند؛ این‌ها خریداران «متمایل» هستند. مزایای یک محصول یا خدمت، این مشتری‌ها را جذب می‌کنند چون در آن ایده‌های جالبی می‌یابند. مشتری‌های دیگر در برابر چیز‌های بدیع مقاومت نشان می‌دهند؛ این‌ها خریداران «دور» هستند، آن‌ها بیشتر جلب این می‌شوند که بدانند پیشنهاد شما چگونه می‌تواند مسائل آن‌ها را حل کند. برای تشخیص اینکه مشتری شما در کدام گروه قرار می‌گیرد، از او بپرسید که کدام ویژگی محصول برایش از همه مهم‌تر است.

دوم، مشتری‌ها در دو‌ دسته‌ی بزرگ تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند: «خریداران خرگوشی» به سرعت می‌خواهند به هدف‌هایشان برسند، این خرگوش‌ها خریدارانی عمل‌گرا هستند، «خریداران لاک‌پشتی» آهنگ حرکت آرام و پیوسته‌ای را ترجیح می‌دهند. این خریداران منفعل بسیار مواظب و متفکر هستند، قبل از هر عمل کاملا تجزیه و تحلیل می‌کنند.

سوم، برخی تصمیم‌گیرندگان«خریداران درونی» هستند، که با شهود و تجربیات شخصی خود برانگیخته می‌شوند. با خریداران درونی، در یک سطح احساسی ارتباط برقرار کنید. در برابر اینها «خریداران خارجی» قرار دارند؛ این افراد به دلایل ملموس واکنش نشان می‌دهند، مانند تحقیقات و نتایج دستاوردها.

چهارم، برخی مردم، خریداران «رویه‌ای» یا «حسابدار» هستند- آن‌ها عاشق روتین‌ها، فرایندها و زمان‌بندی‌ها هستند. دسته دیگر خریداران «گزینه‌ها» یا «هنرمند» هستند- ترجیح می‌دهند ذهن خود را پرواز دهند و تخیلی باشند.

پنجم، مشتری‌های بالقوه یا «کلی نگر و از دید بالا» هستند و به تصویر کلی توجه دارند، یا اینکه «جز نگر» هستند و به جزئیات توجه می‌کنند.

شما می‌توانید این پادکست را در سایت شنوتو نیز بشنوید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)