نگاهی اجمالی به حضور بابک بادکوبه در رویداد تداکس امید مشهد | وبلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه

نگاهی اجمالی به حضور بابک بادکوبه در رویداد تداکس امید مشهد

به نقل از روابط عمومی راهبردهای ارتباطی خلاق بادکوبه، در رویداد تداکس امید مشهد (TEDx) بابک بادکوبه، بنیان‌گذار آژانس راهبردهای ارتباطی خلاق بادکوبه، حضور یافت و از تقابل بین نفت و برندهای در ایران و جهان سخن گفت.

روز پنج‌شنبه دوم آذرماه سال ۱۴۰۲، سومین دوره از رویداد تداکس امید با محوریت «برندینگ و برندسازی» در شهر مشهد برگزار شد. کارآفرینان بزرگ و افراد نامدار و برجسته عرصه‌های برندینگ، ارتباطات و تبلیغات در این همایش شرکت و سخنرانی کردند. این دوره از رویداد تداکس امید، «آفرینندگی» نام داشت.

در همایش آفرینندگی، بابک بادکوبه، شهرام سیف هاشمی، رضا گنجوی، عادل دهدشتی، سیامک قاسمی، فاطمه جمیلی، آرش آبسالان و فرزاد مقدم به سخنرانی پرداختند و راهکارهای علمی و عملی متعددی برای رشد و پیشرفت برندها ارائه کردند.

بابک بادکوبه، یکی از سخنرانان این دوره از رویداد تداکس امید، تلاش کرد که در ارائه خود که بیست دقیقه زمان برد، مفهوم برندینگ را از زوایای تازه و نوینی مورد بررسی قرار دهد. او در بخشی از سخنرانی خود به موضوع نفت و برندها پرداخت و در پایان ارائه، چند راهکار برای افزایش درآمد ملی از طریق برندینگ مطرح کرد.

بنیان‌گذار آژانس راهبردهای ارتباطی خلاق بادکوبه، در ابتدا ارزش درآمد نفتی ایران را با برندهای خارجی مقایسه کرد و اظهار داشت: «درآمد اصلی کشور ما در سال ۲۰۲۲ از محل فروش نفت، حدوداً ۴۲ میلیارد دلار محاسبه شده است. در واقع ارزش کالایی که از انبار ما خارج شده، این عدد است. حال اگر بخواهیم درآمد ایران در سال ۱۴۱۲ را بدون وابستگی به نفت به ۴۲۰ میلیارد دلار افزایش دهیم، چه اقدامی باید صورت بگیرد؟»

وی در ادامه سخنرانی خود گفت: «درآمد برند والمارت در یک سال، ده برابر درآمد نفتی ایران است. ما نمونه برند والمارت را در ایران داریم. برندهایی مثل افق کوروش، هایپراستار، رفاه و غیره، نمونه‌هایی از برند والمارت در ایران هستند.»

بابک بادکوبه در بخش دیگری از ارائه خود، چالش‌ها و دغدغه‌های موجود در زمینه برندینگ در ایران را مورد بررسی قرار داد و راهکارهای گوناگونی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور مطرح کرد.

او بر این باور است که برای قطع وابستگی اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی، لازم است محتوای آموزشی تغییر کند تا نسل‌های جدید پس از ورود به بازار کار، با رویکرد تازه‌ای به برندسازی بپردازند. ثبات اقتصادی و اجتماعی برای رشد برندها، ارزشمند کردن تولید و صادرات، ارتباط با کشورهای دیگر و فرهنگ‌سازی، چند ایده و راهکار دیگری بود که او در سخنرانی خود به آن‌ها اشاره کرد.

تد (TED) در واقع سرواژه‌ای است که از کنار هم قرار گرفتن واژه‌های انگلیسی «تکنولوژی، سرگرمی و طراحی» پدید آمده است. ریچارد سول ورمن، معمار و طراح گرافیک، در سال ۱۹۸۴ و با هدف «گسترش ایده‌های ارزشمند»، رویداد تد را طراحی و اجرا کرد. در حال حاضر تد، رویدادی سالیانه است که در شاخه‌های مختلف، زیرمجموعه‌هایی دارد و یکی از این زیرمجموعه‌ها، رویداد بین‌المللی مشهد به نام تداکس امید است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

 

Weblog - TEDx - 04

 

 

Weblog - TEDx - 03

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)