پادکست – 12 مهر ۱۳۹۶

پادکست – ۱۲ مهر ۱۳۹۶

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز در این قسمت از پادکست بادکوبه، ابتدا از اهمیت تحلیل و آنالیز وب‌سایت می‌گوییم؛ سپس شما را با پنج فرد ثروت‌مند جهان آشنا می‌کنیم و در انتها به سراغ مناسبت‌های جهانی می‌رویم.

 

اهمیت تحلیل و آنالیز وب‌سایت

یکی از بخش‌ها و کارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ، تحلیل و آنالیز وب‌سایت است. تحلیل و آنالیز مناسب وب‌سایت به صاحبین کسب و کارها این امکان را می‌دهد که بدانند زمان مناسب برای انتشار محتوای موردنظرشان چه اوقاتی ست، کدام یک از بازدیدکنندگان وب‌سایتشان به مشتری تبدیل شده‌اند، هر کدام از بازدیدکنندگان از چه طریقی به وب‌سایت رسیده‌اند و در کدام صفحه و بخش‌ها مکث بیشتری داشته‌اند. همچنین چه نوع از کلمات کلیدی در جذب مخاطب موثرترند و کدام نمونه از محتواهای تولیدی بیشتر به مذاق مخاطبان خوش آمده است.

آنالیز سایت کار یک روز و دو روز نیست. این یک کار مستمر است که باید در کنار بهینه‌سازی سایت و به صورت مداوم انجام شود. ما با آنالیز و تحلیل سایت به خوبی متوجه خواهیم شد که کدام بخش از کارمان نیاز به تقویت دارد یا برای جذب حداکثری مخاطب در بخش‌های ویژه و موردنظرمان باید سایت را به چه طریقی بهینه‌سازی کنیم که به بیشتری نتیجه دلخواه برسیم.

برای تحلیل و آنالیز وب‌سایت می‌توان از ابزارهای دیجیتال متعددی استفاده کرد. از گوگل آنالیتیکس معروف گرفته تا ابزارهای حرفه‌ای دیگری مانند Open Web Analytics و Clicky . ابزارهایی ساده و عمدتا رایگان که همه نوع اطلاعاتی در خصوص وب‌سایتتان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پنج فرد ثروت‌مند جهان
سایت بیزینس اینسایدر به تازگی نام ۵۰ نفر از ثروت‌مندترین افراد جهان را منتشر کرده است. افرادی که نقش به‌سزایی در رونق اقتصادی جهان دارند و صاحب معروف‌ترین کسب و کارها و برندهای جهانی هستند. در این قسمت از پادکست بادکوبه ما به پنج نفر اول این لیست نگاهی می‌اندازیم.

۱-بیل گیتس

بیل گیتس موسس مایکروسافت با ۸۷.۴ بیلیون دلار در صدر قرار دارد. او که از بزرگان دنیای فناوری و آی‌تی است علاوه بر اینکه ثروتمندترین مرد جهان است بلکه جزء دست و دل‌بازترین افراد جهان نیز به حساب می‌آید. او از سال ۱۹۹۹ تا کنون همراه با همسرش ملیندا، یکی از قدرتمندترین مؤسسه‌های خیریه جهان را مدیریت می‌کند.

۲-آمانسیو اورتگا

این هفته و در مجموعه‌ی داستان برند که هر دوشنبه در صفحات اجتماعی بادکوبه منتشر می‌شود به داستان برند زارا پرداختیم. موسس این برند یعنی آمانسیو اورتگا با ۶۶.۸ بیلیون دلار نفر دوم این لیست است. ثروت این مرد به‌خاطر شرکت ایندیتکس است. سال گذشته ارزش سهام این شرکت ۳۴ درصد افزایش پیدا کرد و در ۹ ماهه‌ی آغازین سال ۲۰۱۵، فروش آن به بالای ۱۶ درصد و سود آن به بالای ۲۰ درصد رسید و توانست در ۴۸ بازار، ۲۳۰ فروشگاه جدید افتتاح کند. بیشتر این رشد مدیون برند مشهور این شرکت یعنی برند «زارا» است.

۳-وارن بافت

وارن بافت با ثروتی در حدود ۶۰.۷ بیلیون دلار در اوایل دهه‌ی ۵۰ میلادی، قبل از احداث اولین شرکت خود، تحلیل‌گر امنیتی بود. سپس در سال ۱۹۶۹، شرکت نساجی برکشایر هاث‌وی را خریداری کرد و سپس آن را به هولدینگی بدل کرد که سرمایه‌گذاری‌های سودآور زیادی را پیش می‌برد و ثروت کلان خود را از این طریق به‌دست آورد. او به «دانشمند اوماها» معروف است.

۴-جف بزوس

سایت آمازون را همه می‌شناسند. جف بزوس با ثروتی در حدود ۵۶.۶ بیلیون دلار موسس این سایت است و چهارمین فرد پولدار جهان. جف بزوس علاوه بر آمازون، سرمایه‌گذاری‌های دیگری هم دارد. شرکت خصوصی او بلو اوریجین (blue origin) در سال ۲۰۱۵ اولین سفینه‌ی فضایی خود را با موفقیت به فضا فرستاد و در سال ۲۰۱۳ روزنامه‌ی واشنگتن پُست را خریداری کرد.

۵-دیوید کُچ

او به همراه برادرش چارلز، مدیریت صنایع کُچ را برعهده داشتند. این شرکت دومین شرکت خصوصی بزرگ دنیاست و مجموعه صنایعی که ارائه می‌کند بسیار متنوع است. از تولید کود تا فنجان‌های کاغذی، آسفالت، بیودیزل و غیره.  او با ثروتی در حدود ۴۷.۴ بیلیون دلار، فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی خود را در بنیاد خیریه‌ای با نام خود انجام می‌دهد.

مناسبت‌های جهانی

بسیاری از برندها در تبلیغات دیجیتال خود از ترفند مشترکی استفاده می‌کنند. استفاده از مناسبت‌های تقویمی یا روزهای مختلف جهانی. روشی که یکی از راه‌های بسیار مناسب برای جذب مخاطب به حساب می‌آید. چرا که مناسبت‌های تقویمی معمولا با همراهی نظر و سلیقه مخاطب همراه هستند و به افراد حس حضور در حرکت و احساسی جمعی را می‌بخشند. از رویدادهای ملی و فرهنگی مانند عید نوروز و چهارشنبه‌سوری گرفته تا روزهای معروف جهانی مانند روز جهانی انتقال خون و روز جهانی زنان.

طی چند روز آینده ما دو مناسبت جهانی داریم. پس‌فردا که روز جهانی لبخند است و شانزدهم مهرماه که روز جهانی کودک است. دو اتفاقی که معمولا هم‌ارض یکدیگر رخ می‌دهند. چون ما بر این باوریم که کودکان خودشان می‌توانند به راحتی گرم‌ترین لبخند جهان باشند.

به همین مناسبت برای شما یکی از آگهی‌های رادیویی بادکوبه را پخش می‌کنیم که در فضایی شاد و خاطره‌انگیز و کودکانه به تبلیغ بیسکوئیت گرجی می‌پردازد.

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)