پادکست - 11 مرداد 1396

پادکست – ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز در این قسمت از پادکست بادکوبه، ابتدا نگاهی می‌اندازیم به بهترین روش برای مدیریت بحران در رسانه‌های اجتماعی؛ سپس به شما از پنج نکته برای برگزاری یک رویداد موفق می‌گوییم و در انتها یک مصاحبه با نگار خلج مدیر معاونت سرمایه انسانی آژانس تبلیغاتی بادکوبه خواهیم داشت در خصوص روش صحیح آماده کردن رزومه کاری.

۱)بخش اول

به گفته سایت شارا و بر اساس تجزیه و تحلیل محتوا از ۷۳ مقاله منتشر شده در مورد رسانه‌های اجتماعی و مدیریت بحران، بحران‌ها و راهبردهای ارتباطات بحران مورد بررسی گرفت و یک مدل ارتباطات بحران تعاملی (ICC) برای دانش‌پژوهان و متخصصان در زمینه روابط عمومی‌ایجاد شد.

در مدل  ICC، “رسانه‌های اجتماعی بین سازمان و ذینفعان قرار گرفته و به عنوان یک پلت فرم تعاملی برای هر دو طرف در بحران کار می‌کنند. به جای خطی پذیرفتن و انتقال پیام‌ها در یک زمان، مدل ICC یک گفتگوی مثبت بین سازمان و ذینفعان برای ارتقاء «مثبت» پیشنهاد می‌کند.

برای تهیه یک ابزار استراتژی یکپارچه برای مدیریت بحران سازمان ها، مدل ICC پنج پاسخ اصلی بحرانی و شامل ۲۸ استراتژی در مراحل قبل، در طی و بعد از بحران را مطرح کرد.

نتایج این تحلیل ها نشان می‌دهد انتخاب کانال‌های مناسب برای ارتباط با ذینفعان در مواقع بحرانی در رسانه‌های اجتماعی کارآمد و مناسب است. سازمان ها می‌توانند برای پاسخ به بحران از رسانه‌های جدید استفاده کنند.

به عنوان مثال در سال ۲۰۰۹، دومینو در عوض استفاده از مطبوعات سنتی، یک ویدیو را در یوتیوب به عنوان پاسخی به دروغگوئی که در همان پلتفرم در ۲۴ ساعت قبل راه اندازی شده بود، منتشر کرد. اول این که دومینو با انتخاب رسانه اجتماعی مناسب توانست به طور موثر در ارتباط با ذینفعان با تاثیرات احساسی منفی مقابله کند؛ دوم، دومینو توانست در کوتاه ترین زمان ممکن – بدون انتظار انتشار گزارش‌های خبری در رسانه‌های سنتی- پاسخ و در برابر دروغگویی از خود واکنش دهد؛ سوم، توانست با استفاده از محتوای غنی و زنده از طریق یوتیوب پیام‌های مؤثر را انتقال دهد.

۲)بخش دوم

به گفته سایت ایوند، برای برگزاری یک رویداد موفق باید به پنج نکته توجه کنیم.

بسته خوش‌آمدگویی

منظورمان بسته‌ای تکراری و کلیشه‌ای نیست. بسته‌ای جذاب برای شرکت‌کنندگان تدارک ببینید. که از طریق ان در جریان جزئیات رویداد قرار بگیرند. کاتالوگی برای آشنایی بیشتر با شما، دفترچه‌ای برای یادداشت نکات مهم و هدیه‌ای کاربردی. مثلن کوپن تخفیف غذا. هدیه‌ای که موجب رضایت افراد شود.

ارسال ایمیل در شب قبل از برگزاری

حتما لیست ایمیل ثبت نام کنندگان را داشته باشید و شب قبل به آنها ایمیل بزنید و جزئیات کاملی از شرایط مراسم بگویید. یا یک کانال تلگرامی شامل اطلاعات لازم بسازید و با ارسال پیامکی از آنها برای پیوستن به کانال دعوت کنید. یادتان باشد که مستقیم آنها را عضو کانال نکنید چون علاوه بر ایجاد حس بد در مخاطب، این کار در قالب قوانین اسپم نیز اشتباه است.

در مخاطب واکنش به وجود آورید

در استارتاپ‌ها همیشه درمورد engagement مخاطب صحبت می‌شود. این مورد فقط در دنیای مجازی معنی پیدا نمی‌کند. در همایش‌ها با توجه به طولانی بودن آنها مخاطب خسته می‌شود و شما نیاز به شارژ انرژی او دارید. فرآیندی تعریف کنید که مخاطب با همایش درگیر شود و از شرایط شنونده خارج شود.

فرصتی برای شبکه سازی

امروزه همه همایش‌ها وقت نهار یا استراحت را برای شبکه‌سازی می‌گذارند اما تنها اتفاقی که می‌افتد پذیرایی است. یادتان باشد مخاطبین هنوز یخ‌شان آب نشده پس شما به سراغشان بروید، صحبت کنید و آنها را با یکدیگر آشنا کنید. با این کار علاوه بر ایجاد حس اعتماد در آنها، باعث خواهید شد که علاقه بیشتری برای استفاده از خدمات شما پیدا کنند.

قیفِ فروش را رها نکنید

مطمئنا هدف نهایی شما از برگزاری سمینار استفاده مخاطبین از محصول-خدمتتان یا شرکت در کلاس‌های آموزشی و همایش‌های آتی است. هدف نهایی هرچه باشد در انتها آن را رها نکنید. حتما از مخاطبان خود اطلاعات تکمیلی برای ارتباط‌‌های بعدی دریافت کنید. می‌توانید برای اینکار مشوق‌هایی مانند بن تخفیف در نظر بگیرید. همچنین حتما خلاصه یا گزارشی از اتفاق‌های همایش مانند نکته‌های کلیدی و مبحث‌های مهم آماده کرده و چند روز بعد، برای آنها بفرستید. نگذارید که از ذهن مخاطب پاک شوید و زحماتتان بی نتیجه بماند. بگذارید با این گزارش علاوه بر یادآوری، ذهن مخاطب درگیر شما شود.

۳)بخش سوم

نگار جان سلام. امروز برای ما از ساختار یه رزومه خوب بگو لطفن.

سلام

کلید شما برای ورود به دنیای کار، رزومه کاری شماست. در واقع رزومه کاری شما اولین سفیر و وسیله برای معرفی شما به حساب میاد. پس بهتره بهترین تصویر رو در ذهن کارفرما ایجاد کنید.

هر رزومه حداقل از ۴ بخش بسیار مهم تشکیل می‌شه که این بخشها به ترتیب زیرن:

بخش اول: شامل اطلاعات پرسنلی شما می‌شه که بهتره با این جزئیات ارائه بشه:

۱) نام و نام خانوادگی

۲) تاریخ دقیق تولد

۳) آدرس محل سکونت

۴) تلفن همراه و ثابت

۵)ایمیل کاری شما که توصیه ما اینه که شناسه ایمیل، شناسه‌ای رسمی باشه. یعنی بهتره که از کلمات سرگرمی، دوستانه، مستعار خنده‌دار یا عجیب و غریب پرهیز کنید.

بخش دوم: تحصیلات شماست. با ذکر رشته تحصیلی و  دانشگاه محل تحصیل ،معدل شما هم توی بعضی از سازمان‌ها حائز اهمیته.

بخش سوم: ارائه سوابق کاری از آخرین کاری که در آن مشغول بودید تا اولین کارتون. با ذکر زمان شروع و پایان حضورتون  توی هر کدوم از شرکت‌ها. یادتون باشه توی هر کدوم از موقعیت‌های شغلی که توی رزومه‌تون ذکر می‌کنید، ذکر پست سازمانی و همین طور ارائه توضیح کوتاه در خصوص حیطه وظایف و مسولیتهایی که داشتید، می‌تونه به فرآیند جذب و استخدامتون کمک زیاد و قابل توجهی کنه.

در این مرحله فراموش نکنید که یکپارچگی و توالی درست سوابق کاری شما بسیار حائز اهمیته.

بخش چهارم: شامل سایر مهارت‌ها و تخصص‌های شما می‌شه. در انتها هم می‌تونید علایق و سرگرمی‌های خودتون رو هم به رزومه‌تون اضافه کنید.

علاوه بر این ما به شما توصیه می‌کنیم حتما فرمت رزومه رو در قالب pdf ارسال کنید تا در سیستم‌های مختلف کامپیوتری دچار به هم ریختگی نشه.

این مواردی که گفتیم برای بسیاری از موقعیت‌های شغلی صدق می‌کنه اما ما توی یک آژانس تبلیغاتی در حوزه گرافیک و طراحی، روزانه تعداد زیادی رزومه دریافت می‌کنیم که علاوه بر موارد بالا، به یک بخش دیگه هم برای کامل بودن، نیاز دارن.

دوستان گرافیک ما توجه داشته باشن که رزومه کاری این عزیزان علاوه برموارد گفته شده شامل نمونه کارهای گرافیکی آنها هم باید باشه. که در اصلاح به اون portfolio گفته می‌شه.

پرتفلیوها در واقع شامل کارهای شاخص شما می‌شوند و لزومی نداره که همه آثار هنری که کار کردید رو در اون قرار بدید. علاوه بر این، حرفه‌ای‌تره که کنار هر آرت‌ورک، شناسنامه اون هم ذکر بشه. اینکه این اثر به سفارش کدوم برند در کدوم آژانس و توسط چه تیمی ایده‌پردازی و خلق شده.

خیلی ممنونم نگار جان.

آنچه شنیدید قسمت دیگری از پادکست بادکوبه بود. هفته‌های آینده هم همراه ما باشید.

همچنین شما می‌توانید صفحه ما در تلگرام و اینستاگرام را با آی‌دی @Badkoobeh دنبال کنید تا در جریان آخرین اخبار و تولیدات داخلی و بین‌المللی تبلیغات قرار بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)