متوقف نشوید! | وبلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه

متوقف نشوید!

طبق تجربه‌ای که از سال‌های سخت مانند رکود اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۸ یا بحران انرژی در سال ۱۹۷۳ و اتفاق‌های مشابه به دست آمده، بازاریابان حوزه تبلیغات به این نتیجه رسیده‌اند که تبلیغات در زمان رکود باید افزایش پیدا کند. اما چطور زمانی که درگیر بحران شدید اقتصادی یا اجتماعی هستیم به تبلیغ ادامه دهیم؟

 

احتمالاً یکی از اولین تصمیم‌‌های برند برای کاهش هزینه‌ها در شرایط ملتهب اقتصادی لغو یا کاهش بودجه‌های تبلیغاتی است. همان‌طور که در بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸، تبلیغات آمریکا ۱۳ درصد کاهش یافت.

 

Slider

 

اما در همین دوره برندهایی وجود داشتند که با افزایش تبلیغات خود باعث فروش بیشتر و افزایش سهم بازار در دوران رکود و پس از آن شدند. مثل همان حرفی که 《الکس آلتمن》 در کنفرانس فروش B2B نقل کرد و تبدیل به یک ضرب‌المثل بین بازاریابان تبلیغات شد: وقتی زمان خوب است، باید تبلیغ کنید. وقتی زمان بد است، باید تبلیغ کنید.

 

درواقع تبلیغات در شرایط بد فرصتی است که می‌تواند باعث پیشرفت برندها شود. مثل برندهای‌ بزرگ آمازون، تویوتا و پیتزا هات که با افزایش تبلیغات در دوره‌ی بحران باعث افزایش فروش خود شدند. چرا که تحت این موقعیت معمولاً رقبا حذف می‌شوند و شما جایگاه پیدا می‌کنید تا خدمت یا محصول جدید معرفی کنید‌.

 

از دیگر مزایای این اتفاق نشان دادن ثبات و آینده‌نگری برند شما است که توانسته است در شرایط سخت نیز طاقت بیاورد. این نکته را در خاطر داشته باشید که اگر تبلیغ نکنید نه تنها سهم بازار بلکه سهم ذهن مشتری را هم از دست خواهید داد.

 

البته برای تبلیغ در شرایط خاص باید استراتژی‌های مناسب آن دوره را نیز به کار بگیرید. یکی از کارهایی که بازاریابان انجام می‌دهند تغییر پیام تبلیغاتی و استفاده از انگیزه‌های کوتاه مدت قیمتی یا عاطفی برای تطبیق فضای اقتصادی و اجتماعی با مصرف کنندگانی است که به دنبال معامله‌ای خوب هستند. برای اینکار می‌توانید از پیشنهادات تخفیفی یا همراهی و هم‌دلی با مشتریان خود استفاده کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
برچسب‌ها:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)