روز جهانی رادیو

روز جهانی رادیو

رادیو، رسانه‌ای نوستالژیک و قدرتمند است که اوایل سال ۱۹۰۰ میلادی کار خود را شروع کرد و هیچ‌کدام از رسانه‌های بعدی هم نتوانستند آن را از میان به در کنند. طبق نام‌گذاری یونسکو، روز ۱۳ فوریه به عنوان روز جهانی رادیو اعلام شده است.

سال‌ها پیش با همگانی شدن تلویزیون، بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که دوران رادیو به پایان خواهد رسید ولی هیچگاه این اتفاق نیفتاد و با وجود پیشرفت بسیار چشم‌گیر در زمینه رسانه‌های جمعی، رادیو جایگاه اختصاصی خود را حفظ کرده است. دلیل این امر می‌تواند این باشد که گوش سپردن به رادیو کار راحتی است و حتی گاهی می‌تواند نوعی رفتار آرامش‌طلبی به حساب بیاید. دور شدن از فضای شلوغ روزانه و ارتباط گرفتن با رسانه‌ای که برایت قصه تعریف می‌کند، به اطلاعاتت اضافه می‌کند و در هر لحظه‌ای از شبانه‌روز آماده این است که تنهایی شما را پر کند از کارکردهای همیشگی و رمز ماندگاری رادیو است. شما می‌توانید هم‌زمان با انجام هر کاری با رادیو همراه شوید. هنگام انجام کارهای روزانه، رفتن به مسافرت، رانندگی کردن و کارهای دیگر.

1

تبلیغات رادیویی

اما کارکردهای رادیو فقط به همین ختم نمی‌شود. تجارت و کسب و کار راه خود را به همه جا باز می‌کند و در سال‌های دور، تبلیغات رادیوئی اولین فعالیت رسانه‌ای بود که کسب و کارها به آن جذب شدند. تبلیغاتی فراگیر که همه جا قابل دسترسی است. یادمان باشد که گروهی از مخاطبان، از طریق رادیو بیش از هر وسیله دیگری، در دسترس ما هستند. مانند رانندگان تاکسی و البته یک پیام رادیویی می‌تواند به گروه بزرگتری از مخاطبان منتقل شود.

رمز نوشتن آگهی‌های رادیویی تاثیرگذار اول از همه دانستن نحوه، زمان و دلیل گوش دادن شنونده به تبلیغات رادیویی است. پس از این کار می‌توان با استفاده از ابزار و فن‌های متفاوت، دست به کار شد. یک آگهی رادیویی برای نفوذ در ذهن شنونده نیاز به چند بار پخش مکرر دارد. پخش یک آگهی در هر یک هفته یا یک ماه کافی نیست. پخش یک آگهی چند بار در روز در مقایسه با چند بار پخش آن در یک هفته شانس بهتری برای رسیدن به گوش شنونده دارد.

ایجاد حس فوریت، انعطاف‌پذیری، دسترسی به مخاطبان خاص، وفاداری شنوندگان رادیو و قدرت ترغیب مخاطب از مزیت‌های تبلیغات رادیویی به حساب می‌آید. اما اگر قصد تهیه یک تبلیغ رادیویی داریم، باید توجه کنیم که عمر آن می‌تواند خیلی کوتاه باشد و اینکه در عموم زمینه‌های بازاریابی موثر نیست. پس در این مورد هم باید مانند باقی موارد زندگی و کار، انتخاب صحیح و مناسبی داشته باشیم.

بادکوبه و رادیو

بادکوبه هم به عنوان یک آژانس تمام‌خدمت از ارائه تبلیغات رادیویی غافل نمانده است و با بینشی آگاهانه در صورت لزوم، به کسب‌وکارهای مختلف، تبلیغات رادیویی را پیشنهاد می‌دهد. بد نیست در سالروز «روز جهانی رادیو» به برخی از تبلیغات رادیویی بادکوبه گوش دهیم.

اوه-شامپو بچه

لنت پارس- بیصدا

بیمه دی- بیمه عمر

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)