کمپین دعوت برای ورود به خانۀ اپرای سیدنی، برنده شیر طلایی جشنواره کن

دعوت برای ورود به خانۀ اپرای سیدنی، برنده شیر طلایی جشنواره کن

هرسال ۸/۲ میلیون نفر از خانه اپرای سیدنی دیدن می‌کنند. خانۀ اپرا به نمادی تبدیل شده که بیشترین عکس‌های اینستاگرامی در استرالیا از آنجا منتشر شده است. اما بیشتر افراد خارج از مجموعه می‌ایستند، عکس‌هایشان را از نمای بیرونی ساختمان می‌گیرند و آنجا را ترک می‌کنند. همین موضوع باعث شد آژانس DDB ایده کمپین #comeonin را مطرح و اجرا کند. ایده‌ای که حالا برنده شیر طلای جشنواره خلاقیت کن در بخش تکنولوژی شده است. کمپینی که در واقع مردم را به داخل خانه اپرا دعوت می‌کرد و هدفش افرادی بود که درست همان لحظه تصویری از محیط خارجی و ساختمان اپرا در اینستاگرام منتشر کرده‌اند. اولین کمپین real-time که تصاویر اینستاگرام را به یک تجربه واقعی تبدیل می‌کرد.

sydney2
به مدت چهار هفته مسئولین کمپین، اینستاگرام را با یک اپلیکیشن سفارشی که به وسیله الگوریتم‌های بینایی ماشین و اطلاعات جغرافیایی کار می‌کرد مانیتور کردند. وقتی کسی از محیط خارجی خانۀ اپرا تصویری منتشر می‌کرد، نرم‌افزار تصویر را شناسایی کرده و به سرعت یک ویدیو اختصاصی توسط تیم تهیه و برای او ارسال میشد و در ویدیو از وی دعوت میشد تا از داخل خانه اپرا هم دیدن کند. در این ویدیوها هنرمندان و نوازندگان حین انجام دادن کارهای مختلفی مثل آواز خواندن، اکروبات، تورهای پشت صحنه و … با بردن نام افراد به طور شخصی از آنها می‌خواهند وارد خانۀ اپرا شوند. افراد دعوت شده پس از بازنشر ویدیوها، تجربه‌‌شان را از دیدن داخل خانه اپرا با ویدیو یا تصاویر دیگری به اشتراک می‌گذاشتند. و این‌گونه بود که تجربه به تجربه، تصویر به تصویر مردم از آنچه در داخل خانه اپرا می‌گذرد، آگاه شدند.

نتایج این کمپین چه بود؟ 
در مدت ۴ هفته، بیش از ۵ میلیون نفر به دیدن جادویی رفتند که در داخل خانه اپرا و در پشت صحنه ماجرا اتفاق می‌افتاد و آنها تاکنون از وجودش آگاه نبودند. با بودجه رسانه‌ای حدود ۱۵ هزار دلار، بیش از ۱۷ میلیون impression بدست آمد. میزان impression در شبکه‌های اجتماعی ۲ میلیون، از طریق افراد تاثیرگذار ۱.۸ میلیون و از طریق روابط عمومی ۱۳.۹ میلیون بود. به شکل باورنکردنی‌ای این نتایج فقط با دعوت از ۱۲۶ نفر -که تصویری از داخل خانه اپرا با هشتگ #comeonin منتشر کردند- بدست آمد.

ترجمه شده در آژانس تبلیغاتی بادکوبه – واحد توسعۀ کسب و کار دیجیتال:

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)