کمپین «آخرین کلمات ارسال شده پیش از مرگ»

شیر طلایی کن برای آخرین کلمات ارسال شده پیش از تصادف

در کشور چین، هر ۸ دقیقه یک نفر جان خود را بر اثر تصادف -به دلیل پیغام دادن در حال رانندگی- از دست می‌دهد. اگر رانندگان از عواقب جدی این کار آگاه شوند، از بروز فاجعه‌های زیادی جلوگیری می‌شود. ایده این بود: آخرین کلمات را ارسال کنید.
کمپین «آخرین کلمات ارسال شده با پیام کوتاه» برنده شیر طلایی جشنواره کن در بخش رسانه شد.
«این اتفاق برای ما نمی‌افتد» این جمله‌ای است که ممکن از ذهن خیلی از رانندگان در حال رانندگی بگذرد. آنها این موضوع را جدی نمی‌گیرند و تصور می‌کنند حادثه از آنها خیلی دور است. این کمپین را آژانس تبلیغاتی  HAVAS WORLDWIDE SHANGHAI چین طراحی و اجرا کرد و در آن  تلفن همراه ۳۵۰ نفر از قربانیان واقعی که بر اثر این اتفاق جان خود را از دست داده بودند جمع‌آوری شد. با نشان دادن پیغام‌های واقعی که در لحظه مرگ آنها ارسال و باعث تصادف شده، به مردم هشدار داده شد که در حال رانندگی پیام کوتاه ارسال نکنند.

Untitled-1
در روز امنیت جاده‌ها، نمایشگاهی برای نشان دادن تلفن‌های شکسته در یک اتفاق واقعی به همراه آخرین پیام ارسالی توسط شخص فوت شده، برای مردم برگزار شد.  این کار پیامی واقعی، واضح و صریح داشت: در حال رانندگی پیغام ندهید!
روی هر تلفن همراه، یک پلاک آویخته شده بود که اطلاعاتی از شخص فوت شده را نشان می‌داد. این اطلاعات شامل نام فرد فوت شده، تاریخ و علت مرگ بود. گوشی‌های شکسته به همراه پلاک‌ها روی دیوارهای سنگی سیاه رنگی قرار داده شدند که نمایشگاه را شبیه به یک قبرستان می‌کرد. با این کار جدی بودن عواقب ارسال پیام در حال رانندگی به مردم نشان داده شد.

smslastwordss1
نتایجی که باعث نجات جان تعداد زیادی از افراد شد.
این نمایشگاه باعث شد بیش از ۴۰ میلیون راننده قسم بخورند که دیگر در حال رانندگی پیام ارسال نمی‌کنند. تلویزیون، روزنامه، رادیو، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی در مورد این کمپین صحبت کردند. بعد از اجرای این کمپین در سه ماهه اول سال، میزان تصادف‌ها تا ۴۸ درصد کاهش یافت.

ویدیوی تاثیرگذار این کمپین را ببینید:

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)