کمپین Like a Girl برنده جایزه بخش روابط عمومی جشنواره کن شد | وبلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه

کمپین Like a Girl برنده جایزه بخش روابط عمومی جشنواره کن شد

کمپین Procter & Gamble با نام Always”Likeagirl” (همیشه مثل یک دختر) که دیدگاهی در رابطه با اهمیت اعتماد به نفس را مطرح می‌کند.

روابط عمومی (PR) به عنوان یکی از دسته‌بندی‌ها به رشد خود در جشنواره بین‌المللی خلاقیت شیرهای کن ادامه می‌دهد. اما نقش آژانس‌های روابط‌عمومی در کارهایی که در این جشنواره برنده شده‌اند مبهم باقی مانده‌ است. خانم Lynne Anne Davis رئیس داوری بخش روابط عمومی اینطور عنوان می‌کند که « بخش روابط عمومی هرسال علاقه‌مندان بیشتری را به خود جذب می‌کند، به طوریکه امسال ۲۰۰۰ ثبت‌نام کننده داشتیم، مهم‌تر از آن بیش از نیمی از ثبت‌نام‌کنندگان این بخش مربوط به آژانس‌های اختصاصی روابط‌عمومی بود که این باعث شده فاصله بین آژانس‌های روابط عمومی و دیگر آژانس‌ها پر شود.»

کمپین Procter & Gamble با نام Always” #Likeagirl” (همیشه مثل یک دختر) که دیدگاهی در رابطه با اهمیت اعتماد به نفس را مطرح می‌کند، امسال جایزه گرندپریکس در بخش روابط عمومی را از آن خود کرد. ثبت‌نام کننده این کمپین در جشنواره شرکت MSLGroup بود اما ایده اصلی را آژانس Leo Burnett مطرح کرد.

Sebastian Stepak مدیرعامل MSL لهستان و عضو هیئت‌داوران بخش روابط‌عمومی اینطور بیان کرده است «ایده اصلی را Leo مطرح کرد اما مطمئناً این کمپین همکاری مشترک Leo و MSL است و شما نمی‌توانید بگویید کدام‌یک نفش پررنگ‌تری دارند، ما به عنوان یک گروه کلی به جشنواره آمده‌ایم.»

درباره کمپین

در یک فیلم که Lauren Greenfield کارگردان فیلم “The Queen of Versailles” ساخته، برند Always از دختران بزرگسال و برادران آنها می‌خواهد در مقابل دوربین نشان دهند که دویدن، دعوا کردن و یا پرتاب کردن مثل یک دختر به چه شکل است و برای آنها چه معنی می‌دهد؟ نتایج تقریبا شبیه به هم بود و همگی دویدن و پرتاب کردن در دختران را با برداشتن قدم‌های کوتاه و ضعیف و نشان دادن بازوان ضعیف آنها اجرا کردند. سپس همان سوالات را از دختران نوجوان پرسیدند و نتایج به این شکل بود که آنها دویدن دختران را سریع و پرتاب آنها را قوی نشان دادند. دختران از شنیدن عبارت «مثل یک دختر» خوشحال نیستند و آن را به نوعی توهین تلقی می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد کاهش اعتماد به نفس بسیاری از دختران پس از دوران بلوغ ثابت شده است و آنها همیشه به دنبال تغییردادن این موضوع هستند.

در انتهای ویدیو جمله‌ای مطرح می‌شود: «اجازه دهید عبارت مثل یک دختر را به چیزی شگفت‌آور تبدیل کنیم»

likeagirl-campagin2

 چرا این کمپین برنده شد؟

طبق اظهارات خانم Davis یک توافق کلی و واضح روی برنده گرندپریکس در این بخش وجود داشت. او در مورد کمپین برنده اینطور بیان کرده است: «این کمپین هدف‌ برند را با هدف‌های تبلیغاتی و تجاری پیوند داده است. هیچ نسلی نیست که این ویدیو را ببیند و به آن افتخار نکند. این کمپین حتی قدرت تغییر دادن جهان را نیز دارد.» ایشان ادامه می‌دهد: «این کمپین همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد: بانوان، مادران، پدران و .. این کمپین در رابطه با تمام فرهنگ‌ها صحبت می‌کند. یک حقیقت فرهنگی است که می‌تواند مرزها را پشت‌سر بگذارد»

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)