برنامه‌ریزی برای یک فعالیت روابط عمومی

برنامه‌ریزی برای یک فعالیت روابط عمومی

در فضای روابط عمومی راحت‌ترین کار این است که براساس تقویم، روزها، رویدادها، اعلامیه‌ها، مسابقات و حتی اخبار را معلوم و مشخص کنیم و طبق آن محتوا و موضوعات مرتبط را تولید کرده و منتشر کنیم. ولی کافی است شما تجربه‌ای حتی کوتاه در زمینه‌ی روابط عمومی داشته باشید تا بدانید برنامه‌ریزی براساس تقویم و اخبار به همین آسانی نیست. رسانه‌های خبری و اجتماعی با کوچکترین اتفاقاتی که رخ می‌دهند موظف به تغییر محتوای خود هستند. در یک لحظه، وقوع یک اتفاق می‌تواند کلیه‌ی کارهای مربوط به یک پروژه‌ی روابط عمومی را تحت‌تاثیر خود قرار دهد. بنابراین شما باید انعطاف‌پذیر باشد.

 

اولین قدم

خود محتوی برنامه‌ریزی می‌تواند پیش‌زمینه‌ی وقوع چالش‌ها باشد. برای برنامه‌ریزی یک فعالیت روابط‌عمومی الگوهای مختلفی وجود دارد که برخی از آنها از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مرتبط قابل دست‌یابی هستند. علاوه بر این راه‌های ساده‌تری هم وجود دارد. مثلا چسباندن یک کاغذ بر روی تقویم دیواری اتاق و نوشتن برنامه‌ها.

هنگام انتخاب مدل برنامه زمان‌بندی خود، این هفت سؤال را از خودتان بپرسید:

۱-هنگام ساخت برنامه زمان‌بندی دقت کنید که این برنامه همه فعالیت‌های شما را در بر می‌گیرد؟ یا فقط قرار است برای یکی از فعالیت‌های شم اباشد. فعالیت‌های سنتی روابط عمومی مانند انتشار مطبوعاتی، کنفرانس خبری، رویدادها، مصاحبه‌های تلویزیونی و خبررسانی؟ یا با محتوای آنلاین مانند پادکست، کمپین اینستاگرامی، پست‌های وبلاگ و نمونه‌های مشابه هم سر و کار خواهید داشت.

۲-برای خودتان مشخص کنید که آیا برای موارد متعدد مانند انتخاب کلمات کلیدی، دعوت از مخاطبان به تعامل یا تولید مشتری راغب به برنامه‌ریزی‌ها و زمان‌بندی‌های جداگانه‌ای نیاز دارید؟

۳-ترجیح شما چیست؟ یک تقویم هفتگی، ماهانه یا برای یک فصل؟

۴-چطور تقویمی می‌خواهید؟ از لحاظ بصری جذاب باشد؟ یا به راحتی قابل تجدیدنظر و سازمان‌دهی باشد؟

۵-اعضای تیم شما چگونه با هم ارتباط برقرار می‌کنند؟ به صورت آنلاین یا ارتباطات سنتی کاغذی دارید؟

۶-آیا شما به یک تقویم محتوایی به صورت داشبورد نیاز دارید که بخش‌های مختلفی برای بررسی کارها، مهلت انجام کارها، همکارهای فروش و کمپین، تاییدیه‌های مشتری‌ها و سازمان‌ها و تاریخ انتشار داشته باشد؟ آژانس‌ها و تیم‌ها و شرکت‌های بزرگ ارتباطی معمولا از این مدل استفاده می‌کنند.

۷-آیا یک تقویم ساده، واقع‌بینانه و ساختارمند برای شما حداکثر کارایی را دارد؟

انواع مختلف محتوا

هنگامی که قالب خود را انتخاب کردید؛ تاریخ، وقایع و رویدادهای ویژه را در تقویم خود علامت بزنید. سپس به سراغ نوع محتوای تولیدی خود بروید. مانند محتوای مرتبط با رویدادهای تقویمی، محتوای قابل اجرا در طول زمان و بدون وابستگی به روزی خاص در تقویم، اخبار فوری و محتوای بازاریابی.

در نهایت از تمامی امکانات استفاده کنید تا بتوانید فرصت تولید محتوای هیجان‌انگیزی را داشته باشید.

منبع: سایت prsay

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)