پادکست – 8 آذر ۱۳۹۶ | وبلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه

پادکست – ۸ آذر ۱۳۹۶

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز در این قسمت از پادکست بادکوبه، به سراغ برگزاری رویداد تداکس تهران می‌رویم، سپس درباره اینکه چگونه می‌توانید به ایده های استارتاپی خوب دست پیدا کنید؟ صحبت می‌کنیم و در انتها به رویداد جهانی بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه اشاره خواهیم کرد.

برگزاری رویداد تداکس تهران

تداکس ۲۰۱۷، امسال در تاریخ یک دی ماه در سالن برج میلاد تهران برگزار می‌شود. امسال آژانس تبلیغاتی بادکوبه هم از حامیان این رویداد به حساب می‌آید. رویدادی که در طی چهار سال گذشته به انتشار ایده‌هایی تحت‌تاثیر حال و هوا و فصای جامعه ایران پرداخته است. تداکس تهران در سال‌های گذشته با موضوعیت‌هایی هم‌چون تهران در مسیر، بر آستانه‌ی شکوفایی، پارادایم نو و صبح بخیر تهران برگزار شده و امسال قرار است با ایده‌ی «تقاطع» برنامه‌ی خود را ارائه دهد.

معنی لغوی تقاطع، چهار‌راه یا  برخورد دو یا چند راه است اما معنی استعاری آن  تقارب، مقصد مشترک و نقطه‌ای است که در آن باید تصمیمی گرفته شود که پیامدهای بلندمدت و حساسی خواهد داشت. از نظر تداکس تهران، تقاطع در مورد انتخاب و ترکیب است. به این معنی که نوآوری، در تقاطع خوبی و بدی، خطر و پاداش، حقیقت و کذب، و آینده و گذشته اتفاق می‌افتد.

در تداکس تهران ۲۰۱۷ قصد بر این است که تلنگری بر ذهن‌های افراد نیک‌بین و مسئولیت‌پذیر که اراده، دانش، منابع و از همه مهمتر ایده‌هایی برای بهبود و ایجاد تغییرات مثبت برای جامعه دارند، زده شود. روندی که در آن حتمن مسائل به چالش کشیده خواهد شد و در صورت لزوم نقد می‌شود. در تداکس تهران فرصتی برای عملگرایان کم سر و صدا که هر یک گنجینه‌‌ای پنهان هستند، فراهم خواهد شد که صدایشان را بقیه بشنوند و علاوه بر این می‌توان از طریق این رویداد به دنبال راه‌های نوین، هیجان‌انگیز و ماجراجویانه گشت تا بتوانیم وسعت دیدمان را افزایش دهیم و جهانمان را پربارتر کنیم.

آژانس تبلیغاتی بادکوبه هم به دنبال این است که با نگاهی به ایده‌ی امسال این رویداد یعنی تقاطع و با حمایت از این رویداد، در راستای خلاقیت، نوآوری و تشویق ایده‌های نو، قدم‌هایی مثبت و تاثیرگذار بردارد.

چگونه می‌توانید به ایده های استارتاپی خوب دست پیدا کنید؟

کارآفرین های تازه‌کار معمولا با اشتیاق به ایده‌‌هایشان وفادار می‌مانند اما شاید یک متخصص استارتاپ به آنها بگوید که ایده‌شان هیچ ارزشی ندارد. سرمایه‌گذارها معمولا به‌دنبال کارآفرین‌هایی می‌گردند که نسبت به ایده‌هاشان اشتیاق داشته باشند. به این ترتیب، چگونه می‌توانید به ایده های استارتاپی خوب دست پیدا کنید؟ سایت چطور دات کام به بررسی همین موضوع پرداخته است.

۱. حواس‌‌تان را جمع کنید و ببینید در اطراف‌تان چه خبر است

ناکارآمدی‌های موجود در جهان و مشکلاتی که شما و دوستان‌تان در طول روز با آنها مواجه می‌شوید، فرصت‌های بالقوه‌ی بسیار خوبی هستند. همه‌ی افراد با این موانع روبه‌رو می‌شوند، کمی غر می‌زنند و از آنها عبور می‌کنند. آنها به این فکر نمی‌کنند که چرا چنین مشکلاتی وجود دارد و آیا می‌توان آنها را حل کرد یا خیر. سعی کنید هر روز زمانی را برای خودتان کنار بگذارید تا به چیزهایی که در اطراف‌تان اتفاق می‌افتند توجه کنید.

۲. روزتان را با خود مرور کنید و به مشکلاتی که پیش‌ رو داشتید فکر کنید

توجه به اتفاقاتی که در اطراف‌تان رخ می‌دهد، به شما در رسیدن به ایده‌های فوق‌العاده‌ در طول زمان کمک می‌کند. سعی کنید اتفاقات نادر را از نو بررسی کنید.

۳. کتاب‌ و فیلم‌های علمی-تخیلی را بخوانید و ببینید

کارآفرین‌هایی مانند ایلان ماسک معمولا از موضوعات علمی-تخیلی به‌عنوان الهام‌بخش‌هایی برای ایده های استارتاپی بلندپروازانه استفاده می‌کنند. بهترین کتاب‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی چشم‌اندازی جسورانه از آینده را ترسیم می‌کنند. شاید برخی از این چشم‌انداز‌ها کمی جنون‌آمیز به‌نظر برسند اما دنیای فن‌آوارنه‌ی امروزی به این نوع دیوانگی‌ها نیاز دارد.

۴. به شاخه‌های دیگر بروید و چیزهای جدید را امتحان کنید

هنگام تلاقی میان چیزهای مختلف است که ایده‌‌های جدید به شما الهام می‌شوند. با نگاهی به استارتاپ‌های موفق امروزی درمی‌یابید که بسیاری از آنها در حوزه‌هایی فعالیت می‌کنند که تکنولوژی‌محور نیستند. درنتیجه، از حوزه‌ی تخصصی خودتان خارج شوید و چیزهای جدید را امتحان کنید.

۵. با افراد مختلف صحبت کنید… اما نه خیلی زیاد

صحبت با افراد به‌معنای انجام مصاحبه‌‌ای رسمی یا برگزاری جلسات طوفان فکری نیست. تنها کافی است که یک دوست کنجکاو و همدل باشید. تلاش کنید افراد بیشتری را به صورت شخصی بشناسید، درباره‌ی علایق‌شان از آنها سؤال کنید و بررسی کنید که در زندگی‌شان با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند.

۶. از خودتان مراقبت کنید

برای اینکه در هر چیزی موفق باشید لازم است شرایط جسمی و روحی خوبی داشته باشید. این موضوع برای داشتن ایده های استارتاپی نیز صادق است. خلاقیت در یک بدن و ذهن سالم اتفاق می‌افتد؛ درنتیجه از خودتان مراقبت کنید. کیفیت زمانی که برای یافتن و حل کردن مشکلی تلاش می‌کنید، به‌مراتب مهم‌تر از کمیت زمانی است که به آن اختصاص می‌دهید.

رویداد جهانی بلک فرایدی

در «جمعه سیاه» ثروت جف بزوس مدیرعامل آمازون از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

در سایت دیجیاتو می‌خوانیم که به تازگی بلومبرگ نگاهی به ثروت خالص جف بزوس مدیرعامل آمازون انداخته و دریافته که برای نخستین بار ثروت وی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته است. ثروت این فرد از آن جهت مرتبا در حال افزایش است که سهام آمازن در سال جاری میلادی روندی صعودی به خود گرفت و اوضاع خوبی را پشت سر گذاشت. گفته می شود افزایش کم سابقه سهام آمازون در  جریان جمعه گذشته که به بلک فرایدی شهرت دارد، یکی از دلایل اصلی عبور ثروت بزوس از مرز صد میلیارد دلار است.

طبق برآوردهای صورت گرفته توسط یکی از موسسات مالی و آماری آمریکا، بزرگ ترین فروشگاه آنلاین دنیا یعنی آمازون در بلک فرایدی اخیر بالغ بر نیمی از کلیه اجناس به فروش رفته در فضای آنلاین را به خود اختصاص داده است.

در ایران نیز دو سایت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا و بامیلو نیز به مناسب بلک فرایدی جهانی اقدام به برگزاری حراج‌های بزرگ و یکپارچه کردند. اقدامی که برای چندمین سال پیاپی در حال رخ دادن در ایران است و طرفداران و منتقدان خود را دارد. باید صبر کنیم و ببینیم این کسب و کارهای اینترنتی در ارتباط با آمار فروش خود در این مناسبت جهانی چه اطلاعاتی منتشر خواهند کرد.

شما می‌توانید این پادکست را در سایت شنوتو بشنوید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)