پادکست – 3 آبان ۱۳۹۶

پادکست – ۳ آبان ۱۳۹۶

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز در این قسمت از پادکست بادکوبه، ابتدا از مذاکره‌ حرفه‌ ای با ۵ استراتژی هوشمندانه می‌گوییم؛ سپس با شما درباره جایزه گوگل به کشف هر باگ در اپلیکیشن‌های منتخب اندروید صحبت می‌کنیم و در انتها به شما خواهیم گفت چهار گام ساده برای شناسایی مخاطبان هدف چیست.

ما باید بدانیم که مذاکره جادوگری نیست بلکه مهارتی است که می‌توانیم آن را بیاموزیم و در آن پیشرفت کنیم.

برای شروع یا بهبود وضعیت بیایید به پنج اصل مؤثر برای مذاکره نگاهی بیندازیم.

پنج استراتژی هوشمندانه برای مذاکره‌ حرفه‌‌ای

۱. از ارزش و اهمیت خود آگاه باشید

پیش از اینکه به فکر ملاقات با یک کارفرما یا همکار کسب‌وکار بیفتید لازم است نسبت به دو موضوع تصور روشنی داشته باشید:

  1. با توجه به وضعیت خودتان استاندارهای صنعت چه هستند؛
  2. در مقایسه با کارمندان یا شرکت‌های متوسط جایگاه شما چگونه است.

۲. جایگاه طرف مقابل را به‌درستی درک کنید

شما می‌خواهید دو عامل اصلی را مشخص کنید: بالاترین جایگاه ممکن برای طرف مقابل و محدوده‌ی توافق احتمالی آنها.

شما با درک جایگاه طرف مقابل می‌توانید خود را در وضعیتی قرار بدهید که بیشترین سود را از معامله کسب کنید و در عین حال مطمئن می‌شوید که طرف مقابل احساس احترام کرده است و مشتاق است که با شما وارد مذاکره شود.

۳. اولویت‌های خود را به‌طور صریح بیان کنید

فرقی نمی‌کند شما فردی باشید که برای یک قرارداد کاری مذاکره می‌کند یا رئیس شرکتی که وارد توافقی برای کسب‌وکار شده است؛ به هر حال لازم است دو چیز را بدانید: «بهترین جایگزین برای توافق تحت مذاکره» و نیز «بدترین جایگزین برای توافق تحت مذاکره».

پیش از اینکه وارد مذاکره شوید همه‌ی متغیرهای ممکن را در نظر بگیرید و سپس آنها را اولویت‌بندی کنید.

۴. معقول باشید و خود را برای اتفاقاتی که پیش می‌آیند آماده کنید

درست مانند یک شطرنج‌باز خوب که می‌تواند پیش‌بینی کند پاسخ به حرکت‌هایش چگونه خواهد بود، یک مذاکره کننده‌ی خوب هم می‌تواند حدس بزند که خواسته‌های اولیه‌اش در جهان واقعی چگونه شکل می‌گیرند.

برای این منظور لازم است تا جایی که می‌توانید معقول باشید و تمام تمایلات‌تان را در جهت خواسته‌هایتان هماهنگ کنید. به بیان مختصر شما در تلاش هستید تا مشخص کنید که فرضیات‌‌تان تا چه حد به تحقق می‌پیوندند.

۵. به اصول خود پایبند باشید

زمانی که به مذاکره نزدیک می‌شوید لازم است دو چیز را به‌خاطر داشته باشید:

  • همیشه به دنبال راه‌‌حل‌های برد-برد باشید؛
  • احساسات و خودپسندی را وارد مذاکره نکنید.

ممکن است کنار گذاشتن خودخواهی در لحظاتی از مذاکره کار دشواری باشد اما باید این کار را انجام بدهید. اگر اجازه بدهید که احساسات شما وارد فرایند تصمیم‌گیری بشوند، طرف مقابل می‌فهمد که شما برای شروع کار آماده نیستید یا سراسیمه شده‌اید و ممکن است به‌طور کامل کارکردن با شما را رها کند.

جایزه گوگل برای کشف هر باگ در اپلیکیشن‌های منتخب اندروید

گوگل به ازای کشف هر باگ در اپلیکیشنهای منتخب اندروید، ۱۰۰۰ دلار جایزه می‌دهد.

کمپانی گوگل تاکنون برنامه‌های مختلفی را برای کشف باگ و حفره‌های امنیتی در محصولات خود اجرا کرده و به ازای شناسایی آسیب‌پذیری توسط هکرها، مبالغی را به عنوان جایزه به آنها پرداخت کرده است.

اما بسیاری از توسعه‌دهندگان شخص ثالث از توان مالی گوگل برخوردار نیستند و نمی‌توانند با اجرای چنین برنامه‌هایی، ایرادات امنیتی نرم‌افزارهای خود را برطرف کنند؛ به همین جهت کمپانی ساکن مانتین ویو دست به کار شده و برای حمایت از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی، برنامه جدیدی را با همکاری «HackerOne»  راه‌اندازی کرده است.

به نقل از سایت دیجیاتو بر اساس قوانین برنامه مورد بحث، هکرها (و پژوهشگران امنیتی) باید پس از پیدا کردن هر باگ یا حفره امنیتی، یافته‌های خود را با توسعه‌دهندگان به اشتراک بگذارند و سپس گزارش مربوطه را به گوگل ارسال کرده و جایزه ۱۰۰۰ دلاری خود را (به ازای هر مورد) دریافت کنند.

لازم به ذکر است که برنامه امنیتی جدید فعلاً فقط شامل اپلیکیشن‌های Dropbox ،Duolingo ،Line ،Snapchat ،Tinder ،Alibaba, ،Mail.ru  و Headspace می‌شود و هکرها نمی‌توانند با گزارش ایراد در نرم‌افزارهای متفرقه و سطح پایین، از کمپانی جایزه طلب کنند.

گفتنی است گوگل از سایر توسعه‌دهندگانی که علاقه‌مند به رفع ایرادات اپلیکیشن‌های خود هستند نیز برای همکاری در برنامه کشف آسیب‌پذیری جدید دعوت کرده است.

چهار گام ساده برای شناسایی مخاطبان هدف

به گفته شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران، شارا، ریشه هر تلاش ارتباطی مخاطب است و اینجاست که هر تلاشی شروع می‌شود. با اختصاص قدری زمان و تعقیب چهار گام ساده برای شناسایی مخاطبان هدف، طراحی هنرمندانه پیام و تشخیص رسانه نهایتا ارایه آن در قالب یک فرآیند می توانید به هدف تان برسید.

  • گام نخست. تمام مخاطبان جهانی خود را که به آنها دسترسی دارید شناسایی کنید.
  • گام دوم. جمعیت گسترده‌ای را که مدنظر قرار داده‌اید، به گروه‌هایی تقسیم‌بندی کنید. این بخش‌بندی‌ها به عنوان مثال می‌توانند بر مبنای جنسیت، سطح تحصیلات، سطح درآمد، وضعیت تاهل و غیره انجام شوند.
  • گام سوم. برای هر کدام از آن بخش‌ها پرونده‌ای تشکیل دهید که در آن مشخصات کامل ذکر شده باشد. مشاهده می‌کنید که در اکثر موارد بخش‌ها با هم همپوشانی دارند (زنان متاهل، سن میان ۳۰ تا ۳۵، دانشجویان یک رشته و غیره). این همپوشانی‌ها را شناسایی کنید و پرونده‌هایی را برای گروه‌هایی که در یک بخش قرار می‌گیرند تهیه کنید.

• گام چهارم. هر گروه را بر مبنای پرونده‌اش رتبه‌بندی کنید. این کار به اندازه‌ای که به نظر می‌رسد ساده نیست. اگر زنان مذکور که سن شان بین ۳۰ تا ۳۵ سال است و از دانشکده پرستاری فارغ‌التحصیل شده‌اند کسانی هستند که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، باید به آنها رتبه یک بدهید و به همین ترتیب بعدی‌ها را در رتبه‌های بعدی قرار دهید و در نهایت شما به یک دسته‌بندی سلسله مراتبی خواهید رسید که کارتان را به شدت آسان می کند.

شما می‌توانید این پادکست را در سایت شنوتو بشنوید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)