پادکست – 29 آذر ۱۳۹۶ | وبلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه

پادکست – ۲۹ آذر ۱۳۹۶

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز در این قسمت از پادکست بادکوبه، ابتدا از هفت اشتباه ساده‌‌ای که افراد باهوش نباید مرتکب شوند می‌گوییم؛ سپس با شما درباره سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال ۲۰۱۷ صحبت می‌کنیم و در انتها به سراغ سخنرانان تداکس تهران می‌رویم.

هفت اشتباه ساده‌‌ای که افراد باهوش نباید مرتکب شوند

در دنیای امروز، تنها باهوش بودن نمی‌تواند دلیلی برای پیشرفت باشد. افراد باهوش هم اصولاً اشتباهات احمقانه‌ای می‌کنند که مانع پیشرفتشان‌ می‌شود. در سایت دیجیاتو می‌خوانیم که این افراد هرقدر هم که باهوش باشند تا زمانی که مرتکب این ۷ اشتباه ساده شوند، پیشرفت نخواهند کرد؛

‍۱. حرف و عمل را یکی بدانند

درست است که برنامه‌ریزی و آماده‌سازی، مقدماتی برای رسیدن به موفقیت به حساب می‌آیند اما عمل‌کردن به آنها بسیار مهم‌تر است. حتی اگر نابغه هم باشید نمی‌توانید بدون انجام کار و تنها با اندیشیدن به موفقیت برسید.

۲. تلاش بیشتر را به ترفیع رتبه منوط کنند

اگر بخواهید رهبر باشید، نیاز دارید که رهبری کنید. سردسته بودن فقط یک جایگاه یا عنوان نیست؛ به‌طور مستقیم به عملکرد، تاثیرگذاری و نتیجه مرتبط است. پس اگر توانایی رهبری دارید آن را نشان دهید. مطمئناً با بکار بستن این تفکر، جایگاه‌های بهتری انتظار شما را خواهد کشید.

۳. نتوانند منظور خود را به‌ وضوح انتقال دهند

در ارتباط متقابل، مسئولیت انتقال اطلاعات به صورت قابل فهم بر عهده‌ی فرد توضیح‌دهنده است. او نیاز دارد که همه مطالب را به طور واضح و ساده توضیح دهد تا شنوندگان بتوانند به حرف‌ها و توصیه‌های او عمل کنند.

۴. وظایف کمتری به دیگران محول کنند

آنهایی که با واگذاری مسئولیت‌ها به دیگران مشکل دارند، یک دیالوگ را در ذهن خود تکرار می‌کنند: «اگر این کار را خودم انجام دهم، وقت کمتری می‌برد.» اما زمانی که فرد از محول‌کردن کارها از خود ترس نشان دهد، توانایی پیشرفت را از تیم خود می‌گیرد. در مقابل در صورت واگذاری وظایف به افراد دیگر، نتایج به شکل قابل ملاحظه‌ای ارتقا خواهد یافت.

۵. به بازخورد‌ها توجه نکنند

ارتقای کارایی نیازمند توجه به بازخورد‌هاست. این مهم ‌می‌تواند به یافت نکات مثبت و منفی کمک کند. با نادیده‌گرفتن بازخورد‌ها، ممکن است مشکلاتی دیده نشوند که ‌می‌تواند اثربخشی و بازدهی را کاهش دهد.

۶. بیش از حد نگران بی‌نقص بودن فعالیت‌هایشان باشند

«از نرسیدن به کمال نترسید، چون هیچگاه به آن نخواهید رسید.» همانطور که از گفته‌ی «سالوادر دالی» نقاش معروف پیداست کمال‌گرایی افراطی می‌تواند بازدهی را پایین ‌آورد. می‌توان از آماده‌سازی برای بهبود نتیجه کمک گرفت اما اولین قدم برای موفقیت آغازگری است.

۷. ارزش ایده‌ی زیردستانشان را دست کم بگیرند

دلیل ندارد که ایده‌ی زیردستانی که صلاحیت آموزشی خاصی ندارند، نادیده گرفته شود. آنها نیز ممکن است به علت بهرمندی از تجربیات زیاد، ایده‌های خوبی به پروژه ها اضافه کنند.

سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال ۲۰۱۷

در وبسایت شارا، شبکه روابط عمومی به سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال ۲۰۱۷ اشاره شده است.

۱-پرداخت غرامت به پزشکی که از هواپیمای یونایتد بیرون کشیده شد

دکتر دائو پزشک اهل کنتاکی پس از آنکه حاضر نشد به طور داوطلبانه برای خالی کردن جا برای کارمندان یونایتد، هواپیما را ترک کند به زور و به صورتی خشن توسط ماموران فرودگاه بیرون کشیده شد. ویدئوی بیرون کشیدن او از هواپیما انعکاس گسترده ای در فضای مجازی داشت و باعث خشم عمومی شد. در این حادثه بینی او شکست و دو دندان جلویش افتاد.

پیشتر شرکت یونایتد ایرلاینز اعلام کرد که سیاست رزرو صندلی را اصلاح می کند. به گفته این شرکت یکی از تغییرات این است که اگر از مسافری خواسته شود هواپیما را ترک کند ۱۰ هزار دلار به او ارائه خواهد شد.

آقای مونوز رئیس شرکت هواپیمایی یونایتد با اعلام این تغییرات گفت: “همه مسافران مستحق دریافت بهترین سرویس و برخورد کاملا محترمانه و آبرومندانه هستند. ما دو هفته پیش این استاندارد را رعایت نکردیم و عمیقا بابت آن عذر می خواهیم.”

۲-آگهی جنجال‌برانگیز پپسی

در پی گسترش اعتراض‌ها به یکی از آگهی‌های ویدئویی شرکت پپسی با حضور کندال جنر، مدل مشهور آمریکایی و عضو خانواده کارداشیان، این شرکت آگهی خود را از اینترنت حذف کرده و گفته است که دیگر آن را پخش نخواهد کرد.

داستان این آگهی ویدئویی در میانه یک تظاهرات رخ می‌دهد و در آن، کندال جنر بعد از پیوستن به معترضان خیابانی، به سمت یکی از نیروهای پلیس ضدشورش می‌رود و به او یک قوطی پپسی می‌دهد. این اقدام او، از تنش بین دو طرف کم می‌کند و حاضران، فریاد شادی سر می‌دهند. معترضان به آگهی گفته‌اند که آنچه به تصویر کشیده شده است، از ارزش اعتراضات خیابانی اخیر در آمریکا کم می‌کند.

در بیانیه‌ای که در وبسایت پپسی منتشر شد، آمده است که آنها قصد نداشتند مسائل جدی و مهم را بی‌ارزش کنند.

پپسی گفته است که با توجه به حساسیت‌ها، این آگهی را حذف می‌کند و دیگر آن را پخش نخواهد کرد.

۳-نقش ستیزه‌جویانه سخنگوی کاخ سفید

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید از گزارش رسانه‌ها در خصوص جمعیت حاضر در مراسم تحلیف دونالد ترامپ انتقاد کرد. اسپایسر در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که مراسم روز جمعه، پرجمعیت‌ترین مراسم تحلیف در تاریخ آمریکا بوده است. سخنان و رفتار اسپایسر با واکنش منفی خبرنگاران حاضر در کنفرانس رو‌به‌رو شد. حتی عده‌ای آن را بی‌سابقه توصیف کرده‌اند. بر اساس آمار رسمی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در نخستین مراسم تحلیف باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ حضور داشتند. در حالی که بر اساس برخی از گزارش‌ این رقم در مراسم تحلیف ترامپ در روز جمعه به ۵۰۰ هزار نفر نرسید. اسپایسر در این کنفرانس این گزارش‌های را غلط خواند و گفت که کاخ سفید قصد دارد که رسانه‌ها را “پاسخگو” کند.

شان اسپایسر در نخستین نشست مطبوعاتی‌اش به خبرنگاران حتی اجازه پرسش نداد. متنی را خواند و از در خارج شد. رفتارش از سوی رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفت و مایه دست گرفتن طنزپردازان شد.

سخنرانان تداکس تهران 

پس فردا اول دی ماه پنجمین دوره تداکس تهران در برج میلاد برگزار می‌شود. امسال موضوع تداکس تهران تقاطع است. موضوعی که ما در مجموعه بادکوبه به عنوان یکی از حامیان تداکس، براساس آن مسابقه اینستاگرامی تقاطع میبینم را برگزار کردیم. معنی لغوی تقاطع، چهار‌راه یا برخورد دو یا چند راه است.اما معنی استعاری آن  تقارب، مقصد مشترک و نقطه‌ای  است که در آن باید تصمیمی گرفته شود که پیامدهای بلند مدت و حساسی خواهد داشت. از نظر تداکس تقاطع در مورد انتخاب و ترکیب است.

امسال سخنرانی‌های تداکس تهران به صورت آنلاین منتشر می‌شوند. سخنرانانی که قرار است درباره ایده‌هایی نو صحبت کنند و ما را در تجاربی شریک کنند که از نوآوری و خلاقیت آنها می‌توانیم برای پیشرفت در کار و زندگی خود بهره ببریم.

فرید شکریه، کیارش آرامش، احسان جهاندارپور، پانیذ پیکری، حمیدرضا کشاور محمدیان، کریستوفر پتریک پترکا، محمدکاظم قنبری و رضا سیاح سخنرانان پنجمین دوره تداکس تهران هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)