پیشنهاد فیلم-نوروز-بادکوبه

هفت فیلم مربوط به تبلیغات، کسب‌وکار و موفقیت که توصیه می‌کنیم در ایام نوروز ببینید

در این پست هفت فیلم اثربخش در زمینۀ تبلیغات، بازاریابی، کسب‌وکار و موفقیت را معرفی می‌کنیم؛ برای انتخاب فیلم‌ها به سراغ هر ژانری رفته‌ایم: درام، کمدی، رومانتیک، فانتزی، جدید یا کلاسیک چیزی که در همۀ آن‌ها مشترک است آدم‌های خلاق و با پشتکار هستند که هر چه را که آرزو دارند علی‌رغم همۀ ناممکنی‌اش به دست می‌آورند.

با آرزوی سالی خوش سرشار از خلاقیت، نوآوری و اتفاق‌های تازه

[divider]

در جستجوی خوشبختی

ThePursuitofHappyness

فیلمی بر اساس زندگی‌نامۀ کریس گاردنر؛ داستان بی‌خانمانی یکساله و در نهایت موفقیت یک فروشنده و بازاریاب
«کریس گاردنر» با بازی ویل اسمیت فروشنده‌ایست که تمام داروندارش را برای سرمایه‌گذاری روی اسکنرهای پزشکی فروخته و حالا جز همان اسکنرها و امید فروش‌شان دیگر چیزی ندارد.
گاردنر در این مسیر با مشکلات زیادی روبرو می‌شود، بارها شکست می‌خورد و نمی‌تواند پزشک‌ها و درمانگاه‌ها را برای خرید اسکنرها متقاعد کند. اما با توجه به تجربه‌اش از فروش مستقیم تصمیم می‌گیرد شیوۀ جدیدی از فروش تلفنی را امتحان کند و به دنبال شماره تلفن مشتریانی می‌رود که بیشتر از همه احتمال دارد از اسکنرها استقبال کنند … .
ناگفته پیداست که تلاش‌های گاردنر و هوشمندی‌اش و پشتکارش دست آخر به بار می‌نشیند؛ ولی خودتان باید ببینیند. کشمکش‌ها، شکست‌ها، نومیدی‌ها و تمام دوباره از جا بلند شدن‌های گاردنر برای فروش محصول و نجات زندگی‌اش را باید خودتان (چندباره) ببینید.

[divider]

الیزابت تون

elizabethtown

فیلم، داستان یک طراح کفش به نام دورو بیلور است که اشتباهی باعث ایجاد خسارتی ۱ میلیارد دلاری در شرکتش شده و برای همین تصمیم گرفته که به زندگی‌اش پایان بدهد.
ولی درست زمانی که می‌خواهد تصمیمش را اجرایی کند با تماس خواهرش متوجه می‌شود که پدرش فوت کرده و باید برای شرکت در مراسم و همراهی مادر و خواهرش به شهر زادگاهش یعنی الیزابت‌تون برود. دورو با ناامیدی به شهر دوران کودکی‌اش می‌رود اما آنجا اتفاق‌های جدیدی می‌افتد. خانواده، شهر کوچک، روابط صمیمی و گاهی عجیب مردم شهر مسیر جدیدی برای دورو باز می‌کند. مسیری که کمک می‌کند بتواند به جبران خسارت و از سرگیری فعالیت‌های حرفه‌ایش بپردازد. الیزابت‌تون، شهر کوچک زیبای دوران کودکی دورو می‌تواند خیلی چیزها را تغییر بدهد.

[divider]

زن‌ها چی دوست دارند

what-women-want

در یک فضای کاملاً فانتزی و رومانتیک، نیک مارشال با بازی مل گیبسون به راهی متفاوت برای جلب توجه خانم‌ها و فروش محصولات به آن‌ها فکر می‌کند.
نیک مارشال یک بازاریاب در آژانسی تبلیغاتی در شیکاگو است که به دلیل برق گرفتگی با سشوار، قدرتی ماورایی پیدا کرده و می‌تواند ذهن خانم‌ها را بخواند. با تسلطش به این توانایی مارشال تصمیم می‌گیرد یک سری کمپین تبلیغاتی با هدف جلب توجه خانم‌ها به راه بیندازد. تماشای فیلم «زن‌ها چی دوست دارند» را به شما توصیه می‌کنیم، مخصوصاً که با همۀ فانتزی‌اش یک پیام خیلی واقعی برای بازاریابان و اهالی تبلیغات دارد: برای موفقیت باید ترس‌ها، نیازها، خواسته‌ها، و علایق خانم‌ها را بشناسید.

[divider]

آقای بلندینگز خانۀ رویایی‌اش را می‌سازد

Cary_Grant_Myrna_Loy_Mr_Blandings_Builds_His_Dream_House_1948

یک کمدی کلاسیک با بازی کری گرانت محبوب
جیم بلندینگز با بازی کری گرانت متصدی رسیدگی به امور مشتریان در یک شرکت تبلیغاتی است و با همسر و دو دخترش زندگی می‌کند. همسر جیم در ذهنش برای تغییر دکوراسیون خانه نقشه می‌کشد اما جیم نقشه‌های بزرگتری دارد. او فکر می‌کند می‌تواند از پس هزینۀ مالی خانۀ رویایی‌ همسرش در یک روستا بربیاید. چالش‌های زندگی خانوادۀ بلندینگز در پی ایجاد این تغییر هم درگیر کننده است و هم خنده‌دار و در نهایت یک پیام خیلی مهم به همۀ آدم‌ها منتقل می‌کند: چیزی را بخرید و برای کاری سرمایه بگذارید که قلب‌تان می‌گوید.

[divider]
شیطان پرادا می‌پوشد

devil-wears-prada

زنی جدی و پرانگیزه با آرزوهای بلند در صنعت مد و لباس
آندرا، با بازی آن هاتاوی، ژورنالیست بلندپرواز و حساسی است که علی‌رغم انتقادش به سطحی بودن دنیای مد و لباس به عنوان دستیار میراندا، یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین سردبیران مجلات فشن (با بازی مریل استریپ) استخدام می‌شود. آندرا با هوشمندی خاص و نگاهی متفاوت از زرق‌برق‌های دنیای مد با آن روبرو می‌شود و رقیبان شیک‌پوش و پرمدعای خودش را جا می‌گذارد ولی ژورنالیسم در دنیای مد چالش‌های بی‌شمار دیگری پیش روی آندرا قرار می‌دهد. فیلم اگرچه مستقیم به تبلیغات مربوط نمی‌شود اما تلاش‌ها و تصمیم‌های آندرا برای موفقیت در دنیایی پر از تکاپو و رقابت باعث می‌شود که این فیلم را در این فهرست به شما پیشنهاد کنیم.

[divider]

جونزز

the-joneses

یک خانواده خوشبخت یا یک تیم تبلیغات و بازاریابی
کیت، استیو، میک و جین جونز ظاهراً فقط یک خانوادۀ معمولی هستند اما لباس‌ها، وسایل خانه، خوراکی‌ها و هر چیزی که دارند به دقت انتخاب شده تا در معرض دید مشتریان قرار بگیرد. فیلم با رقابت‌ها، نقشه‌ها، برنامه‌ها و خلق شیوه‌های جدید بازاریابی و فروش پیش می‌رود. آنجا همه بهراه‌های مختلف برای افزایش فروش فکر می‌کنند.  ولی این رقابت تجاری و تبلیغاتی چه تأثیری روی اعضای خانواده و روابط‌شان می‌گذارد. چه چیزهایی فدا می‌شود و چه چیزهای محکم سر جایش باقی می‌ماند؟ این چیزی است که باعث می‌شود حتماً تماشای این فیلم را به شما پیشنهاد کنیم.

[divider]

بدون ویژگی مشترک

nothing-in-common

درام تأثیرگذار دیگری در مورد انتخاب بین کار یا خانواده
دیوید بازنر با بازی تام هنکس مدیر اجرایی در یک آژانس تبلیغاتی است و به تازگی در آژانس خود ارتقا گرفته و در کارش خیلی هم موفق است اما اتفاقی در زندگی خصوصی‌اش روند زندگی‌ او را تغییر می‌دهد: مادر و پدر دیوید تصمیم می‌گیرند بعد از ۳۶ سال از هم جدا شوند. دیوید کمپین تبلیغاتی مهمی در پیش دارد که موفقیت در آن می‌تواند زندگی‌اش را تغییر بدهد اما با این حال او باید مراقب مادر و پدرش هم باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)