داستان برند انتشارات پنگوئن

داستان برند انتشارات پنگوئن

  1. موسسه نشر «کتاب‌های پنگوئن» در سال ۱۹۳۵ توسط سر آلن لین و کریشنا منن در انگلستان تاسیس شد.
  2. شاخه‌ی آمریکایی این انتشارات به نام گروه پنگوئن ثبت شده است.
  3. کتاب‌های مختلف در پنگوئن طرح‌های مخصوص به خود دارند. نارنجی و سفید برای داستان‌های عامیانه، سبز و سفید برای داستان‌های جنایی، گل سرخ و سفید برای سفر و ماجراجویی، آبی و سفید برای آثار محیط زیستی، قرمز و سفید برای درام، بنفش و سفید برایمقالات، خاکستری و سفید برای بخش بین‌الملل و زرد و سفید برای آثار متفرقه.
  4. در سال‌های جنگ‌جهانی دوم پنگوئن حدود ۶۰۰ عنوان کتاب چاپ کرد.
  5. در سال ۱۹۴۵ پنگوئن با انتشار «هومر» شروع به چاپ یکی از مهم‌ترین بخش‌های خود کرد: گروه کلاسیک پنگوئن
  6. در تاریخ ۲۰ آوریل سال ۱۹۶۱ پنگوئن به عنوان سهامی خاص وارد بورس اوراق بهادار لندن شد.
  7. تا به امروز لوگوی انتشارات پنگوئن چندین بار مجددا طراحی شده است که آخرین بار آن در سال ۲۰۰۳ بوسیله آژانس معروف پنتاگرام انجام گرفته است.
  8. در سال ۲۰۰۶ پنگوئن تلاش کرد مردم را تشویق کند به صورت اشتراکی یک رمان بنویسند. آنها نام این پروژه را «یک میلیون پنگوئن» گذاشتند.
  9. در سال ۲۰۱۲ پنگوئن و فایننشیال تایمز با یکدیگر اقدام شدند تا در قالب یک مجموعه واحد به نام «پنگوئن رندوم هاوس» اداره شوند.
  10. نمایندگی انتشارات پنگوئن در کانادا هر چند وقت یک‌بار و در اقدامی خلاقانه و طی برگزاری یک مسابقه اقدام به اهدای کتاب‌های زیر چاپ، پیش از اعلام رسمی موضوع و تیترشان می‌کند.
  11. اخیرا انتشارات پنگوئن مینی‌بوک‌هایی با ساختاری متفاوت منتشر کرده است. کتاب‌هایی که به صورت عمودی چاپ می‌شوند و کلمات ۹۰ درجه نسبت به حالت معمول تفاوت دارند.
  12. اولین مجموعه از مینی‌بوک‌های انتشارات پنگوئن شامل چهار کتاب داستان از جان گرین می‌شود: درجستجوی آلاسکا، فراوانی کاترین‌ها، شهرهای کاغذی و نحسی ستاره‌های بخت

 

Sunich_Artboard 12

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)