انواع آژانس‌های تبلیغاتی

انواع آژانس‌های تبلیغاتی

اگر صاحب کسب و کار خاصی هستید یا خدمات مشخصی را ارائه می‌کنید؛ برای جذب بازار و هدف قرار دادن مخاطب از چه راه‌کاری استفاده می‌کنید؟ شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات شما به چه صورت است. معمولا برندها و صاحبین کسب و کارهای بزرگ یا آن گروهی که ترجیح می‌دهند از روش‌های علمی و اثرگذار بهره ببرند، به سراغ آژانس‌های تبلیغاتی می‌روند.

حتما شما هم با نام انواع آژانس‌های تبلیغاتی روبه‌رو شده‌اید اما آیا خدماتی که هر کدام از این آژانس‌ها ارائه می‌دهند به یکدیگر شباهت دارد؟ آژانس‌های تبلیغاتی می‌توانند متفاوت از هم عمل کنند و خدمات متعددی ارائه دهند. در ادامه درباره این تنوع و تفاوت حرف خواهیم زد.

2

آژانس تبلیغاتی تمام خدمت

Full service Agencies

 این دسته از آژانس‌ها مجموعه‌ای از خدمات را در حوزه‌ی فعالیت‌های خود ارائه می‌دهند. از فعالیت‌های بازاریابی و ارتباطی گرفته تا خدمات تبلیغاتی مانند برنامه‌ریزی استراتژیک و انجام امور خلاقه. حتی انجام تحقیقات بازار و انتخاب رسانه‌های تبلیغاتی.

برخی از آژانس‌های تبلغاتی تمام‌خدمت دایره وسیع‌تری از فعالیت‌ها را پوشش می‌دهند. آنها حتی تعیین برنامه‌های راه‌بردی بازاریابی، تعیین برنامه‌های ارتقای فروش، انجام فعالیت آموزش روش‌های فروش و نمایش محصولات برای فروش را هم در برنامه خود دارند.

عموما این آژانس‌ها به افراد خلاق دسترسی دارند و می‌توانند نیازهای مشتری را در حوزه‌های مختلف پاسخ‌گو باشند.

3

آژانس تبلیغاتی تخصصی

Specialized service agencies

این نوع از آژانس‌ها صرفا در یک حوزه خاص و مشخص به ارائه خدمات می‌پردازند. به‌طور مثال ارائه خدمات تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ و یا تبلیغات ATL. نوع خدماتی که ارائه می‌دهند هم معمولا محدودیت دارد. یا فقط فعالیت دیجیتال مارکتینگ دارند یا به شما خدماتی در حوزه روابط عمومی می‌دهند.

این محدودیت در خدمات ممکن است همراه با محدود شدن تعداد مشتری‌ها باشد اما ضریب اطمینان از خروجی‌های کار را به خاطر تسلطی که بر موضوع وجود دارد؛ بیشتر می‌کند.

1

آژانس تبلیغاتی درون سازمانی

In-house advertising Agency

این آژانس‌ها در اصل یک واحد بزرگ و مستقل در یک سازمان بزرگ هستند. خیلی از شرکت‌های بزرگ، آژانس تبلیغاتی درون سازمانی دارند و برای به دست آوردن ایده‌های تازه، برخی از کمپین‌ها و پروژه‌های تبلیغاتی خود را به آژانس‌های تبلیغاتی خارج از مجموعه‌ خود سفارش می‌دهند. این روش منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود و درک بهتر از محصول یا خدمات برند می‌تواند باعث پیش‌برد راحت‌تر امور شود.

5
بوتیک خلاق

Creative Boutiques

 اگر می‌خواهید کار خلاقانه انجام دهید، به سراغ این بوتیک‌ها بروید. این شرکت‌ها همه‌ فعالیت‌های تبلیغاتی را انجام نمی‌دهند و ممکن است نتوانند تمام اهداف مشتری را دنبال کنند اما به خاطر انجام کارهای خلاقانه می‌توانند خروجی‌های نو و جذاب بیشتری ارائه دهند.

6

 

آژانس تبلیغاتی خریدار رسانه

Media Buying Agencies

 اگر با توجه به بودجه تبلیغاتی خود به دنبال پیدا کردن رسانه‌ی مناسبی هستید؛ به سراغ این نوع از آژانس‌ها بروید تا با تجزیه و تحلیل اهداف رسانه‌ای و به دست آوردن فضا و زمان مناسب تبلیغات به شما کمک هدف‌مند کنند.

7

 

آژانس تبلیغاتی یکپارچه

Integrated Advertising Agency

آژانس تبلیغاتی یکپارچه با در اختیار داشتن امکانات مختلفی که در تبلیغات بسیار مهم و ضروری هستند و مشتری لازم دارد، می‌تواند به او خدمات بهتری ارائه دهد. البته این امر معمولا با پرداخت هزینه بیشتر همراه است اما روند کار را تسریع می‌بخشد و نتیجه یک‌دستی به همراه دارد.

8

آژانس تبلیغاتی اینتر اکتیو

Interactive Agencies

 حوزه فعالیت این آژانس‌ها در دنیای دیجیتال است. طراحی و گسترش وب، بازاریابی موتور جستجوی اینترنت، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی و مشاوره ‌تجارت و معاملات الکترونیکیاز جمله کارهایی است که این آژانس‌ها انجام می‌دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)