آشنایی با بازاریابی چریکی | وبلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه

آشنایی با بازاریابی چریکی

برقراری ارتباط با احساسات مصرف‌کننده و غافلگیری او کلید بازاریابی چریکی است! شرکت‌هایی که از بازاریابی چریکی استفاده می‌کنند، بر تبلیغات حضوری تکیه کرده‌اند تا از طریق بازاریابی ویروسی بیشتر شناخته شوند و مخاطبان گسترده‌تری را به‌صورت رایگان در اختیار داشته باشند. البته استفاده از این تاکتیک برای همه انواع کالاها و خدمات طراحی نشده است. در اغلب موارد مصرف‌کنندگان جوان‌تر که احتمالاً پاسخ مثبتی به این نوع بازاریابی دارند هدف قرار می‌گیرند.

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی در مکان‌های عمومی برگزار می‌شود که تا حد امکان بتواند تعداد افراد بیشتری را جذب کند، مانند کسانی که در خیابان‌ها، کنسرت‌ها، پارک‌های عمومی، رویدادهای ورزشی، جشنواره‌ها، سواحل، مراکز خرید و… حضور دارند. این کار راهی برای ایجاد تبلیغات و در نتیجه آگاهی از برند با استفاده از روش‌های غیرمتعارف است که باعث برانگیختن شگفتی مخاطب در جریان کارهای روزمره اوست.

چیزی که معمولاً ‌برندها را به انجام «گوریلا مارکتینگ» علاقه‌مند می‌کند ماهیت نسبتاً کم‌هزینه آن در مقابل انواع تبلیغات و بازاریابی‌های دیگر است. البته باید توجه داشته باشید کمپین شما اگر خلاقانه و متفاوت نباشد انتظارتان برآورده نخواهد شد.

انواع بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی شامل چند زیرمجموعه می‌شود که توسط شرکت ALT TERRAIN بیان شده است:

– بازاریابی چریکی در فضای باز
بازاریابی چریکی در فضای باز، چیزی را به محیط‌های شهری اضافه می‌کند. مانند قرار دادن چیزی که قابلیت جابجایی دارد روی مجسمه‌ها یا قرار دادن آثار هنری موقت در پیاده‌روها و خیابان‌ها.

– بازاریابی چریکی در فضای داخلی
بازاریابی چریکی در فضای داخلی، مانند فضای باز اجرا می‌شود با این تفاوت که مکان‌های سرپوشیده مانند ایستگاه‌های قطار، فروشگاه‌ها و ساختمان‌هایی مثل دانشگاه و… را هدف قرار می‌هد.

– بازاریابی چریکی در رویداد
بازاریابی چریکی در رویداد، با استفاده از مخاطبان یک رویداد، مانند افراد حاضر در کنسرت‌ها یا بازی‌های ورزشی، انجام می‌شود و هدف آن تبلیغ یک محصول یا خدمت به روشی قابل توجه و معمولاً بدون کسب اجازه از حامیان رویداد است!

نکته مهم در این نوع بازاریابی آن است که ابتدا بزرگترین مشکلی که محصول یا خدمات شما را حل می‌کند شناسایی کنید. سپس، یک راه غیرمتعارف جهت پخش آن برای عموم پیدا کنید؛ ترجیحاً بدون کلمات! در ادامه چند نمونه از تصاویر بازاریابی چریکی یا پارتیزانی را با هم می‌بینیم:

Guerilla Marketing - 01 (1)

Guerilla Marketing - 02

Guerilla Marketing - 03

Guerilla Marketing - 04

Guerilla Marketing - 05

Guerilla Marketing - 06

Guerilla Marketing - 07

Guerilla Marketing - 08

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)