24 آبان روزکتاب و کتابخوانی

۲۴ آبان روزکتاب و کتابخوانی

با توجه به سرانه پایین کتاب در ایران و کاهش تیراژ آن، مردم روز به روز از مطالعه فاصلا بیشتری می گیرند. اما مطالعه در حوزه فعالیت تخصصی هر شخص به پیشرفت، افزایش خلاقیت و وسعت دید افراد منجر می شود. در نتیجه به  بهانه روز کتابخوانی، گروهی از برترین کتاب‌های دنیای تبلیغات را به شما معرفی می کنیم.

  1. Ogilvy on Advertising

در این کتاب که توسط دیوید آگیلوی یکی از تاثیرگذارترین افراد در تبلیغات نوشته شده است (از او به عنوان پدر تبلیغات دنیا نیز یاد می‌شود) ، از ورود به این صنعت تا راز و رمزهای موفقیت در آن سخن گفته می‌شود. بعلاوه، کتاب ” اعترافات یک تبلیغاتچی” که پرفروش ‌ترین کتاب اگیلوی است به فارسی نیز ترجمه شده است.

  1. How to Write Better Copy

این کتاب استیون هریسون بر اساس ۲۳ سال تجربه او در تبلیغات و پژوهش‌های علمی مرتبط نوشته است. او در این کتاب سعی می‌کند به مخاطب خود و کپی‌رایترها آموزش دهد که چگونه با آشنایی کامل با مخاطب و محصول مورد نظر، پیامی آشکار، گویا، جذاب و سرگرم کننده تولید کنند.

  1. My Life in Advertising and Scientific Advertising

این کتاب توسط یکی دیگر از پیشگامان عرصه تبلیغات کلود هاپکینز نوشته شده است. او که “فروش” را هدف اصلی تبلیغات می‌داند، اعتقاد دارد که بررسی دقیق آمارها در بازار فروش مهم‌ترین روش برای بهبود و ارتقا صنعت تبلیغات است.

  1. Bill Bernbach’s Book

این کتاب که درباره بیل برنباخ از نوابغ دنیای تبلیغات نوشته شده، به توجه او به خلاقیت و تمایز پرداخته و کمپین‌های موفق شرکت برنباخ که بعضی ار آنها از ماندگارترین کمپین‌های دنیای تبلیغات هستند را بررسی می‌کند.

  1. The Guerilla Marketing Handbook

این کتاب خوانندگان خود را با گوریلا مارکتینگ (بازاریابی پترتیزانی) آشنا می‌کند. کنراد لوینسون، نویسنده کتاب، این گونه از بازاریابی را روشی جدید ولی نامتعارف بر اساس بودجه کم و با به کارگیری حداقل منابع معرفی می‌کند.

  1. Hey Whipple, Squeeze This

در این کتاب که یکی از محبوب‌ترین منابع در صنعت تبلیغات است، لوک سولیوان دیدگاهی واقعی از مسیر پر فراز و نشیب تبلیغات ارائه داده و بر اهمیت داستان گویی و اصالت پیام در این مسیر اشاره مینماید.

  1. The Fall of Advertising and the Rise of PR

در این کتاب که توسط دو نویسنده و استرتژیست معروف دنیای تبلیغات ال و لورا رایس نوشته شده به تفاوت‌های میان تبلیغات و روابط عمومی پرداخته شده است. این دو نویسنده اعتقاد دارند که امروزه روابط عمومی به اصل تاثیرگذارتری از خود تبلیغات تبدیل شده و با مطالعه کمپین‌های موفق برندهایی نظیر ردبول و استارباکس نشان می‌دهند که ایجاد ارتباطات گسترده و روابط عمومی صحیح مهم‌ترین اصل در پیشبرد این صنعت است. این کتاب نیز به فارسی و تحت عنوان “سقوط روابط عمومی و ظهور تبلیغات” به چاپ رسیده است.

  1. Likable Social Media

دیو کرپن در این کتاب به اهمیت تبلیغات دهان به دهان اشاره می‌کند. با تاکید بر اینکه توصیه یک آشنا همیشه قدرت تبلیغاتی بالای دارد، کرپن این امر را در دنیای کنونی بررسی کرده و اعتقاد دارد که توصیه‌های امروزی به شکل “لایک” و تایید بر روی شبکه‌های اجتماعی درآمده‌اند و در طول این کتاب، اوبه خوانند خود یاد می‌دهد که چگونه می‍توانند پیام‌هایی تولید کنند که مورد پسند کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)