کمپین اینستاگرامی در خدمت اهدای قلب

کمپین اینستاگرامی در خدمت اهدای قلب

How-Instagram-Was-Used-to-Encourage-Heart-Donations-GiveYourHeart-938x535

کمپین اینستاگرامی در خدمت اهدای قلب

واقعیت دنیای پیوند اعضا و افرادی که به پیوند عضو نیاز دارند، واقعیت بسیار تلخی است زیرا بسیاری از آنهایی که می‌توانند اهداکننده عضو باشند، تصمیم می‌گیرند این کار را انجام ندهند. درست همین جاست که داستان بازار سیاه و قاچاق اعضا وارد کار می‌شود. روایت این که چطور انسان‌ها بیدار می‌شوند و می‌بینند یکی از کلیه‌هایشان به سرقت رفته است. با گذشت زمان، تبدیل شدن به اهداکننده عضو به رسم معمول‌تری تبدیل شده. شما می‌توانید در داروخانه‌ها هم فرم مخصوص اهدای اعضا را تکمیل کنید و عضو موسسات و نهادهای قابل اعتماد اهدا اعضا شوید.

اما کشورهای اروپای شرقی مشکلات خاص خودشان را دارند. در این کشورها همیشه گمانه‌زنی‌ها و تردیدهایی در مورد اعضای اهدا شده وجود دارد، بنابراین باید به خوبی به افراد اطلاع‌رسانی کرد که اهدا اعضا به باند قاچاق ختم نمی‌شود و کلاهبرداری نیست و انسان‌های واقعی از اعضای اهدایی واقعی استفاده خواهند کرد و در این میان فقط نفع فرد نیازمند به عضو در نظر گرفته شده است.

یک نیت خوب

در این ویدیو موضوع اهدای عضو در کشور لهستان مطرح شده و اهدای قلب در مرکز توجه قرار گرفته است؛ عضو ارزشمندی که فقط بعد از مرگ مغزی فرد و بعد از طی روندهای پیچیده و حساس قابل اهدا است. این کمپین به زبان لهستانی و برای مخاطبان لهستانی اجرا شده، بنابراین کسانی که به خوبی به این زبان مسلط نیستند، کاملاً متوجه کمپین نخواهند شد. ولی از آنجا که اطلاع‌رسانی برای اهدای عضو در لهستان و برای لهستانی‌ها انجام می‌شود، مشکلی پیش نخواهد آمد.

چیزی که می‌بینیم در ابتدا شاید به نظر گیج‌کننده باشد اما با گذشت زمان، منظور ویدیو واضح‌تر می‌شود: #GiveAHeart (قلبی اهدا کنید). این کمپین شما را تشویق می‌کند تا اگر قصد دارید اهداکننده عضو باشید، از خودتان عکس بگیرید و آن را با این هشتگ در اینستاگرام منتشر کنید تا دیگران بدانند شما در آینده قلب خود را اهدا خواهید کرد. تنها مورد مبهمی که وجود دارد، نحوه سنجش میزان واکنش مخاطبان به این کمپین است. آیا افرادی که این عکس‌ها را لایک می‌کنند، خودشان اهدا کننده عضو خواهند شد؟ به هر حال، اینستاگرام پلتفرم فوق‌العاده‌ای برای اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی است. ایده عکاسی در حالی که دست فردی غایب به سمت سوژه عکس دراز شده و منتظر دریافت قلب است، به خوبی نشان‌دهنده مفهوم اهدا و بخشش است و از آنجا که ما عکس گرفتن را دوست داریم، به خوبی درگیر این کمپین می‌شویم.

لایک کردن عکس

لایک کردن عکس در اینستاگرام (با نماد قلب)، روش بسیار جذابی است که نشان می‌دهد شما هم دوست دارید در آینده قلب خود را به فرد نیازمندی اهدا کنید. این کمپین بدون نظر گرفتن موانع زبانی، به شکلی مناسب اجرا شده و بر خلاف اکثر تبلیغات مربوط به اهدای عضو، دید و فضای مثبتی دارد چون در نهایت شما با اهدای قلبتان، زندگی یک نفر را نجات می‌دهید. افراد اهداکننده عضو به عنوان قهرمانان اصلی داستان در مرکز توجه هستند.

منبع: Creative Guerrilla Marketing

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)