پادکست – 15 آذر ۱۳۹۶ | وبلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه

پادکست – ۱۵ آذر ۱۳۹۶

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز در این قسمت از پادکست بادکوبه، ابتدا به شما می‌گوییم که افراد موفق چگونه اهداف خود را تعیین می‌کنند، سپس به سراغ ۵ راهی می‌رویم که مشتریان را بازاریاب برند شما می‌کنند و در انتها درباره بازاریابی دیجیتالی یا همان دیجیتال مارکتینگ صحبت می‌کنیم.

افراد موفق چگونه اهداف خود را تعیین می‌کنند

«حتما شانس خوبی داشته است…»، «نه احتمالا پشتش به سرمایه پدرش گرم بوده…»؛ حتما شما هم تاکنون با افرادی برخورد کرده اید که مواردی از این دست را دلیل موفقیت افراد می‌دانند اما مساله به این سادگی نیست. علی‌رغم اختلاف‌نظرهای موجود، بسیاری از محققان حوزه رفتارشناسی علت اصلی موفقیت افراد را نه شرایط یا نبوغ ذاتی بلکه برنامه‌ریزی صحیح می‌دانند.

افراد موفق برای مشخص کردن اهدافشان از رویکردهای روشمند استفاده می‌کنند که با تعریف موفقیت آغاز شده و با تهیه نقشه راه دنبال می‌شود. این روش مستلزم صبر و استقامت زیادی است اما در نهایت به نتایج فوق‌العاده ختم می‌شود.

پس از تعیین هدف هیچ فرمول جادویی برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد و باید برای رسیدن به آن پشتکار داشته باشید. با این حال مرحله اول یعنی تعیین هدف نیازمند توجه به نکات زیر است:

واقع‌گرایی

تعیین اهداف واقعی و قابل سنجش در رسیدن به مقصد تاثیر به سزایی دارند. علاوه بر این با مشخص کردن معیارهای موفقیت می‌توانید در هر مرحله میزان پیشرفت خود را بررسی کنید.

اهداف چالش‌برانگیز

مسیر رسیدن به هدف نباید مثل پیاده‌روی در باغ و بوستان باشد بلکه باید مسیری چالش‌برانگیز را ترسیم کند. اگر اهداف تعیین شده شما را به چالش نمی‌کشند بهتر است در آنها تجدیدنظر کنید.

یادداشت‌برداری

در مطالعات بسیاری به ارتباط بین نوشتن اهداف و رسیدن به آنها اشاره شده است. اگر هنگام توضیح دادن هدف در یک یا دو جمله با مشکل مواجه شده‌اید به احتمال زیاد هنوز نمی‌دانید از زندگی چه می‌خواهید.

به اشتراک‌گذاری برنامه

اگر برنامه‌های آتی را برای دوستان و نزدیکتان بیان کنید به نوعی خود را به آنها پایبند کرده‌اید و در صورت دنبال نکردن برنامه عذاب وجدان خواهید داشت.

تجسم موفقیت

تجسم موفقیت یکی از بهترین راه‌های ارتقای انگیزه به ویژه در مورد اهداف بلندمدت است. بسیاری از ورزشکاران موفق تاکید کرده‌اند که همیشه خود را بر سکوهای افتخار و هنگام بالابردن مدال قهرمانی تصور کرده‌اند.
۵ راه که مشتریان را بازاریاب برند شما می‌کنند

رویای همه مدیران کسب‌وکار، داشتن مشتریانی است که مانند مشتری‌های «گوگل» و «اپل» مشتاقانه از برند محبوبشان حمایت‌ کنند. جذب مشتری ثابت و وفادار کار سختی است و از آن سخت‌تر این است که مشتریان را به بازاریاب برندتان تبدیل کنید. در مجله خلاقیت نکاتی را می‌خوانیم که در این راه کمک می‌کنند.

۱-محصولات بی‌نظیر ارائه دهید.

اولین و مهم‌ترین نکته این است که محصولات شما باید به قدری بی‌نظیر باشند که مشتری‌ها برای خریدش صف بکشند. اگر این نکته را رعایت نکنید هیچ شانسی برای جذب مشتری‌های دلخواهتان نخواهید داشت، حتی اگر بهترین خمات را ارائه دهید!

۲-ارائه خدمات پس از فروش بی‌نقص که مهم‌ترین خواسته‌های مشتری‌ها را برآورده کند.

یکی از بهترین مثال‌ها در این زمینه شرکت «زاپوس» است. زمانی که یک جفت از بهترین کفش‌های مردانه آنها به آدرس اشتباهی ارسال شد، یکی از نمایندگی‌های «زاپوس» به سرعت یک جفت دیگر را با پست ویژه به محل عروسی ارسال کرد، کل مبلغ خرید را به آنها بازگرداند و برای آن مشتری سرویس ارسال رایگان مادام‌العمر محصولاتشان را در نظر گرفت.

۳-‌ مشتری‌ها را شناسایی کنید.

از یک سیستم فروش هوشمند استفاده کنید، مشتری‌ها را شناسایی کنید و اطلاعاتشان را وارد سیستم کنید. به این ترتیب شما می‌توانید بفهمید که یک مشتری چه محصولاتی خریداری کرده، چه سلیقه‌ای دارد و هر وقت بخواهید با او در ارتباط باشید، دقیقا او را می‌شناسید زیرا در سیستم ثبت شده است.

۴-از طرفداران برندتان نظرخواهی کنید.

هر چه بیشتر با مشتری‌ها در ارتباط باشید، آنها حس بهتری نسبت به برند شما پیدا می‌کنند و متوجه می‌شوند نظراتشان برای شما مهم است.

۵-کاری کنید که برندتان ارزش تبلیغ‌شدن را داشته باشد.

مهم نیست که طرفداران چقدر عاشق برند شما هستند، شما باید کاری کنید که برندتان ارزش تبلیغ و حمایت‌کردن را داشته باشد. با یک ویدئوی شخصی یا دعوت به یک مراسم خاص از طرفداران و بازاریاب‌های برندتان قدردانی کنید. گاهی تنها انتظار مشتری‌های پروپاقرص شما یک قدردانی ساده است. تبدیل طرفدارها به بازاریاب‌های برندتان وقت زیادی می‌برد اما وقتی آنها به برند شما وفادار شدند، دیگر قیمت‌ها برایشان بی‌اهمیت می‌شود و به این باور می‌رسند که محصولات شما ارزش زیادی به زندگی‌شان می‌بخشد.
بازاریابی دیجیتالی یا همان دیجیتال مارکتینگ

از وبسایت‌تان گرفته تا دارایی‌هایی که برای برندینگ آنلاین در اختیار دارید – تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و غیره – طیف وسیعی از تاکتیک‌ها هستند که تحت عنوان بازاریابی دیجیتال قرار می‌گیرند. بهترین بازاریابان دیجیتالی، تصویری روشن از نحوه‌ی پشتیبانی هر یک از این دارایی‌ها یا تاکتیک‌ها در راستای رسیدن به اهداف جامع‌شان در ذهن دارند.

برخی از رایج‌ترین دارایی‌ها و تاکتیک‌ها عبارتند از:

دارایی‌ها

  • وبسایت‌تان؛
  • پست‌های بلاگ‌تان؛
  • کتاب‌های الکترونیک؛
  • اینفوگرافیک؛
  • ابزارهای تعاملی؛
  • مجاری شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و …)؛
  • پوشش آنلاین کسب‌شده (نقدها، شبکه‌ی اجتماعی)؛
  • بروشورهای آنلاین؛
  • دارایی‌های مربوط به برندینگ (لوگو، فونت و …).

تاکتیک‌ها

بهینه‌سازی موتور جست‌و‌جو (SEO):‌ سئو یا همان بهینه‌سازی موتور جست‌و‌جو عبارت است از فرایند بهینه‌سازی وبسایت‌تان و افزایش رتبه‌ی آن در صفحه‌ی نتایج موتور جست‌و‌جو که این روش میزان ترافیک ارگانیک یا رایگان را روی وبسایت‌تان افزایش می‌دهد.

بازاریابی محتوا:‌ عبارت است از خلق و ترویج دارایی‌های محتوایی، به‌منظور آگاهی از برند، رشد ترافیک یا مشتریان.

بازاریابی ربایشی:‌ این نوع بازاریابی به رویکرد کاملی اشاره دارد که برای جذب، تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل، به‌دام‌انداختن و تأمین رضایت مشتریان با استفاده از محتوای آنلاین اتخاذ می‌شود.

بازاریابی شبکه‌ی اجتماعی: عبارت است از ترویج برند و محتوای خود در مجاری شبکه‌ی اجتماعی؛ به‌منظور افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک وبسایت یا هدایت مشتری به سمت کسب‌وکار‌تان.

پرداخت به‌ازای کلیک (PPC):‌ این روشی است برای ایجاد ترافیک وبسایت؛ به سایتی که تبلیغ شما را منتشر می‌کند به‌ازای هر کلیکی که روی تبلیغ‌تان صورت می‌گیرد، مبلغی را پرداخت می‌کنید.

بازاریابی دیجیتال یکی از بهترین و موفق‌ترین نمونه‌های بازاریابی در حال حاضر است. فعالیتی که ما در آژانس تبلیغاتی بادکوبه به آن توجه ویژه داریم و با توجه به موقعیت به بسیاری از برندها و کسب و کارها آن را پیشنهاد می‌کنیم. سیف، بکو، بیمه دی و فامیلا از نمونه برندهایی هستند که از خدمات دیجیتال مارکتینگ در بادکوبه بهره می‌برند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)