آیا می‌توان با استفاده از وبلاگ، ترافیک را هدایت کرد؟

آیا می‌توان با استفاده از وبلاگ، ترافیک را هدایت کرد؟

body-generate-traffic-seo

داشتن محتوای باکیفیت در وب سایت، پیش‌نیازی حیاتی برای بالا بردن رتبه در موتور جستجوی گوگل، هدایت ترافیک، ایجاد مشتری‌های بالقوه و افزایش فروش به حساب می‌آید. الگوهای اخیر نشان داده‌اند که داشتن یک وبلاگ با محتوای اصیل و اختصاصی، بهترین روش برای شناخته شدن نام کسب و کار شما و ایجاد اعتبار برای برندتان است.

اما مطالب وبلاگ باید درباره چه موضوعی باشند؟ مدیران وب‌سایتها و بلاگرها می‌خواهند بدانند که چگونه باید ترافیک را هدایت کنند و از این طریق آمار فروش را بالا ببرند. چند نکته جامع و عمومی برای این کار وجود دارد که توصیه می‌کنم با هم بخوانیم.

[divider]

اخبار
اخبار مربوط به صنعت شما اهمیت دارند زیرا نه تنها باعث می‌شوند افراد علاقه‌مند به صورت عام به سمت وبلاگ شما کشیده شوند، بلکه توجه «خودی‌های صنعت» هم به شما و فعالیت‌هایتان جلب خواهد شد. افراد مرتبط با صنعت شما دوست دارند که مطالبی در زمینه رویدادهای تازه بخوانند و درباره‌اش با شما بحث کنند. برای اینکه رنگ و بوی خاصی به وبلاگ خود ببخشید و مطالبتان را اختصاصی کنید، باید چیزی بیشتر از فقط گزارشهای عادی در آن منتشر کنید. مثلاً گرایش‌های آینده بازار را پیش‌بینی کنید، نظرتان را درباره موضوعات مربوط به صنعت اعلام نمایید، بازدیدکنندگان را به سایر صفحات و منابع مفید در وب ارجاع دهید تا بتوانند اطلاعات بیشتری کسب کنند. این کار به شما کمک می‌کند تا آغازگر بحث‌های جالب و دنباله‌دار باشید و اسم و برند خود را سر زبان‌ها بیاندازید. یکی از مهمترین نکاتی که متخصصان آن را توصیه می‌کنند این است که برای برند خود تمایز ایجاد کنید و جایگاهی متفاوت نسبت به سایر رقبا برای خودتان بسازید.

چگونه‌ها
یکی از مهمترین ویژگی‌های لازم برای هر وبلاگ این است که باید چیزی به افراد بیاموزد که بتوانند به صورت کاربردی از آن استفاده کنند. در این حالت، افراد به وب سایت و وبلاگ شما مراجعه می‌کنند تا مطالب جدیدی یاد بگیرند. اگر سرآشپز هستید، به بازدیدکنندگان وبلاگتان بگویید که چطور پای سیب درست کنند. به یک متخصص در صنعت مربوط به خود تبدیل شوید و مردم شما را خواهند شناخت و در گوگل شما را جستجو خواهند کرد. مقاله‌های «چگونه» روش مناسبی برای جلب توجه مخاطبانی‌ست که می‌خواهند مطالب جدید بیاموزند.

چراها
با اینکه خیلی‌ها تصور می‌کنند این مورد چیزی شبیه به همان «چگونه‌ها» است و حتی می‌تواند دقیقاً جایگزین آنها شود، باید بدانید که «چراها» بسیار متفاوت هستند. همه این تفاوت از چیزی که افراد در موتورهای جستجو وارد می‌کنند سرچشمه می‌گیرد. نوشتن سوال به عنوان عبارت مورد جستجو، یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها برای استفاده از موتورهای جستجوگر است. مخاطبانی که از این طریق به دست می‌آورید، به صورت خاص مشتاق هستند ببینند مطلب شما چه چیزی برای ارائه به آنها دارد. به نسل جوان‌تری فکر کنید که به خوبی به اینترنت و خدمات آن تسلط دارند و آن را درک می‌کنند، این نسل کم‌کم به دوران بزرگسالی می‌رسد و فکر کنید که آنها چطور در آینده برای یافتن پاسخ همه سوالات خود به اینترنت روی خواهند آورد. البته ممکن است کمی ترسناک باشد، اما قطعاً برای وبلاگ شما خبر خوبی خواهد بود.

body-content-blog

نکته آخر
گوگل دوست شماست. توصیه می‌کنم پیش از ایجاد وبلاگ، به خوبی از کلید واژه‌های رایج در صنعت خود مطلع شوید و آنها را به دقت و با برنامه انتخاب کنید. مطمئن شوید مخاطبانتان واقعاً دوست دارند چیزی که درباره‌اش می‌نویسید را بخوانند. در آخر، اکثر کسب و کارها به این دلیل به وبلاگ‌نویسی روی می‌آورند که می‌خواهند نام و شهرت خوبی برای خودشان بسازند، به افراد کمک کنند، محتوای تازه و اختصاصی منتشر کنند و خودشان را به رده‌های نخست در صفحات نمایش نتایج جستجو (SERPS) برسانند. استفاده از این سه اصل پیشنهادی باعث می‌شود وبلاگ شما به جایی تبدیل شود که مردم می‌خواهند مدام به آن سر بزنند، و همچنین جایی که به راحتی در موتورهای جستجو پیدایش می‌کنند.

منبع: A Nerd’s World

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)