قصۀ برند-استون مارتین-ستارۀ سینما

قصۀ برند: استون مارتین ستارۀ سینما

یکی از خاص‌ترین و شنیدنی‌ترین قصه‌های برند قصۀ برند استون مارتین است. قصۀ ماشینی که ما را یاد جیمز باند می‌اندازد.

aston-martin-first

سال ۱۹۱۳ رابرت بمفورد و لیونل مارتین با همراهی هم و در کارگاهی کوچک در لندن شرکت «بمفورد و مارتین» را راه‌اندازی کردند. ایده‌ای که این دو نفر برای اتومبیل داشتند طرحی بی‌نقص و اجرایی فریبنده داشت طوری که از همان ابتدا توانستند با طرح اولیه‌شان نظر عموم مردم را به خود جلب کند.

مسابقه در تبۀ استون

لیونل مارتین در تپۀ اتومبیل‌رانی آستن با اتومبیلی که خود ساخته بودند خوش درخشید و موفقیتش باعث معروف شدن اتومبیل شد. همان وقت تصمیم گرفتند که نام شرکت خود را به یاد این پیروزی استون مارتین بگذارند.

جنگ

شروع جنگ جهانی اول تولید اتومبیل استون مارتین متوقف شد، به نیروی دریایی بریتانیا پیوست و بمفورد به ارتش بریتتنیا ملحق شد و تمام تجهیرات کارخانه‌شان به شرکت هواپیماسازی انگلیسی ساپ‌ویت فروخته شد. بعد ازجنگ، با ساخت ماشین جدیدی دوباره کارخانه را راه‌اندازی کردند و سال ۱۹۲۲، بمفورد و مارتین ماشین‌های را تولید کردند تا بتوانند در گرندپریکس فرانسه رقابت کنند.

ورشکستگی

مشکلات زیاد مالی در نهایت سال ۱۹۲۴ باعث ورشکستگی کارخانه شد. آن زمان لیدی چارنوود کارخانه را خرید اما سال ۱۹۲۶ با تصمیم لیونل مارتین به جدایی، کارخانه به کلی بسته شد. کمی بعد لیدی چارنوود دوباره کنترل امور را به دست گرفت و نام کارخانه را به استون مارتین موتورز تغییر داد.

aston-martin-bond

استون مارتین در نقش یک ستارۀ سینما

اولین بار، سال ۱۹۶۴، شان کارنری در نقش جیمز باند پشت فرمان یکی از مدل‌های استون مارتین ظاهر شد و دنیا را مجذوب همکاری کارگاه خونسرد فیلم‌های جیمز باند با اتومبیل فریبندۀ استون مارتین شدند. ترکیبی از فریبندگی، رازآلودی و سرعت.

به این ترتیب استون مارتین خود را به عنوان یک ستارۀ سینمایی معرفی کرد و همکاری آن‌ها تا سال ۲۰۰۸ ادامه پیدا کرد.

atom-blog
قصۀ تمام مدل‌های استون مارتین

ماهیت برند استون مارتین به قصه‌ها پیوند خورده است. آن‌ها تنها قصۀ شکل‌گیری برند خود را تعریف نمی‌کنند. هر کدام از مدل‌های استون مارتین شخصیتی است که برای خود قصۀ جداگانه‌ای دارد.

مثلاً نام این مدل اتون است. سایت رسمی استون مارتین در موردش نوشته: «آتوم الگویی آوانگارد بود که با به کارگیری ساختار شاسی با قاب فضایی و سیستم تعلیق مستقل ساخته شد … »

تمام این ماشین‌ها پر از قصه هستند.

شما هم قصۀ برند خود را تعریف کنید.

این یادداشت از سایت‌های turndog و  astonmartin گردآوری شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
برچسب‌ها: ,

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)