بادکوبه در جشنواره خلاقیت کن، قسمت اول

بادکوبه در جشنواره خلاقیت کن، قسمت اول

جشنواره خلاقیت کن-کمپین دیجیتال لوازم خانگی کن با حضور کیمیا علیزاده

امسال نیز جشنواره خلاقیت کن در فرانسه برگزار می‌شود و آژانس تبلیغاتی بادکوبه با دو پروژه در آن حضور دارد. یکی از این پروژه‌ها کمپین دیجیتال لوازم خانگی کن با حضور کیمیا علیزاده است. در ادامه درباره این پروژه بیشتر بخوانید.

Can A-02-02

کمپین دیجیتال لوازم خانگی کن با حضور کیمیا علیزاده

به خاطر محدودیت‌های سنتی و اجتماعی در ایران، سال‌های خیلی زیادی است که حضور زنان در جامعه با مشکلات عدیده‌ای به همراه است. به‌طوری که با وجود بروز مجموعه‌ای از تغییرات در طی سال‌های اخیر، ما همچنان شاهد این هستیم که گاهی میزان اعتماد به نفس در زنان جامعه بسیار پایین است و نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد.

زنان در ایران با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو هستند. عدم اجازه ورود به ورزشگاه‌ها به عنوان تماشاگر، عدم اجازه‌ی راندن موتورسیکلت در سطح شهر و حتی بدون اینکه منعی قانونی وجود داشته باشد، سختی وضعیت زنان برای استفاده از دوچرخه در معابر عمومی از جمله این محدودیت‌هاست. آنها در ایران شانس خلبان شدن هم ندارند و ۴۵ درصد از زنان تحصیل کرده در ایران موفق به پیدا کردن شغل نشده‌اند چون اعتماد به نفس پایینی دارند و معتقدند «زنان نمی‌توانند» و زود تسلیم می‌شوند چون فکر می‌کنند مردان بهتر عمل می‌کنند.

در تابستان سال ۱۳۹۵ بازی‌های المپیک تابستانی در برزیل برگزار شد و در طی آن زنان ایرانی توانستند با مدال برنز کیمیا علیزاده در رشته تکواندو به اولین مدال المپیکی زنان ایران دست پیدا کنند. موفقیتی بزرگ و جهانی که موجب خوشحالی و غرور جامعه ایرانی شد.

از آن‌جایی که کیمیا علیزاده عضو باشگاه تکواندوی لوازم خانگی کن است، این برند تصمیم گرفت این موفقیت را دست‌مایه‌ی یک کمپین دیجیتال قرار داده و از طریق آن زنان ایرانی را مخاطب خود قرار دهد. در این کمپین دو هدف دنبال شد.

-معرفی نام تجاری کن به عنوان برندی که خود را در قبال جامعه، به‌خصوص جوانان، مسئول می‌داند.

-بالا بردن اعتماد به نفس زنان و تشویق آنها به فعالیت بیشتر و پیگیری آرزوها و خواسته‌های خود.

کمپین دیجیتال لوازم خانگی کن ارسالی به جشنواره خلاقیت کن

اجرای کمپین توسط آژانس تبلیغاتی بادکوبه

با توجه به شرایط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایران، ما لازم دیدیم ارتباطی دوجانبه بین زنان و جامعه به وجود بیاید و زنان را برای دنبال کردن آرزوهای خود تشویق کرده و اعتماد به نفس آنها را بالا ببریم تا به جایی برسند که لیاقت آن را دارند.

به گزارش مرکز آمار ایران، بین سال‌ها ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ فقط ۱۲.۵ درصد از زنان در اجتماع مشارکت داشتند. با بررسی‌های انجام شده در دانشگاه تهران، متخصصین این امر اظهار داشتند که میان میزان عزت نفس و اعتماد به نفس زنان و حضور آنها در اجتماع ارتباط مستقیمی وجود دارد و تعداد زیادی از زنان تمایلی به حضور در اجتماع ندارند.

امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در آموزش و جهت‌دهی فکری در افراد دارند و می‌توان با بهره‌گیری مناسب از فضای دیجیتال و الگوسازی برای اقشار مختلف، آنها را تشویق کرد که از پس محرومیت‌ها بربیایند و به خودباوری برسند و اعتماد به نفس خود را بالا ببرند.

با این توضیحات ما در بادکوبه به طرح یک کمپین دیجیتال رسیدیم. طرح «تو می‌توانی» با حضور کیمیا علیزاده، طرحی بود برای تشویق جامعه جوان ایرانی به بالا بردن عزت نفس خویش و رفتن به دنبال رویاها و آرزوهای شخصی.

در این کمپین کیمیا علیزاده از مخاطبین خود خواست به کمک یک ویدئوی سلفی از آرزوهای خود بگویند و رویاهای شخصی خویش را دنبال کنند.

این کمپین در شبکه‌های اجتماعی اجرا شد و بسیاری از فعالان دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی به آن پیوستند. بیش از ۵۰۰ ویدئو از طرف مخاطبان برای این کمپین ارسال شد و این ویدئوها حدود ۷ میلیون بار دیده شدند.

ما تحقیقات خود را ادامه دادیم و به کمک متخصصین در یک جامعه آماری هزار نفره از زنان جوان ایرانی به این نتیجه رسیدیم که ۷۵ درصد مخاطبین بعد از تماشای ویدئوهای ارسالی شرکت‌کنندگان در کمپین، احساس عمیقی از شادی و رضایت را تجربه کرده‌اند. ۳۰ درصد از این افراد بعد از دیدن این ویدئوها تمایل داشتند درباره رویاهای خود صحبت کنند و ۲ درصد از آنها رویاهای خود را تحقق بخشیدند.

همچنین بعد از اجرای این کمپین، لوازم خانگی کن با ۲۶ درصد رشد در آگاهی مخاطب از نام برند مواجه شد. در جایی که نام برند تجاری کن در کنار نام کیمیا علیزاده توانست درخشش خوبی پیدا کند.

وایرال ویدئوی کمپین دیجیتال لوازم خانگی کن با حضور کیمیا علیزاده

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)