چهره‌های تاثیرگذار روابط عمومی در عرصه تکنولوژی 2017

چهره‌های تاثیرگذار روابط عمومی در عرصه تکنولوژی ۲۰۱۷

شاید برای شما جالب باشد که بدانید سه چهره برتر روابط عمومی عرصه تکنولوژی در سال ۲۰۱۷ همه خانم هستند. این افراد همگی در کار خود شناخته شده‌اند و به انتشار عالی آخرین اخبار در زمینه تکنولوژی کمک شایانی می‌کنند. هم‌چنین با سرعت عمل، دقت و شبکه گسترده ارتباطی خود مانند جادوگرانی هستند که از همه چیز خبر داشته و همیشه راه‌حلی آماده برای مشکلات  دارند. در اینجا شما را به صورت مختصر با این سه نفر که توسط وب‌سایت بیزنس اینسایدر معرفی شده‌اند آشنا می‌کنیم.

نفر سوم در این لیست ترودی مولر، مدیر ارشد ارتباطات شرکت اپل است. خبرنگاران ترودی را ستون اصلی ماشین روابط عمومی اپل معرفی کرده و او را قوی، رازنگه‌دار و عادل می‌دانند. با توجه به وسعت شرکت اپل، می‌توان تصور کرد که اداره چنینی شرکتی با آن همه اطلاعات و اتفاقات پشت صحنه، کار بسیاردشواری است که ترودی به خوبی از پس آن برآمده است.

نفر دوم، جیل هیزیل بیکر، قائم مقام ارتباطاتی شرکت اوبر است. اوبریک سرویس همسفری آنلاین است که شباهت زیادی دارد به اسنپ و تپ‌سی که ما در ایران از آنها استفاده می‌کنیم. جیل  که از او به عنوان سرباز قدیمی دنیای روابط عمومی یاد می‌شود، فعالیت خود را با کمپین‌هایی برای مایک بلومبرگ شهردار پیشین نیویورک و جان مک‌کین، کاندیدای ریاست جمهوری امریکا درسال ۲۰۰۸ آغاز کرده و سپس با شرکت‌های گوگل و اسنپ‌چت همکاری‌هایی داشته است. اما چالش‌برانگیزترین دوران کاری او پس از پیوستن به اوبر آغاز شده است. پس از اعتراضات فراوانی که از طرف گروه‌‎های مختلف نظیر تاکسی‍رانی به اوبر وارد شد، جیل کار سختی را به عنوان مسئول روابط عمومی این شرکت به عهده داشت. انتشار اخبار نادرست و شایعه‌های ایجاد شده پیرامون اوبر کابوس هر مدیر روابط عمومی است اما خانم هیزل‌بیکر با صبوری و دقت زیاد به خوبی این روزهای دشوار را پشت سر گذاشته و به همین دلیل است که امروز از او به عنوان یکی از موفق‌ترین افراد ‌فعال در بخش روابط عمومی در سرتاسر دنیا یاد می‌شود.

اما جایگاه اول در این لیست متعلق به دنا کوک، مدیر عامل شرکت ارتباطات رسانه‌ای “برو” است. دنا مشاور استراتژیک مشتریان حیطه تکنولوژی است و از طریق این همکاری به آنها کمک می‌کند تا با استفاده درست از شیوه‌های ارتباطی به اهداف اقتصادی خود نزدیک‌تر شوند. قبل از پیوستن به “برو”، دنا کوک قائم‌مقام ارشد گروه “زنو” از زیر مجموعه‌های شرکت ادلمان بود و پیش از آن هم در شرکت‌های  فلایشمن-هیلارد، کالین-هریس و ام اس اند ال نقش مشاور ارتباطاتی را داشته است.

ولی شاید مهم‌ترین دلیلی که دنا را به مقام اول این لیست فرستاده، شبکه عظیم ارتباطی او در دنیای تکنولوژی شهر لس‌آنجلس به ویژه سیلیکون ولی است.

از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به حضورش در شورای تکنولوژی و نوآوری شهرداری لس‌آنجلس، ریاست جلسات دیدبان حقوق بشر این شهر برای سه سال پیاپی و عضویتش در گروه “اتحاد برای حقوق کودکان” اشاره کرد که در جهت اطمینان از دسترسی کودکان محروم به بهداشت و تحصیلات فعالیت می‌کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)