پادکست – 22 آذر ۱۳۹۶

پادکست – ۲۲ آذر ۱۳۹۶

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز در این قسمت از پادکست بادکوبه، ابتدا از عواملی که می‌تواند باعث تردید در تصمیم‌گیری شما شود می‌گوییم؛ سپس با شما درباره اپلیکیشن  Nothing صحبت می‌کنیم و در انتها به سراغ مسابقه تقاطع می‌بینم می‌رویم که بادکوبه در ارتباط با تداکس تهران برگزار می‌کند.

عواملی که می‌توانند باعث تردید در تصمیم‌گیری شما شوند

ما هر روز و هر ساعت و حتی هر ثانیه باید تصمیم بگیریم. تصمیم‌گیری بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی بشر است. تصمیم‌گیری‌ها، تجربه‌ها، خاطره‌ها و زندگی ما را می‌سازند. اما گاهی عواملی موجب تردید در تصمیم‌گیری می‌شوند. در ادامه، عواملی که باعث تردید در تصمیم گیری می‌شوندرا با هم مرور می‌کنیم.

۱. ترس

اگر از چیزی یا کسی که به تصمیم‌گیری‌مان مرتبط است، واهمه داشته باشیم، فرایند تصمیم‌گیری دچار مشکل می‌شود. این ترس و واهمه باعث می‌شود یکی از گزینه‌هایمان را کنار بگذاریم و به سمتش نرویم. برای کنارگذاشتن تردید در تصمیم گیری باید به قلب ماجرا حمله کنید و دلیر باشید. ترس دشمن درجه ۱ همه‌ی ماست که ما را از رسیدن به شکوفایی و پیشرفت باز می‌دارد.

۲. ارزیابی و تحلیل بیش‌ازحد

اگر بیش‌ازحد در مورد همه‌چیز فکر می‌کنید، در مواجهه با مشکلات و تصمیمات نیز خیلی دیر وارد فرایند تصمیم‌گیری و نتیجه خواهید شد. شما باید فهرستی از مزایا و معایب هر چیزی و ارزیابی آنها را داشته باشید.

۳. نداشتن اعتمادبه‌نفس

گاهی اوقات نیز فراموش می‌کنیم که همه‌ی ما به‌معنای واقعی توانا هستیم. تردید در تصمیم گیری و تفکرات پوچ مانند اینکه دیگران از ما باهوش‌ترند یا نسبت‌به آنها ضعیف هستیم، ما را از رشد و پیشرفت عقب می‌اندازد.

۴. شک

شک مفهومی موذی است که آرام و بی‌صدا به قلب و ذهن نفوذ می‌کند. شک ما را ترسو می‌کند. شک باعث می‌شود که بیهوده نگران مسائلی باشیم که آ‌ن‌قدرها هم مهم نیستند. مثلا بیهوده می‌ترسیم که توانایی کافی نداشته باشیم، پول کافی نداریم و غیره.

۵. راحت‌طلبی

همه‌ی ما دوست داریم، در آسایش باشیم. گاهی‌ اوقات اینکه بدانیم چه چیزهایی انتظارمان را می‌کشد، خیال‌مان را راحت می‌کند. به همین خاطر از چیزهای از پیش‌ تعیین‌شده لذت بیشتری می‌بریم. تصمیم‌ها اما با تغییرات و چالش‌ها توأم هستند.

۶. دست‌پاچگی

وقتی دست‌پاچه می‌شویم، احساس می‌کنیم که توانایی‌هایمان در حد صفر است. در چنین حالتی، باید خود را آرام کنیم، آشوب ذهنی را از مغز دور کنیم و با تمرکز، دقت و شجاعت تصمیم‌گیری کنیم.

۷. بی‌تجربگی

یکی دیگر از عوامل تردید در تصمیم گیری، نداشتن تجربه‌ی کافی در زندگی برای گرفتن تصمیم‌های مهم و مختلف است. سعی کنید مهارت تجربه کردن را در خود افزایش دهید.

۸. تنوع نظرات

لازم نیست، از زمین‌وزمان برای تصمیم‌گیری‌هایتان نظرخواهی کنید.

۹. نداشتن اطلاعات کافی

اگر اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری در اختیار ندارید، باید حتما اقدامی کنید و طی آن اطلاعات منطقی و صحیح به‌دست بیاورید و سپس با کنارگذاشتن تردید در تصمیم گیری به نتایج مطلوب دست یابید.

۱۰. سماجت

گاهی خیلی بی‌منطق می‌شویم و از اقدام و تصمیم‌گیری درباره‌ی کارهایی که باید حتما انجام بشوند، طفره می‌رویم یا بر نکاتی پافشاری می‌کنیم که با منطق فاصله دارند.

اپلیکیشن  Nothing

در سایت دیجیاتو می‌خوانیم که Nothing اپلیکیشن و برنامه‌ای با چند میلیون دانلود است که کاری نمی‌کند. احتمالا اولین واکنشی که هنگام مواجه با Nothing نشان می دهید این است که توسعه دهنده برای تبلیغات بیشتر عنوانش تصمیم گرفته همان راه بازی There is No Game را پیش بگیرد. در واقع سازنده با نقض ماهیت ساخته‌اش و حرکت در همین راستا می‌خواهد با یک تیر دو نشان بزند اما وقتی که بازی را نصب می‌کنید و وارد منو آن می‌شوید می‌بینید که هیچ چیزی وجود ندارد.

جالب اینجاست که سازنده بعد از ۴ سال که از عرضه Nothing می‌گذرد، چندین بار آن را آپدیت کرده است. چگونه یک اپلیکیشن می‌تواند هیچکاری نکند و با بیش از یک میلیون دانلود؛ میانگین امتیازی ۴.۳ را به دست بیاورد؟

البته این برنامه برخلاف ادعای توسعه‌دهنده‌اش، یک سری کارها انجام می‌دهد. اگر فوتبال Eleven در کنسول پلی استیشن ۱ را بازی کرده باشید، حتما با رمز «بالا بالا، پایین پایین، چپ راست، چپ راست، B و A» آشنا هستید. با این کد بازیکن‌ها قدرت عجیبی می‌گرفتند.

اگر بعد از اجرای اپلیکیشن، به ترتیب «بالا بالا، پایین پایین، چپ راست، چپ راست» را با سوایپ (کشیدن انگشت تان روی صفحه) بزنید، صفحه‌ای با دکمه‌های A ،B و Play باز می‌شود. اکنون ابتدا روی B، سپس A و در نهایت Play کلیک کنید تا همانند بعضی کاربران گوگل پلی، انقلابی در زندگی تان به وجود بیاید. با این کار، بازی شما را به یک ویدیو ۱۰ ساعته می‌فرست. پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام داده و ویدیو را ببینید اما اگر حوصله نصب اپلیکیشن را ندارید، بنابراین ما خیال تان را راحت کنیم؛ ویدیو به نمایش در آمده، دویدن پیاپی یک حیوان را نشان می‌دهد. همین. علاوه بر این اگر موبایل خود را تکان دهید باز پی به یک راز جدید خواهید برد. در این حالت، رنگ صفحه عوض شده و برنامه به شما می‌گوید که این کار را تکرار نکنید. با تکرار مداوم، در نهایت گیفی به نمایش گذاشته می‌شود.

ولی واقعا Nothing بی هدف است؟ در اینترنت فرضیه جالبی پیرامون ساخته Chilango Labs وجود دارد: اپلیکیشن می‌خواهد انسان‌ها را از زندگی دیجیتالی که در آن گرفتار شده‌اند نجات دهد. در دنیای امروزی، خیلی کمتر وقت برای خودمان می‌گذاریم و بیشتر در فضای مجازی به ارتباط با بقیه می‌پردازیم. Nothing  با هیچکار نکردنش، ما را از جهانی که ساخته‌ایم جدا می‌کند و به دنیای واقعی می‌آورد. تشویق مردم به یک زندگی ساده و آرام، بدون اینکه حواس‌شان به موبایل و اتفاقات درون آن پرت شود.

تداکس تهران و مسابقه #تقاطع_می‌بینم

احتمالا می‌دانید که تداکس تهران روز اول دی ماه در برج میلاد برگزار می‌شود و ایده‌ای هم که امسال برای این رویداد انتخاب کرده‌اند تقاطع است. آژانس تبلیغاتی بادکوبه به عنوان یکی از حامیان این رویداد تصمیم گرفته بین دنبال‌کنندگان خود مسابقه‌ای را برگزار کند که برندگان آن می‌توانند جواز حضور در روز برگزاری رویداد تداکس تهران را به دست بیاورند.

شما به راحتی می‌توانید برنده یکی از این بلیت‌ها باشید. فقط کافی است به دور و بر خود نگاه دقیقی بیاندازید، تقاطع‌های اطراف خود را کشف کنید، از آنها عکس بگیرید و با کپشن تقاطع میبینیم و توضیح درباره تقاطعی که با آن روبه‌رو هستید، به همراه تگ کردن بادکوبه بر روی عکستان، منتشر کنید. جوایز به قید قرعه به خلاق‌ترین عکس‌ها تعلق می‌گیرد.

همانطور که گفتیم ایده‌ی امسال تداکس تهران، تقاطع و انتخاب مسیر درست است. تقاطع یعنی نقطه‌ای یا موقعیتی که در آن شما باید مسیر درست را انتخاب کنید. تقاطع می‌تواند انتخاب بین دو موقعیت باشد یا بین دو شغل یا بین دو هدف یا هر مسیری که قرار است ما را به جای جدیدی برساند. انتخابی که فقط مربوط به همان لحظه نیست و می‌تواند بر بسیاری از شرایط زندگی ما تاثیر بگذارد.

ما در این مسابقه از شما می‌خواهیم که تقاطع‌های زندگی‌تان را کشف کنید و آنها را با ما در میان بگذارید.

 

شما می‌توانید این پادکست را در سایت شنوتو بشنوید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)