پادکست – 16 اسفند ۱۳۹۶

پادکست – ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز در این قسمت از پادکست بادکوبه، می‌خواهیم به سراغ قسمت دوم ۵۰ استارتاپی که در سال ۲۰۱۸ مثل بمب صدا خواهند کرد؛ برویم. هفته گذشته قسمت اول و ۲۴ استارتاپ برتر را با هم مرور کردیم. امروز از بیست و پنجمین استارتاپ شروع می‌کنیم.

۲۵. استارتاپ Aurora Innovation؛ نوابغ ماشین‌های خودران، سفر خود را آغاز می‌کنند

این استارتاپ، یک استارتاپ سرّی است که کهنه‌کاران وسایل نقلیه‌ی خودران از شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، تسلا و اوبر آن را پایه‌گذاری کرده‌اند.

۲۶. استارتاپ Knotel؛ رقابت با WeWork

Knotel یکی از رقبای استارتاپ WeWork است که فضای لازم برای دفاتر همکاری را فراهم می‌کند. ویژگی این استارتاپ جدید، انعطاف‌پذیری متناسب با کرایه‌هاست.

Knotel تجربه‌ای جدید برای مدیران کسب‌وکارهاست که به‌دنبال دفاتر کاری براساس تقاضا و کرایه‌های انعطاف‌پذیر هستند.

۲۷. استارتاپ Guild Education؛ مدرک دانشگاهی برای کارمندان

این استارتاپ در تلاش است با کمک کارفرمایان بزرگ دنیا برای ۶۴میلیون کارمندی که مدرک دانشگاهی ندارند، امکان تحصیل فراهم شود. این استارتاپ نمونه‌ای از استارتاپ‌های خلاق و ارزشمندی است که به‌دنبال تربیت افراد برای آینده‌ی بهتر است.

۲۸. استارتاپ Periscope Data؛ اعطای توانمندی‌های بیشتر به تحلیلگران داده

این ابزار تحلیل داده به تحلیگران کمک می‌کند به‌راحتی با آمار و ارقام و اطلاعات کار کنند و اطلاعات مربوطه را از آنها استخراج کنند.

۲۹. استارتاپ Carta؛ خرید شفاف سهام

این استارتاپ، یک کارگزار انتقال سهام است که وظیفه‌ی مدیریت حقوق صاحبان سهام شرکت‌های خصوصی را بر عهده دارد.

۳۰. استارتاپ Toast؛ نرم‌افزار مدیریت رستوران

تُست یک اپلیکیشن موبایل برای رستوران‌هاست که همه‌ی کارهای رستوران را مدیریت می‌کند، از سفارش‌‌‌گرفتن از مشتریان گرفته تا سفارش موادغذایی اولیه و برنامه‌های وفاداری مشتریان.

۳۱. استارتاپ Wag؛ اپلیکیشنی برای به‌گردش‌بردن سگ‌ها

این اپلیکیشن به صاحبان سگ‌ها این فرصت را می‌دهد افرادی مطمئن و مجوزدار برای به‌گردش‌بردن سگ‌هایشان پیدا کنند.

۳۲. استارتاپ uBiome؛ ساخت بزرگ‌ترین دیتابیس میکروبی در دنیا

میکروب‌ها باکتری‌هایی هستند که در بدن ما زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها مفید‌ند و به حفظ سلامت بدن‌مان کمک می‌کنند. این استارتاپ از این دیتابیس برای ارائه‌ی تست‌های پزشکی و سایر موارد مرتبط با ویروس‌ها و باکتری‌ها استفاده می‌کند.

۳۳. استارتاپ Celmatix؛ اطلاعات پزشکی شخصی‌سازی‌شده برای زنان

این استارتاپ با استفاده از بیگ دیتا و ژنومیک، توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده درباره‌ی سلامت باروری زنان در اختیار آنها می‌گذارد.

۳۴. استارتاپ ServiceTitan؛ نرم‌افزاری برای متخصصان خدمات منزل

این استارتاپ یک نرم‌افزار موبایل مبتنی بر فضای ابری برای کسب‌وکارهایی ساخته است که در زمینه‌ی خدمات ساختمانی شامل لوله‌کشی، تهویه‌ی مطبوع و برق‌کاری فعالیت می‌کند.

۳۵. استارتاپ Crew؛ اپلیکیشنی برای کارگران ساعتی

این اپلیکیشن برای کارگران ساعتی است که بخش زیادی از نیروی کار را تشکیل می‌دهند و راه ارتباطی و آدرس ایمیل ندارند.

۳۶. استارتاپ Vayyar؛ تبدیل گوشی هوشمند به دیوایس تصویربرداری سه‌بعدی

این استارتاپ، سنسورهای تصویربرداری سه‌بعدی می‌سازد که می‌تواند درون اشیا، مایعات و متریال‌های گوناگون را ثبت کند. از این فناوری در آزمایش‌های غربالگری سرطان پستان، تشخیص نشت آب، کنترل سلامت غذا و نمونه‌های مشابه، استفاده می‌شود.

۳۷. استارتاپ Keybase؛ اپلیکیشن رایگان برای رمزگذاری ارتباطات

Keybase یک اپلیکیشن رایگان است که به افراد اجازه می‌دهد پیام‌ها، چت‌ها و فایل‌های ارسالی خود را از طریق موبایل و کامپیوتر رمزگذاری کنند.

۳۸. استارتاپ Mira Labs؛ محتوای واقعیت افزوده ایجادشده به‌دست اسمارت‌فون

این شرکت در حال ساخت هدست واقعیت مجازی است که با کمک آن و با گوشی هوشمند خود می‌توانید تصاویر هولوگرافیک دنیای واقعی را ببینید و با آنها تعامل داشته باشید.

۳۹. استارتاپ Omni؛ نگهداری و اجاره‌ی وسایلی که دیگر استفاده نمی‌کنید

این استارتاپ فضایی برای شما ایجاد می‌کند که از طریق آن می‌توانید وسایل دیگران را کرایه کنید یا وسایل و متعلقات خود را که دیگر استفاده نمی‌کنید، اجاره دهید یا بفروشید.

۴۰. استارتاپ Zebra Medical Vision؛ اسکن پزشکی هوش مصنوعی در فضای ابری

زبرا از هوش مصنوعی برای اسکن تصویری پزشکی استفاده می‌کند و کمک می‌کند هر تصویر را با جزئیات کامل بررسی کنید؛ حتی جزئیات کوچکی که ممکن است از آنها غافل شوید. ویژگی دیگری که دارد، هزینه‌ی بسیار کم به‌ازای هر اسکن است.

۴۱. استارتاپ OverOps؛ ارائه‌ی پاسخ مستقیم به برنامه‌نویسان

اورآپس به توسعه‌دهندگان می‌گوید چه‌موقع و چرا کدهای آنها با شکست مواجه می‌شود و از این طریق به آنها کمک می‌کند عیب‌ها را بیابند و مشکلات را برای بررسی بیشتر الویت‌بندی کنند.

۴۲. استارتاپ Coda؛ ساخت نوع جدیدی از اسناد

گروهی از کارکنان سابق یوتیوب، مایکروسافت و گوگل، این استارتاپ را راه‌اندازی کرده‌اند. آنها در حال ساخت نوع جدیدی از اسناد هستند که انعطاف‌پذیری فایل‌های ورد، قدرت فایل‌های صفحه‌ی گسترده و کاربرد اپلیکیشن را با هم ترکیب کرده است.

۴۳. استارتاپ Sigma Computing؛ چارت‌های زیبا بدون کدنویسی

سیگما به کاربران اجازه می‌دهد دیتابیس‌های بزرگ را که در فضای ابری میزبانی می‌شوند، به‌راحتی تحلیل کنند، نمودارها و جداول مربوط به آن را بسازند و اطلاعات را در قالب نمودار نشان دهند. همه‌ی این کارها بدون برنامه‌نویسی و به‌راحتی انجام می‌شود.

۴۴. استارتاپ دیسکورد Discord؛ ابزاری برای گفت‌وگوی گیمرها

این ابزار همه‌کاره‌ی چت صوتی و تصویری و متنی برای گیمرها طراحی شده است. این اپ، رایگان و امن است و در کامپیوترهای دسکتاپ و گوشی‌های هوشمند کار می‌کند.

این اپلیکیشن بیش از ۴۵میلیون کاربر ثبت‌نام‌کرده دارد که روزانه ۲۰۰میلیون پیام می‌فرستند. هر روز، ۹میلیون نفر از دیسکورد استفاده می‌کنند و هر هفته ۱میلیون و ۱۰۰هزار نفر به کاربران جدید آن اضافه می‌شود. امروزه هر گیمری درباره‌ی دیسکورد شنیده است.

۴۵. استارتاپ گلدلی Gladly؛ نرم‌افزار هوشمند خدمات مشتری

گلدلی یک نرم‌افزار خدمات مشتری است که مشتریان را از طریق صدا، ایمیل، اس‌ام‌اس، چت و شبکه‌های اجتماعی شناسایی می‌کند.

۴۶. استارتاپ Frame.IO؛ همکاری ویدیویی در محیط خصوصی قبل از ارسال

این استارتاپ برای شرکت‌ها امکانی برای آپلود ویدیوها و مدیاهای درحال‌ساخت در محیطی خصوصی فراهم می‌کند؛ به این ترتیب اعضای تیم و مشتریان می‌توانند با هم برای ساخت آنها همکاری کنند.

۴۷. استارتاپ Kryon Systems؛ نیروی کار برای ربات‌های نرم‌افزاری

این سیستم ربات‌های نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه می‌کند که کارهای آنلاین و مبتنی بر نرم‌افزار را به‌طور اتوماتیک انجام می‌دهند. این راه‌حل منحصربه‌فرد، تعامل بین انسان و نیروی کار مجازی را مؤثرتر می‌کند.

۴۸. استارتاپ Secret Double Octopus؛ زندگی بدون پسورد

این شرکت، نرم‌افزاری ارائه کرده است که امکان ورود امن به حساب‌های مختلف را بدون واردکردن پسورد، فراهم می‌کند.

۴۹. استارتاپ Pymetrics؛ استفاده از علوم اعصاب برای استخدام افراد و اجتناب از تعصبات ناخودآگاه

اساتید هاروارد و MIT این شرکت را پایه‌گذاری کرده‌اند. این استارتاپ با کمک بازی‌های مرتبط با علوم اعصاب، به شرکت‌ها کمک می‌کند نیروهای موردنیاز خود را استخدام کنند و افراد مستعد و مؤثر را حفظ کنند. این ابزار، تعصبات ناخودآگاه را از پروسه‌ی انتخاب و استخدام کارکنان حذف می‌کند.

۵۰. استارتاپ Accompany؛ تحویل اطلاعات غنی و به‌موقع درباره‌ی همکاران آتی

رئیس سابق گوگل آنالیتیکس این استارتاپ را راه‌اندازی کرده است. این استارتاپ اطلاعات عمومی را جست‌وجو کرده و پروفایل بیش از ۳۰۰میلیون نفر را گردآوری می‌کند؛ سپس با کمک هوش مصنوعی، از فردی که در آن لحظه برای کار شما بیشترین اهمیت را دارد و به اطلاعات او نیازمندید، داده‌هایی در اختیارتان می‌گذارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)