پادکست – نهم اسفند ۱۳۹۶

پادکست – نهم اسفند ۱۳۹۶

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز در این قسمت از پادکست بادکوبه، می‌خواهیم با شما درباره ۵۰ استارتاپی که در سال ۲۰۱۸ مثل بمب صدا خواهند کرد؛ صحبت کنیم. به خاطر طولانی بودن این مطلب، ما این ۵۰ استارتاپ را در دو هفته به شما معرفی می‌کنیم. این هفته قسمت اول و ۲۵ استارتاپ برتر.

اگر در فکر راه‌اندازی یک استارتاپ موفق هستید، ایده های استارتاپی این مقاله را از دست ندهید

در آغاز سال ۲۰۱۸ هستیم و طبق معمول، کارشناسان درباره‌ی انواع استارتاپ ها و روند پیشرفت آنها در سال جدید پیش‌بینی می‌کنند. آنها با درنظرگرفتن موقعیت‌های مختلف، پیش‌بینی می‌کنند کدام استارتاپ در دنیای فناوری در سال پیش رو، گوی سبقت را از رقبا خواهد ربود. برای تهیه‌ی این مطلب که اصل آن در بیزینس اینسایدر و ترجمه شده‌ی آن در سایت چطور دات کام منتشر شده، چند شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مطرح از سراسر دنیا دعوت شدند.

در ادامه فهرست این ۵۰ استارتاپ را خواهید دید که در زمینه‌های مختلف کسب‌وکار و فناوری فعالیت می‌کنند، از صنعت بازی گرفته تا روباتیک، سلامتی و حتی پیشرفت‌های فضایی. حتی می‌توانید با شناخت آنها ایده های استارتاپی خوبی بگیرید.

۱. استارتاپ Nauto؛ دَش‌کمرای هوش مصنوعی برای وسایل نقلیه

دَش‌کمرا نوعی دوربین مخصوص نصب در بخش مقابل راننده یا داخل و شیشه جلوی اتومبیل است که وقتی اتومبیل در حال حرکت است، این دوربین به‌طور پیوسته از راه جلوی اتومبیل تصویربرداری می‌کند. این استارتاپ، تولیدکننده‌ی یک دَش‌کمرای هوش مصنوعیِ تحت شبکه، مبتنی بر فناوری ابری است که خطرات تهدیدکننده‌ی رانندگان را تشخیص می‌دهد. این استارتاپ برای دریافت بازخورد در آخر سفر و آنالیز دلایل تصادفات، امکاناتی فراهم کرده است.

۲. استارتاپ Rigetti Computing؛ استارتاپی با هدف توسعه‌ی رایانش کوانتومی

این استارتاپ به‌دنبال توسعه‌ی فناوری‌ای برای کمک به نسل جدیدی از کامپیوترهای قدرتمند است. این فناوری با نام رایانش کوانتومی شناخته می‌شود. شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، گوگل و اینتل، در زمینه‌ی کامپیوترهای کوانتومی تجربیاتی کسب کرده‌اند؛ اما شرکت Rigetti Computing در این زمینه رویکرد منحصربه‌فردی دنبال می‌کند. این استارتاپ در حال تعریف و ساخت کسب‌وکاری جدید است تا چیپ‌های پردازش کوانتومی بسازد.

۳. استارتاپ Pindrop؛ توقف کلاه‌برداری‌های صوتی

مراکز تماس به‌منظور آنالیز صدای افراد و تشخیص تقلب، از پین‌دراپ استفاده می‌کنند. این استارتاپ همچنین می‌تواند تشخیص دهد یک صدا واقعی است یا با کامپیوتر ساخته شده است. با وجود چنین استارتاپی، کلاهبرداری‌های تلفنی تشخیص داده می‌شود و سالانه میلیون‌ها دلار در نهادهای اقتصادی صرفه‌جویی خواهد شد.

۴. استارتاپ Relativity Space؛ راکت‌های چاپ سه‌بعدی

این استارتاپ، در زمینه‌ی ساخت راکت‌های اتوماتیک فعالیت می‌کند و راکت‌های ارزان‌قیمتی برای کاهش هزینه‌های انتقال اشیا به فضا می‌سازد. این استارتاپ در تلاش است بزرگ‌ترین پرینتر سه‌بعدی دنیا را با کمترین سرمایه‌گذاری ممکن، راه‌اندازی کند. به این ترتیب، این شرکت می‌تواند تأثیر شگرفی بر گسترش صنعت هوا و فضا داشته باشد.

۵. استارتاپ Reflektive؛ بازخورد مداوم عملکرد کارمندان

رفلکتیو، نرم‌افزار دریافت و ثبت گزارش و بازخورد عملکرد به کارکنان است که می‌توان آن را با اپلیکیشن‌هایی مثل Outlook، Slack و Gmail ادغام‌ کرد. این نرم‌افزار امکانی برای مدیران فراهم می‌کند که از اهداف و شیوه‌ی عملکرد کارکنان چک‌لیستی آنی داشته باشند و بتوانند درباره‌ی هرکدام از آنها، گزارش مستقیمی ارائه‌ دهند. برای کارکنان هم، این نرم‌افزار نوعی کارنامه‌ی درحال‌اجراست که آنها را هر لحظه از نحوه‌ی عملکردشان و میزان رضایت مدیران مطلع می‌کند.

۶. استارتاپ MoveWith؛ کلاس‌های جهانی تناسب‌ اندام در موبایل‌

این نرم‌افزارِ شخصیِ تناسب اندام، تمرین‌های ورزشی از مربیان مشهور را در اختیارتان می‌گذارد. این نرم‌افزار، باشگاه مدرنی است که به خانه می‌برید و کاملا شخصی و سراسر دیجیتال است.

۷. استارتاپ Zume Pizza؛ ربات پیتزاپز

این استارتاپ در آشپزخانه از ربات‌ها برای تهیه‌ی پیتزا استفاده می‌کند و سیستم‌های اتوماسیون برای ماشین‌های تحویل دارد که پیتزا را داغ داغ دست مشتریان می‌رساند. این استارتاپ، یک شرکت پیشگام در زمینه‌ی صنعت هوشمند تحویل غذاست.

۸. استارتاپ Earny؛ بازپرداخت اتوماتیک

ارنی یک سرویس جست‌وجوی اتوماتیک بازپرداخت‌ها هنگام قیمت تخفیفی است. هم در پرداخت نقدی، هم در پرداخت با کارت اعتباری این سرویس کاربرد دارد. این استارتاپ، بدون دردسرهای تنظیم فرم‌های مربوط، بازپرداخت پول را به‌طور اتوماتیک انجام می‌دهد.

۹. استارتاپ Ripple؛ استفاده از بلاک‌چین برای پرداخت‌های بین‌المللی

ریپل شبکه‌ای است که از بلاک‌چین، فناوری نهفته در بیت‌کوین، استفاده می‌کند تا بانک‌ها و سایر پرداخت‌کننده‌ها بتوانند پول را در بستری امن، از طریق یک واسطه، مستقیم به هرکسی دیگر در سراسر دنیا منتقل کنند.

۱۰. استارتاپ Duo Security؛ امن‌تر کردن پسوردها

این سرویس ابری، سرویس‌های مدیریت پسورد ارائه می‌کند و پیش از اینکه به شبکه‌ی شرکت متصل شود، از سلامت و بدون ویروس بودن دیوایس‌های شما مطمئن می‌شود.

۱۱. استارتاپ Signal Sciences؛ کمک به همکاری توسعه‌دهندگان و تیم‌های امنیتی با یکدیگر

این استارتاپ به برقراری ارتباط بهتر میان توسعه‌دهندگان و تیم‌های امنیتی کمک می‌کند. هدف این کمک، حفاظت از امنیت وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هاست.

۱۲. استارتاپ Hudl؛ آنالیز حرفه‌ای برای ورزشکاران در همه‌ی سطوح

این نرم‌افزارِ آنالیز عملکرد، برای ورزش‌کاران و مربیان در همه‌ی سطوح تهیه شده است. ورزش‌کاران، ویدیوهای خود را برای بررسی دقیق و تحلیلی، آپلود می‌کنند. امروز، بیش از ۶میلیون ورزشکار و ۱۵۰هزار تیم در ۳۰ رشته‌ی ورزشی از لیگ‌های کوچک گرفته تا سازمان‌های بزرگ و مطرح مثل تیم‌های منچستریونایتد و تیم بسکتبال آمریکا از پلتفرم Hudl استفاده می‌کنند.

۱۳. استارتاپ JustWorks؛ منابع انسانی بهتر برای کسب‌وکارهای کوچک

این نرم‌افزار، وظایف مربوط به تأمین و مدیریت منابع انسانی را مدیریت می‌کند.

۱۴. استارتاپ Deepmap؛ نقشه‌های خاص برای خودروهای خودران

در آینده‌ای نزدیک، همه‌ی ماشین‌ها خودران می‌شوند؛ اما قبل از آن باید بدانند از کدام طرف بروند. دیپ‌مپ نقشه‌های باکیفیت در اختیار وسایل نقلیه‌ی خودران قرار می‌دهد و از حسگرهای آن‌بُرد برای دیدن مسیر و تشخیص موانع اطراف استفاده می‌کند.

۱۵. استارتاپ Remix؛ حمل‌ونقل عمومی بهتر

ریمیکس به برنامه‌ریزان شهری کمک می‌کند سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی بهتری طراحی کنند. آنها از این طریق می‌توانند برای مسیرها برنامه‌ریزی کنند و هزینه‌ها و تأثیرات جغرافیایی برنامه‌هایشان را بررسی کنند.

۱۶. استارتاپ Smash.gg؛ کمک به برگزارکنندگان ورزش‌های الکترونیکی و برنامه‌ریزی برای اجرای تورنمنت‌ها و رویدادها

نرم‌افزاری است که به برگزارکنندگان ورزش‌های الکترونیکی کمک می‌کند رویدادها و تورنمنت‌های مدنظر را هرچه بهتر برنامه‌ریزی و اجرا کنند. ورزش‌های الکترونیکی یا eSports به یک صنعت ۵۰۰میلیون‌دلاری تبدیل شده است.

۱۷. استارتاپ Dia&Co؛ مد برای زنان سایزبزرگ

استارتاپ Dia&Co یک سرویس خرید آنلاین لباس و زیورآلات برای زنانی است که لباس سایزبزرگ می‌پوشند.

۱۸. استارتاپ Narvar؛ نرم‌افزار تجارت الکترونیکی برای کنترل مراحل بعد از فروش

این استارتاپ، نرم‌افزار رهگیری و بازگشت سفارشات است که بیش از ۴۰۰ سایت تجارت الکترونیک برتر از آن استفاده می‌کنند که شامل ۱۰۰ خرده‌فروشی و ۲۵۰میلیون مشتری در سال هستند.

۱۹. استارتاپ Molekule؛ ازبین‌بردن آلودگی‌ها با نانوتکنولوژی

این استارتاپ، تصفیه‌کننده‌ی هوایی تولید می‌کند که از فناوری نانو بهره‌مند است. این فناوری، آلودگی‌ها را در سطح مولکولی از بین می‌برد. برخلاف سیستم‌های سنتی که تلاش می‌کنند جلوی پخش عوامل ناسالم را بگیرند، این سیستم جدید، این عوامل را به‌جای مسدودکردن، نابود می‌کند.

۲۰. استارتاپ Handshake؛ لینکدینی برای دانشجویان

هندشیک یک شبکه‌ی استخدام و کاریابی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است. گسترش این استارتاپ در بازار دانشگاهی، بسیار جلب‌توجه کرده است. این استارتاپ اکنون پلتفرم استخدامی است که رکورد بیش از ۴۵۰ دانشگاه، ۶میلیون دانشجو و صدهاهزار کارفرما را ثبت کرده است.

۲۱. استارتاپ (Roblox)؛ دنیای بازی‌ای محصول دست بچه‌ها و برای بچه‌ها

رابلاکس یک بازی آنلاین برای بچه‌هاست که در ماه بیش از ۶۴میلیون کاربر فعال جذب می‌کند. بچه‌ها از این پلتفرم برای ساخت دنیایی سه‌‌بعدی بهره می‌برند و در این دنیای ساختگی با یکدیگر بازی می‌کنند.

۲۲. استارتاپ Lola؛ برندی جذاب برای محصولات زنانه

لولا یک سرویس اشتراک محصولات صددرصد کتان ارگانیک زنانه است که مستقیما به منزل مشتریان ارسال می‌شود. از دلایل جذابیت و اهمیت این استارتاپ می‌توان به این نکته اشاره کرد که فقط مرتبط با محصولات بهداشتی زنانه است.

۲۳. استارتاپ Function of Beauty؛ شامپوی شخصی

این شرکت با استفاده‌ از الگوریتم‌های ماشینی، شامپوهای اختصاصی و شخصی‌سازی‌شده متناسب با علایق مشتریان و جنس موی آنها تولید می‌کند. ایده‌ی این استارتاپ بسیار شایان توجه و منحصربه‌فرد است: تهیه‌ی شامپو یا نرم‌کننده‌ی خاص با فرمولاسیون منحصربه‌فرد برای هر مشتری. به‌غیر از ایده، نحوه‌ی اجرای آن است که باعث شده این استارتاپ به موفقیتی بزرگ دست پیدا کند. روی هر بطری شامپو، نام خریدار درج شده است که آن را به یک محصول کاملا اختصاصی تبدیل می‌کند.

۲۴. استارتاپ Citizen؛ اطلاع‌دادن موقعیت‌های اضطراری به افراد عادی

سیتیزن یک اپلیکیشن است که موقعیت‌های اضطراری حوالی شما را در همان لحظه به اطلاع‌تان می‌رساند. این اپلیکیشن قبلا Vigilante نام داشت؛ اما بعد از شروع‌به‌کاری جنجالی و درعین‌حال محبوب، تغییر نام داد؛ چون نام قبلی نمی‌توانست منعکس‌کننده‌ی هدف اپلیکیشن باشد که این هدف، تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم بود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)