مجموعه Product Design – جشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۷

مجموعه Product Design – جشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۷

فرم طراحی محصول و نوع عملکردی که دارند، برای گرفتن جوایز جشنواره خلاقیت کن در بخش طراحی محصول موثرند. در‌این زمینه هم به کاربردی بودن طرح توجه می‌شود و هم اثر را از دید زیبایی‌شناسانه زیر ذره‌بین می‌برند. در کل معیارهای در نظر گرفته شده در قضاوت عبارتند از: فرم؛ عملکرد؛ نوآوری؛ تاثیر و نتایج.

Cannes-Badkoobeh300 3

کالاها

در‌این دسته‌بندی‌ها، تمرکز بر مدلی از طراحی قرار می‌گیرد که ارزش برند را از طریق قابلیت‌های عمل‌کردی و زیبایی‌شناختی افزایش می‌دهد.

۱-الکترونیک، سرگرمی و تکنولوژی مصرفی

گجت‌ها، محصولات سرگرمی ‌و رسانه‌ای، کامپیوتر و لوازم جانبی فناوری اطلاعات، دستگاه‌های دیجیتال و الکترونیکی، الکترونیک اداری، سیستم‌های صوتی، صوتی قابل حمل. از جمله لپ تاپ‌ها، هدفون‌ها، دوربین‌ها، بلندگوها، تلویزیون‌ها، دستگاه‌های ضبط‌کننده، جعبه تلویزیون دیجیتال، دستگاه‌های رسانه دیجیتال خانگی، سیستم‌های اتصال و غیره.

۲-دستگاه‌های ارتباطی

محصولاتی که ارتباط برقرار می‌کنند. نه فقط تلفن و تلفن همراه که هدست، وب‌کم، لوازم جانبی تلفن و غیره.

۳-مبلمان و روشنایی

صندلی‌ها، صندلی‌های اداری، نیمکت‌ها، میزهای اتاق نشیمن، میزهای میز اداری، میزهای ناهارخوری، میزهای جانبی، صندلی‌های فضای باز، طبقه‌های کمد، کابینت، سیستم قفسه‌بندی، محصولات نورپردازی.

۴-لوازم خانگی

لوازم خانگی و وسایل آشپزخانه از قبیل دستگاه قهوه، کتری، تستر، بلندر، میکسر، ساعت، سیستم اتو، پاک‌کننده، جارو برقی، کاسه، کارد و چنگال، وسایل آشپزخانه، ظروف آشپزخانه، ظروف شیشه‌ای و غیره.

۵-شیوه زندگی، مد، اوقات فراغت، ورزش و فضای باز

سبک زندگی، مد، اوقات فراغت، تناسباندام، ورزش و محصولات در فضای باز. مانند تکنولوژی پوشیدنی، جواهرات، ساعت، عینک، ساعت‌های هوشمند، تکنولوژی تناسب‌اندام و ورزش، کالاهای لوکس، لوازم جانبی مسافرتی، چمدان، کفش.

۶-محصولات نوزاد، اسباب بازی و محصولات آموزشی

محصولات طراحی شده برای نوزادان و کودکان، اسباب بازی‌ها (از جمله اسباب‌بازی‌های بزرگسالان) و محصولات آموزشی برای کودکان و بزرگسالان.

۷-رابط کاربری

محصولات مبتنی بر تعامل انسان. تاکید بر تاثیر بصری رابط کاربر، سهولت کار و توانایی انتقال اطلاعات و نیز ارائه خدمات به مشتریان و ادغام با محصول. سهولت استفاده یا کارایی رابط باید نشان داده شود.

۸-تجهیزات صنعتی، ابزارهای مصرفی و محصولات حرفه‌ای

ابزار، حمل و نقل، محصولات حرفه‌ای و پزشکی، تجهیزات کشاورزی و صنعتی.

۹-طراحی خودرو، تحرک و حمل و نقل

دوچرخه، اتومبیل، موتورسیکلت، قطار، کشتی، قایق، قایق بادبانی، هواپیما، اتوبوس.

۱۰-محصولات پزشکی

تمرکز بر روی نوآوری طراحی محصول پزشکی قرار می‌گیرد. از جمله تجهیزات بالینی و آزمایشگاهی، وسایل و تجهیزات پزشکی، توانبخشی و مراقبت، مسواک، برس مو، مراقبت از پوست، دستگاه ماساژ و موارد دیگر.

۱۱-محصولات ۳D

محصولات با فرم سه بعدی، تولید شده با استفاده از تکنولوژی ۳D چاپ. تمرکز بر روی نوآوری، انتخاب مواد، عمق توسعه و ویژگی‌های فنی مانند ارگونومی ‌قرار می‌گیرد.

تأثیر

در‌این دسته بندی‌ها داوران تأثیر فوری و بلندمدت محصول را بر مصرف‌کنندگان، محیط زیست و جامعه به طور کلی در نظر خواهد گرفت. تمرکز بر عوامل کاربردی، تکنولوژیکی، محیطی و اجتماعی و همچنین راه‌حل محصول و نوآوری قرار خواهد گرفت.

۱-ارتباط نام تجاری

محصولاتی که شامل نام تجاری می‌شوند و طراحی آنها به گونه‌ای است که نام تجاری را تقویت می‌کنند.

۲-نوآوری

استفاده از فن‌آوری‌های جدید، تکنیک‌ها، روش‌ها و مواد برای‌ ایجاد یک محصول واقعا نوآورانه. داوران به دنبال پیشرفت‌های پیشرفته و محصولاتی است که مرزهای خود را در طراحی محصول تکان داده باشند.

۳-راه‌حل

راه‌حل‌های طراحی محصول که کیفیت زندگی را افزایش می‌دهند. تمرکز بر روی قابلیت‌ها و راه‌حل‌های به روز قرار می‌گیرد. محدوده‌های مورد توجه داوران شامل حل مسئله، سهولت استفاده، ارگونومی، انطباق محصولات با استانداردهای مناسب و غیره می‌شود.

۴-ادغام فناوری در زندگی روزمره

محصولاتی که روزانه با نوآوری‌های تکنولوژیکی ارتباط برقرار می‌کنند. داوران بررسی خواهند کرد که چگونه طراحی وکسب و کار نیازهای کاربر و روند تکنولوژیکی در حال ظهور را در هر جنبه‌ای از محصولات، خدمات و تجارب خود، از پیشرفت اولیه تا رضایت مشتری، پیش بینی می‌کند.

۵-تأثیر اجتماعی

محصولاتی که تأثیر مثبت اجتماعی دارند. برای مثال تاثیر مثبت بر جامعه، محصولات درون آموزشی، سلامت، پزشکی، تغییر نگرش مثبت، حل چالش‌های اجتماعی جهانی. پروژه‌ها باید نتایج و مقیاس تاثیر اجتماعی را نشان دهند.

۶-پایداری و اثرات زیست محیطی

تمرکز بر روی پایداری و تاثیرات زیست محیطی محصول، از جمله فرایند تولید و بازیافت مجدد محصول، قرار می‌گیرد. برای مثال صرفه جویی در انرژی، محصولاتی که اثرات تغییرات آب و هوایی را کاهش می‌دهد و غیره. پروژه‌ها باید نتایج و مقیاس تاثیرات زیست محیطی را نشان دهند.

۷-تجربه مصرف‌کننده

آیتم‌های تبلیغاتی و سفارشی

این بخش محصولاتی را که برای افزایش آگاهی از برند طراحی شده‌اند، شناسایی می‌کنند.

۱-طراحی محصول برای اهداف تبلیغاتی

تمرکز بر استفاده از یک‌ ایتم برای ترویج نام تجاری قرار می‌گیرد که باید درک درستی از مخاطبان موردعلاقه برند نشان دهد. مانند لباس، هدایای تبلیغاتی و لوازم جانبی بازاریابی چریکی.

۲-عناصر سفارشی و اشیاء طراحی شده

اشیاء مصرفی خانگی و محصولاتی که در سری‌های کم‌حجم تولید شده‌اند یا حداقل به صورت جزئی توسط طراح ساخته شده‌اند و همچنین در مواردی به صورت یک‌بار مصرف طراحی شده‌اند.

در ادامه تعدادی از برندگان این بخش را با هم می‌بینیم.

۱)سیزده هزار باجه تلفن برای خرید آنلاین

با توجه به درآمد کم، هشت میلیون کلمبیایی به خاطر درآمد کم نمی‌توانند به سیستم بانکی بپیوندند.‌این یعنی آنها

نمی‌توانند پولی پس‌انداز کنند یا کالاها و خدمات ضروری و خاص خود را تهیه کنند.

برنده جایزه گرند پریکس بخش Product Design جشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۷

کاری از آژانس تبلیغاتی GREY COLOMBIA

۲)عینکی که خاطرات شما را همان‌طوری می‌سازد که می‌خواهید

برنده جایزه طلای بخش Product Design جشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۷

کاری از آژانس تبلیغاتی SNAP

۳)لحظه‌ای جادویی برای زمانی که با هم هستید

برنده جایزه نقره‌ای بخش Product Design جشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۷

کاری از آژانس تبلیغاتی TBWA\PARIS

۴)مترسکی که زندگی را نجات می‌دهد

برنده جایزه برنزی بخش Product Design جشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۷

کاری از آژانس تبلیغاتی Y&R DUBAI

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)