با «محک» بهش می‌رسه

با «محک» بهش می‌رسه

مصاحبه سایت ام بی ای نیوز با آژانس بادکوبه و موسسه خیریه محک در خصوص كمپين  «بهش ميرسه»

 

خیریه محک درجهت جذب خیرین و کمک‌های مردمی برای کودکان مبتلا به سرطان تبلیغاتی را منتشر کرده است که طراحی و اجرای آن با همکاری آژانس تبلیغاتی بادکوبه صورت گرفته است.

حمید خانی، مدیرجلب مشارکت‌های مردمی محک درخصوص انگیزه شکل‌گیری این تبلیغات بیان کرد: “با توجه به ماهیت فعالیت‌های مؤسسه خیریه‌ای چون محک که به صورت غیرانتفاعی و غیردولتی اداره می‌شود برای محقق شدن اهداف خود که همان حمایت همه ‌جانبه ازکودک مبتلا به سرطان است، به حضور دائمی درجامعه جهت جذب کمک نیازمند است. به عبارتی هدف اصلی فعالیت‌های تبلیغاتی محک افزایش حضور در جامعه و ذهن مخاطبان و ارائه حاصل کمک‌های خیرین به جامعه است. محک برپایه اصل شفافیت و پاسخگویی همواره درتلاش است تا حاصل کمک‌های یاوران را به ایشان نشان دهد تا آنها ازتاثیر کمک‌های خود آگاه شوند؛ درکمپینی چون «بهش می‌رسه» تلاش شده تا این موضوع مدنظر قرارگیرد.

محک در ماه‌های آخرسال برنامه‌ریزی تبلیغاتی سال آینده را انجام می‌دهد و تعیین می‌کند که چه کمپین‌هایی را درچه دوره‌های زمانی، با چه هدفی و با تاکید برچه موضوعاتی فعال نماید. گاه موضوعات در هنگام اجرا دچار تغییراتی می‌شود اما به طورکلی می‌توان گفت محک هرسال دو کمپین اطلاع‌ رسانی را فعال می‌کند.”

وی همچنین اضافه کرد: “تبلیغات محک به منظور اطلاع‌ رسانی برای عموم جامعه صورت می‌گیرد و در نظردارد تا تمامی گروه‌های سنی و اقشار مختلف جامعه را برای حمایت ازکودکان مبتلا به سرطان به مشارکت دعوت کند.”

تمرکز اصلی این کمپین‌ دعوت دوباره از نیکوکارانی بود که به دلایلی در گذر زمان ازمجموعه دور افتاده بودند تا با ادامه مشارکت‌شان محک را یاری دهند. درنظرداشتم تا ازطریق دوکمپین فوق فعالیت برندیگ محک را پوشش دهیم و نام مؤسسه را درذهن مخاطب پررنگ‌تر نماییم.
آگهی تبلیغاتی که دراین زمینه با همکاری مجموعه بادکوبه ساخته شد، در رسانه ملی به نمایش درآمد و بر جامعه تأثیر مثبتی داشت و محک توانست با جامعه مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کند.

با "محک" بهش می رسه

مریم خسروی مدیر پروژه آژانس بادکوبه در خصوص شکل‌گیری این آگهی تبلیغاتی گفت: “کمپین اجرا شده توسط بادکوبه درسال ۱۳۹۵ کمی متفاوت تر از کمپین هایی است که در سالهای گذشته اجرا شده بود، درسال ۱۳۹۵ موسسه محک موفق شد عنوان چهارمین NGO در سطح جهان را دریافت کند، با توجه به این موضوع و با هدف افزایش سهم ذهنی مخاطبین و ایجاد جایگاه اول در ذهن مخاطبین برای جذب کمک‌های مردمی، پس از طرح مساله و بررسی‌ موضوع، با توجه به این که محک این کمپین را به صورت ۳۶۰ درجه طراحی و آغازکرده بود، آگهی باید به گونه‌ای ساخته می شد تا تکمیل کننده کمپین باشد.

ایده اصلی آگهی « بهش میرسه» توسط محک بر اساس کانسپت تعداد بالای افرادی که توانسته اند طی سال‌های گذشته توسط حمایت‌های محک درمان شوند و به سلامتی برسند، به آژانس پیشنهاد شد.
هدف ایده اصلی نمایش بهبود کودکانی بود که پس ازحضور محک سلامتی خود را به دست می‌آورند و دوم اینکه خیرخواهانی که به این موسسه یاری می‌رسانند، کمک‌های آنها دقیقا به کودکان بیمار می‌رسد، بود. در واقع این شعار دو دسته از مخاطبین را مورد خطاب قرار میداد. با توجه به نوع سناریو و کمپین آگهی در فضایی مستند و کاملا احساسی تصویربرداری شده است.

امین قوام صدری معاونت بازاریابی آژانس بادکوبه در خصوص نقش بنگاه‌های اقتصادی در کمک به مؤسسات خیره بیان کرد: یکی از مسئولیت‌های دولت‌ها این است که از منافع اجتماعی شهروندان تحت پوشش خود حمایت کنند که البته اگر از پرسپکتیو اخلاق در کسب و کار نگاه کنیم این مسئولیت تنها مختص دولت‌ها نیست و بنگاه‌های اقتصادی فارغ از فعالیت خود درجهت افزایش سود صاحبان سهام خود تعهدات بزرگ‌تری نیز درقبال جامعه و شهروندان و محیطی که در آن به کسب وکار می پردازند، دارند.
بخشی از این مسئولیت می‌تواند به صورت اختصاص قسمتی از سود شرکت‌ها برای حفظ منافع افراد جامعه استفاده شود، اما در دنیای امروزی فعالیت‌های در قالب مسئولیت‌های اجتماعی یا پروژه‌های CSR به صورت تخصصی و با توجه به تخصص آن بنگاه اقتصادی تعریف و اجرا می‌شود.

ویدئوی «بهش می‌رسه»

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)