هفت توصیه برای تهیه محتوای قابل اعتماد

۷ توصیه برای تهیه محتوای قابل اعتماد

بازاریابی محتوایی یک بخش کلیدی در هر استراتژی بازاریابی گسترده است که تلاش می‌کند با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کند. اهداف اصلی بازاریابی محتوایی ایجاد روابط با مشتریان، حفظ اعتماد و وفاداری آنها و افزایش تعامل با آنهاست. در مقاله‌ای که Kimberlee Morrison همراه با اینفوگرافیک ارائه داده اطلاعات بیشتری را درباره این موضوع می‌خوانیم.

contentMarketing

هفت راه برای افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان و کاربران از این راه وجود دارد:

۱- یک تصویر خوب از برند خود بسازید.
۹۲ درصد مصرف‌کنندگان دوست دارند به انجام کسب و کار با شرکت‌های بپزدازند که ارزش‌هایی مشابه با ارزش‌های خودشان داشته باشد. پس اگر برند یا شرکت شما ارزش‌های قوی‌ای دارد، آنها را در محتوایی که برایش تولید می‌کنید به خوبی نشان دهید و بگذارید برند شما بدرخشد.

۲- محتوای الهام‌بخش و آموزشی تولید کنید.
مصرف‌کنندگان همیشه به دنبال محتواهای آموزشی آنلاین هستند و ۷۴ درصد مصرف‌کنندگان به محتوای مقاله‌هایی اعتماد می‌کنند که آموزشی باشد اما حالت تبلیغی نداشته باشد.

۳- از محتوای اصل استفاده کنید.
گاهی حتی استفاده از یک تصویر کوچک که از جای دیگری برداشته شده و یا واترمارک دارد می‌تواند ۳۰ درصد از خوانندگان شما را به این فکر بیاندازد که در حال خواندن محتوای فاقداعتباری هستند.

۴- منابع خود را نشان دهید.
۴۹ درصد از خوانندگان بعد از خواندن محتوای یک برند سعی می‌کنند اطلاعات آن را با منابع خارجی یا چیزهایی که خودشان دیده‌اند تطابق دهند. و اگر آنها نتوانند آن اطلاعات را جایی پیدا کنند، ممکن است اعتبار شما خدشه‌دار شود.

 ۵- توجه خوانندگان را جلب کنید.
۶۹ درصد از خوانندگان محتوای ارگانیک به اشتراک گذاشته شده را قابل ‌اعتمادتر از یک محتوای تبلیغی می‌دانند. کاربران می‌توانند تبلیغات را در هرجایی پیدا کنند و بیشتر تمایل دارند تا محتوایی واقعی و تاثیرگذار بخوانند. ۷۰ درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند یک برند را از طریق بازاریابی محتوایی بشناسند نه فقط از طریق تبلیغات.
گزارش‌ها اینطور نشان می‌دهد که از ۹۴ درصد مردمی که اطلاعات آموزشی یک شرکت یا سازمان را در شبکه‌های اجتماعی خود بازنشر می‌کنند، ۶۹ درصد این اطلاعات را موثق و قابل‌اعتماد می‌دانند.

 ۶- به محتوای خود پر و بال دهید.
تهیه محتوا با داشتن مطالب مثبت یا خنده‌دار می‌تواند تا حد زیادی به اشتراک گذاری محتوای شما را افزایش دهد و مطمئنا شما هم می‌خواهید محتوایی که تولید می‌کنید تا جایی که می‌شود توسط دیگران به اشتراک گذاشته شود.
طبق تحقیق Jonah Berger بیشتر مردم دوست دارند انتشاردهنده اخبار خوب باشند نه اخبار منفی و ناامیدکننده. ۶۱ درصد کاربران در شبکه‌های اجتماعی «اخبار و محتوای جالب» را بازنشر می‌کنند. ۴۲ درصد کاربران «محتوای خنده‌دار» و ۲۹ درصد «محتوای ناب و خاص» را بازنشر می‌کنند.

 ۷- به محصول یا سرویس خود به طور مستقیم اشاره نکنید.
اشاره مستقیم به یک محصول یا خدمات در متن، حتی به طور خلاصه می‌تواند باعث شود سه نفر از هر ده کاربر، اعتمادشان نسبت به متن شما کم شود. حتی در مورد متن‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود نیز این موضوع باید رعایت شود، نیازی نیست در تمام متن‌ها به هشتگ اختصاصی برند اشاره شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)