نقش اینفوگرافیک در تبلیغات موثر

چرا یک شرکت برای تبلیغات مؤثر به اینفوگرافیک نیاز دارد

اینفوگرافیک‌ چهره و ابزار جدیدی برای تبلیغات است. در اینفوگرافیک‌ دو عنصر مهم تبلیغات؛ یعنی طراحی گرافیک و کپی‌رایتینگ در کنار هم جمع می‌شوند. این کار باعث می‌شود پیامی که به شکل اینفوگرافیک انتقال پیدا می‌کند فرصت این را داشته باشد که علاوه بر پیامش با تصویر نیز توجه مخاطب را به خود جلب کند.

infografic-blog

اینفوگرافیک راه خیلی خوبی برای بازریابی محتوایی است که به دلیل به کارگیری تصویر یا عناصر گرافیکی در کنار پیام تبلیغ، می‌تواند از بازاریابی محتوایی معمولی مؤثرتر عمل کند. اگر شما هم درگیر تولید محتوا برای تبلیغات یا بازاریابی هستنید بهتر است این شش دلیل برای استفاده از اینفوگرافیک‌  را بخوانید:

طراحی و ساخت آن‌ها نسبتاً آسان است

راه‌های مختلفی برای تولید اینفوگرافیک وجود دارد، از شیوه‌های قدیمی که نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ را به کار می‌گرفتند تا وبسایت‌هایی که به صورت آماده قالب اینفوگرافیک‌ را به شما می‌دهند تا متن و تصویر خود را در آن جایگذاری کنید. این باعث می‌شود شما با استفاده از تولیدات اینفوگرافیک هر هفته به موعد تحویل مطلب یا انتشار در رسانه‌های اجتماعی خود برسید.

اینفوگرافیک برای تولید محتوا با بودجۀ محدود عالی است

هر گرافیست یا کپی‌رایتری که دقیق و به خوبی بداند می‌خواهد چه کار کند می‌تواند اینفوگرافیک‌ تهیه کند. امروزه امکاناتی ایجاد شده‌اند که به شما اجازه می‌دهند یادداشت‌های خود را به اینفوگرافیکی حرفه‌ای تبدیل کنید. اگر در مورد مطلب یا یادداشت خود مطمئن نیستید، می‌توانید از یک موسسه یا شرکت یا حتی یک نویسندۀ مستقل بخواهید تا متنی خوب برای اینفوگرافیک مورد نظر شما بنویسد و این معمولاً جایگزین ارزان‌تری برای راهکارهای بلاگی است.

چشمگیر و جذاب است

یکی از نقاط فروش اینفوگرافیک‌، گرایش مردم به چیزهای خوش‌قیافه و و کنتراست رنگ‌هاست و اینکه تصاویر توجه را به سمت موضوع جلب می‌کنند. به این ترتیب و با بر طرف کردن چالشی که اکثر محتواها با آن مواجه هستند، یعنی جلب توجه مخاطب، اینفوگرافیک‌ خودبه خود شروع به صحبت با مخاطبش می‌کنند. اینفوگرافیکی که به خوبی طراحی شده باشد خوانش متن را برای مخاطب آسان و احتمال واکنش آن‌ها به موضوع متن را بیشتر می‌کند.

اینفوگرافیک به راحتی به اشتراک گذاشته می‌شود

وقتی صحبت از تولید محتوای آنلاین با راه‌های ارتباطی زیاد و از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌شود، قابلیت به اشتراک گذاشته شدن آسان و سریع اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اینفوگرافیک برای به اشتراک‌گذاری عالی است چون در جابجایی از یک رسانه به رسانۀ دیگر هیچ‌کدام از اطلاعاتش از بین نمی‌رود یا مخدوش نمی‌شود. همچنین، به دلیل سادگی ظاهری و اینکه به راحتی خوانده و درک می‌شود احتمال زیادی برای ویروسی شدن‌ اینفوگرافیک در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

نظرات تخصصی را به زبان ساده و روزمره برای همۀ مردم ارائه می‌دهد

کاری که یک اینفوگرافیک برای مخاطبانش انجام می‌دهد این است که با ساده ساختن اطلاعات تا جایی که برای همه قابل فهم باشد توجه افراد را به یک مبحث، فارغ از اصطلاحات سخت و پیچیده آن، جلب می‌کند. اگر می‌خواهید یک روش خیلی جذاب و از نظر دیداری مجاب‌کننده برای ارائه اطلاعات پیدا کنید اینفوگرافیک می‌تواند اولین انتخاب شما باشد. مطمئن باشید مخاطب از بین خواندن اینفوگرافیک، جدول و نمودار حتماً اینفوگرافیک را انتخاب می‌کند.

اینفوگرافیک برای بازاریابی برند عالی است

اینفوگرافیک طراحی بسیار ساده‌ای دارد به همین دلیل یک شرکت می‌تواند با به کارگیری مجموعه‌ای ار اینفوگرافیک‌ها که موضوع و طرح مشخصی را انتقال می‌دهند برند خود را معرفی کند. اینفوگرافیک سریعاً جلب توجه می‌کند و این به بیشتر دیده و شناخته شدن برند کمک می‌کند.

حرف آخر:

اینفوگرافیک، مؤثرترین راه در بازار آنلاین

اینفوگرافیک پلی است که فاصلۀ بین بازاریاب و موضوع فروش را پر می‌کند و به این ترتیب بازاریاب می‌تواند اطلاعات زیادی را از طریق اینفوگرافیک برای مشتریانش مهیا می‌کند. دن اتسنر، مؤسس شرکت Avila Web، در مورد اینفوگرافیک می‌گوید: «اینفوگرافیک تا مدت‌ها و در دوره‌های مختلف به کار می‌آید و مرتباً به اشتراک گذاشته می‌شود در حالی‌که بسیاری از مقاله‌ها خیلی زود آرشیو می‌شوند.»

منبع :  All business

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)