چهار ترفند طراحی که باعث موثرتر شدن Call to Actionها می‌شوند.

چهار ترفند طراحی که باعث موثرتر شدن Call to Actionها می‌شوند.

حتما دکمه‌های Call to Action یا CTA و یا به عبارتی دکمه‌هایی که شما را به انجام عملی فرا می‌خواند را در وبسایت‌ها و صفحات اینترنتی مختلف دیده‌اید. شناخت این دکمه‌ها و نحوۀ طراحی و استفاده از آنها در بازاریابی و تبلیغات نقش مهمی را ایفا می‌کند. مثلا می‌دانستید که رنگ برخی از این دکمه‌ها در اینکه بیشتر روی آنها کلیک شود تاثیر بسزایی دارد؟ یا وقتی تصویر شخصی که نگاهش در جهت دکمه CTA شماست در صفحه است، تعداد کلیک‌ها بیشتر می‌شود؟
کارهای دیگری مثل اضافه کردن افکت‌های چشمک‌زن به دکمه، تغییر رنگ زمینه و یا ایجاد کنتراست یا تضاد رنگی بین دکمه و صفحه اصلی و … نشان می‌دهد که چطور طراحی می‌تواند در کارایی یک دکمۀ فراخوان تاثیر زیادی بگذارد؟

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که هرچه این دکمه‌ها ساده‌تر باشند امکان کلیک شدن برروی آنها بیشتر است. هرچند مواردی مثل طراحی زیبا، متن، جای قرار گرفتن دکمه و بسیاری موارد دیگر نیز در این امر موثرند.

حالا ۴ ترفند ساده را که به بهبود عملکرد Call to action شما کمک می‌کند با هم بررسی می‌کنیم.

CTA-matn

 ۱- گوشه‌های دکمه را گرد طراحی کنید.
گوشه‌های تیز و لبه‌دار می‌تواند دکمه CTA شما را یکدست و خسته‌کننده نشان دهد. به علاوه تحقیقات نشان می‌دهد که از نظر روانشناسی هم مغز انسان از کلیک کردن روی این دکمه‌های لبه‌دار خودداری می‌کند.

۲- هرچه بزرگتر، بهتر.
به این دلیل که دکمه CTA باید اولین چیزی باشد که کاربر در صفحه شما متوجه آن می‌شود. پس آن را در صفحه برجسته کنید اما اجازه ندهید طراحی کلی سایت را بهم بریزد.

 ۳- دکمه را در دسترس قرار دهید.
می‌دانید که امروزه استفاده از تلفن‌همراه و گشت و گذار در اینترنت با گوشی‌ها و تبلت‌ها افزایش یافته، پس دکمه CTA را طوری طراحی کنید و در جایی از وبسایت خود قرار دهید که در همه‌حال در دیدرس قرار گیرد و توجه افراد را به خود جلب کند. اگر برای کلیک کردن مانعی وجود داشته باشد، احتمال اینکه کاربر سایت را ترک کند بسیار زیاد است.

 ۴- اشکال مختلف را مورد بررسی قرار دهید.
مستطیل، مثلث، مربع و … CTA های خوب می‌تواند در همه اشکال و اندازه‌ها تهیه شود. سعی کنید همه شکل‌ها را تست کنید و ببینید کاربران روی کدامیک از آنها بیشتر کلیک می‌کنند. تحقیقات نشان داده که دکمه‌های فراخوان دایره‌ای محبوبیت بیشتری به نسبت بقیه دارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)