30 کمپین برتر رسانه اجتماعی سال 2014

۳۰ کمپین برتر رسانه اجتماعی سال ۲۰۱۴ – قسمت سوم

این‌روزها بازار محتوا آنقدر داغ شده که کمپانی‌ها و برندها، بخش بزرگی از خدمات (در برخی از موارد همه‌ی خدمات) خود را از طریق این شبکه‌ها به اشتراک می‌گذارند. برندها با تولید محتوای مناسب، درصدد برقراری ارتباط تاثیرگذار با مخاطبان خود هستند. محتوا بسته به رسانه‌ای که آن را انتقال می‌دهد از درجه‌ی تاثیرگذاری متفاوتی برخوردار است. برای مثال اینستاگرام، یک شبکه‌ی اجتماعی برای اشتراک عکس و ویدئو است، حال آنکه لینکدین یک شبکه‌ اجتماعی بر مبنای روابط تجاری است. چیزی که کمپانی‌ها و برندها باید بدانند این است که هر شبکه‌ی اجتماعی (رسانه)، مخاطب و محتوای خود را طلب می‌کند.

در هفته‌ی گذشته، دو قسمت از این مقاله را منتشر کردیم. در این هفته کمپین‌های برتر برخی دیگر از این رسانه‌ها در سال گذشته‌ی میلادی را با هم مشاهده می‌کنیم.

 [divider]

کمپین‌های موفق اینستاگرام

۱۱- ویدئوی اینستاگرامی #Tiffany

برند «تیفانی بلو» در یک راه بزرگ است. با یک جستجو برای این برند در سایت Esty تنها ۲۲ هزار آیتم مرتبط را می‌توان در فهرست نتایج مشاهده کرد. این ویدئوی ساده، اما زیبا با درخشش رنگ برند تیفانی در حال حاضر (آوریل ۲۰۱۴) ۱۸۰۰۰ لایک کسب کرده است.

  • تیفانی اند کو. که معمولأ بنام تیفانی شناخته می‌شود، شرکت کالای لوکس آمریکایی و چندملیتی است، که در زمینه طراحی، ساخت و فروش جواهرآلات، اعم از طلا، نقره و الماس، فعالیت می‌کند.

۱۲- کمپین Marks & Spencer is Eggceptional

اکانت اینستاگرامی این برند بریتانیایی نمونه درخشان اجرا در محیط بصری است، اما من مخصوصاً از ویدئوی Easter آنها خوشم آمد. این ویدئو متعلق به کمپین بازاریابی است که در آن طرز تهیه تخم‌مرغ عید پاک، با استفاده از مواد اولیه ساده و به شکل شخصیت پنگوئنی «پرستون» را نشان می‌دهد.

  • مارکس اند اسپنسر، شرکت خرده‌فروشی بریتانیایی و چندملیتی است، که با در اختیار داشتن بیش از ۱۰۰۰ شعبه فروشگاه‌های پوشاک، موادغذایی و کالاهای لوکس در بریتانیا و ۴۰ کشور جهان فعالیت می‌کند.

 

کمپین‌های موفق لینکدین

۱۳- صفحه‌ی کمپانی Microsoft

برخی اوقات لینکدین به عنوان یکی از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی نادیده گرفته می‌شود. بر اساس تحقیقات که اخیراً صورت گرفته است. لینکدین عملاً بعد از فیسبوک و تویبتر، سومین شبکه‌ی اجتماعی پرطرفدار است. اگر شما به دنبال این هستید که چگونه باید از لینکدین برای بازاریابی خود استفاده کنید، یک نگاهی به صفحه‌ کتاب مایکروسافت بیندازید. این صفحه شامل مطالبی در مورد داخل کمپانی، پست‌های پرسش و پاسخ، بلاگ و رهبری فکری و چیزهای دیگر است.

  • مایکروسافت، شرکت آمریکایی فعال در حوزه‌ی کامپیوتر است.

۱۴- صفحه‌ی کمپانی Capital One

کپیتال وان یک برند سرزنده و مرتبط برای بانک است. برای نگاه بهتر، آپدیت‌‌های لینکدین خود را چک کنید، همانند مثال‌های عکس زیر:

 صفحه‌ی کمپانی Capital One در لینکدین

  • کپیتال وان یک شرکت هلدینگ بانک و خدمات مالی آمریکایی است، که به عنوان هشتمین بانک بزرگ ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود.

۱۵- صفحه‌ی کمپانی ۴Seasons

از هر سه نفر حرفه‌ای، یک نفر در لینکدین فعال است. چه تعداد از آنها اقدام به رزرو هتل در گوشه‌کنار جهان می‌کنند و پول کمپانی را از این طریق خرج می‌کنند؟ جواب واضح است،  تعداد بسیار زیادی. به همین دلیل است که صفحه‎ی ۴ فصل اقدام به ایجاد و نمایش چنین صفحه‌ زیرکانهای کرده است. این صفحه حاوی ویدئوهای جالب و محتوای خواندنی است. آنها همچنین لیست عناوین شغلی را نیز منتشر می‌کنند. این نمونه‌ی بارزی از یک صفحه‌ی لینکدینی است که به خوبی کار می‌کند. (این صفحه یکی از صفحات پرطرفدار شبکه اجتماعی لینکدین در سال ۲۰۱۳ بوده است)

  • چهارفصل یک شرکت خدمات توریستی کانادایی است، که در زمینه مدیریت بر هتل‌های پنج ستاره و لوکس فعالیت می‌کند. این شرکت مالک شبکه‌ای از هتل‌های زنجیره‌ای مجلل و گران‌قیمت کانادایی است.

۱۶- صفحه‌ی کمپانی NPR

افراد چرا به لینکدین می‌روند؟ جواب این است که آنها برای ارتقا روند شغلی و سطح دانش خود در مورد صنعتی که در آن مشغول هستند به این شبکه می‌روند. «ان‌پی‌آر» به این درخواست‌ خوانندگان با پست‌های باارزش آموزشی و القاکننده پاسخ می‌دهد.

صفحه‌ی کمپانی NPR در لینکدین

  • رادیوی عمومی ملی مشهور به NPR ‏رادیوی عمومی آمریکایی است که برای شنوندگان داخل آمریکا پخش می‌شود. ان پی آر که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شد، در تمام شهرهای بزرگ آمریکا فرستنده ۲۴ ساعته دارد و برنامه پخش می‌کند.

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)