۳۰ کمپین برتر رسانه اجتماعی سال ۲۰۱۴ – قسمت دوم

۳۰ کمپین برتر رسانه اجتماعی سال ۲۰۱۴ – قسمت دوم

این‌روزها، تماشای ویدئوهای جالب در محیط اینترنت و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مرسوم شده است. برخی از این ویدئوها به قدری جذاب و کاربردی هستند که افراد سعی در بازسازی و اشتراک آن دارند. تاثیرگذاری بی نظیر  ویدئو بر مخاطبان، آن را به ابزار قدرتمندی در جهت ایجاد کنش، واکنش و هم‌کنش در فرآیندهای اجتماعی تبدیل کرده است.  به همین دلیل، شبکه‌های اجتماعی مناسب اشتراک فایل‌های ویدئویی درست شده است تا درآن بتوان این ساختار محتوایی را با امکانات ویژه‌ای که دارد بهتر به اشتراک بگذاریم. این هفته نگاهی می‌اندازیم به برخی از این رسانه‌های اجتماعی که در آن افراد ویدئوهای خود را به اشتراک می‌گذارند.

در هفته‌ی گذشته، قسمت اول این مقاله را منتشر کردیم. در این هفته کمپین‌های برتر برخی دیگر از این رسانه‌ها در سال گذشته‌ی میلادی را با هم مشاهده می‌کنیم.

[divider]

کمپین‌های موفق یوتیوب

۶- Copa90 + هیوندای

به نظر بلیط مسابقات جام‌جهانی بهترین جایزه‌ای بود که در سال گذشته یک بازاریاب می‌توانست آن را به دیگران پیشنهاد بدهد. هیوندای با استفاده از شبکه یوتیوبیِ پرطرفدار کوپا ۹۰  اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با جوایزی مرتبط با جام‌جهانی کردند. افراد از طریق فیسبوک هیوندای اقدام به ثبت‌نام می‌کردند تا بتوانند یکی از مسافران ویژه برزیل باشند.

کمپین کوپا 90 + هیوندای

کمپین کوپا ۹۰ + هیوندای

 

۷- دروغ اول آوریل: آب و هوای کنترل شده در پروازهای شرکت ویرجین

شرکت هواپیمایی ویرجین آمریکا و گوگل با ایجاد شرکتی به نام «Nest» درصدد این هستند تا پروازهایی با آب‌وهوای کنترل شده را به مسافران پیشنهاد بدهند. بدین معنی که مسافران پروازهای این شرکت با استفاده از تکنولوژی‌های تولید شده توسط شرکت «نِست» قادر هستند تا آب‌وهوای جایی که درآن نشسته‌اند را مطابق میل خود کنترل کنند.

  • روز دروغ آوریل در بسیاری از کشورها به عنوان یک روز ویژه با گفتن دروغ‌هایی به شوخی در ۱ آوریل گرامی داشته می‌شود.

۸- دروغ اول آوریل: آب‌جو هلیوم

این یکی از نمونه‌های مورد علاقه من در مورد محتوای ویدئویی است که درآن با بهره‌گیری از شکلی کوتاه و کامل برای روایت داستان‌سرایی‌های اجتماعی، توانست به مخاطبان بالایی هم دست ‌پیدا کند. آب‌جوی جدید ساموئل آدامز به جای آنکه از جو یا گندم تهیه شده باشد ازهلیوم درست شده و با خوردن آن صدای شما خنده‌دار خواهد شد!

دروغ اول آوریل: آب‌جو هلیوم

دروغ اول آوریل: آب‌جو هلیوم

 

کمپین‌های موفق واین

۹- چالش واینی تخم‌مرغ عیدپاک Mashable

رقابت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مربوط به عیدپاک برگزار می‌شوند بسیار خلاقانه است. من از اینکه چگونه «مشیبل» توانست عیدپاک را با این کمپین خلاقانه و الهام‌دهنده به شبکه اجتماعی «واین» بیاورد لذت می‌برم. «مشیبل»شرح می‌دهد: در بسیاری از کشورهای جهان تزئین تخم‌مرغ‌های عید‌پاک یک سُنت است که سالانه در فصل بهار انجام می‌شود. در این کمپین به افراد پیشنهاد می‌شد تا از تخیل خود استفاده کنند، و تخم‌مرغ خود را تزئین کنند. این چالش هر هفته از مخاطبان درخواست می‌کند تا با توجه به موضوعی «Theme» که پیشنهاد داده شده است ویدئوهایی را آماده کنند. این هفته مربوط به تخم‌مرغ روز عیدپاک بوده است.

 

۱۰- ترفندهای بیسکوئیت Oreo

آیا برند شما تا‌به‌حال شبکه واین را تجربه کرده است؟ محتواهایی با مضامین چگونه می‌توان «How to» و خودتان طراحی کنید «DIY-style» در این سایت که محتوایی با ویدئوهای کوتاه دارد طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. ویدئوهای بیسکوئیت «اورئو» را تماشا کنید و این ایده را درنظر داشته باشید که چگونه می‌توان تنها در ۶ ثانیه یک داستان کامل را بیان کرد.

 

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)