مسئولیت اجتماعی نستله - بادکوبه

یک کمپانی با هدف بهبود زندگی بشر به وسیله تغذیه مبتنی بر علم

مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نستله

کمپانی نستله امسال جشن ۱۵۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد، این کمپانی فعالیت خود را در سال ۱۸۶۶ ‏میلادی آغاز کرده و حالا بر اساس گزارش سایت اینتر برند ارزش آن ۸.۵۸۸‏‎ ‎میلیون دلار برآورد می‌شود و ‏جایگاه پنجاه و دوم را بین صد برند برتر سال ۲۰۱۵ دارد. نستله در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، ‏‏۳۹ هدف را با موضوعات تغذیه، توسعه کشاورزی، آب، حفظ محیط‌زیست و حقوق بشر برای سال ‏‏۲۰۲۰ برای کمپانی خود تعریف و برای دستیابی به این اهداف، فعالیت‌هایی را در تمام نقاط جهان برنامه‌ریزی ‏و اجرا می‌کند.

یکی از این موضوعات، مسئله آب در جهان است، در این راستا آب نستله ۵ هدف را تعریف ‏کرده که در اینجا می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

nestle-WaterDuty

تلاش برای مصرف بهینه و پایدار در حوزه فعالیت نستله

امروزه ۷۰۰ میلیون نفر در ۴۳ کشور جهان از کمبود آب رنج می‌برند.‏

حمایت و نظارت بر سیاست‌های مصرف بهینه آب

بر اساس پیش‌بینی سازمان جهانی تا سال ۲۰۲۵ یک میلیارد و هشت‌صد میلیون نفر در جهان در مناطقی زندگی ‏خواهند کرد که با کمبود آب مواجه خواهند بود. ‏

استفاده بهینه از آب خارج‌شده از چرخه مصرف

استفاده از تصفیه‌خانه‌های شهری برای تصفیه آب غیر شرب و حمایت و سرمایه‌گذاری برای احداث و یا تجهیز ‏این تصفیه‌خانه‌ها

تعامل و همکاری با تأمین‌کنندگان آب به‌ویژه در حوزه کشاورزی

‏۷۰% از کل آب استخراج‌شده در جهان به مصارف کشاورزی اختصاص‌یافته ‏که مدیریت صحیح این منابع سبب کاهش قابل‌ ملاحظه هدر رفت این منابع خواهد شد.‏

افزایش میزان آگاهی نسبت به نگهداشت (منابع) آب و افزایش دسترسی به آب سالم

دسترسی به آب آشامیدنی سالم یکی از حقوق اولیه انسان‌ها است، اما بر اساس اعلام سازمان ملل بیش ‏از ۶۶۳ میلیون نفر از این حق محروم هستند.

در همین راستا نستله ایران روز جهانی آب را با دوستداران آب ‏در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار کرد. در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط به این رویداد را مشاهده نمایید:

nestle-2

nestle (2)

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)