جلب توجه کودکان به موسیقی کلاسیک با استفاده از یک اپلیکیشن

جلب توجه کودکان به موسیقی کلاسیک با استفاده از یک اپلیکیشن

امروزه خیلی از کودکان چندان با جذابیت‌های موسیقی کلاسیک آشنا نیستند و این موضوع به چالشی برای ارکستر سمفونیک برزیل تبدیل شده بود. طبق مشاهدات، اکثر مخاطبان ارکستر سمفونیک برزیل را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می‌دهند. به همین خاطر بود که آنها تصمیم گرفتند توجه نسل جوان‌تر را هم به این نوع موسیقی جلب کنند.

عده زیادی از کودکان نمی‌دانند موسیقی کلاسیک تا چه اندازه می‌تواند قدرتمند و جالب باشد، به نظر خیلی‌های دیگرشان هم این موسیقی اصلاً خسته‌کننده است. چه به علت کمبود آشناسازی کودکان با این موسیقی و چه به خاطر حالت غیرتجاری موسیقی کلاسیک (در مقایسه با سایر انواع موسیقی)، این موسیقی کودکان و نوجوانان را به سمت خود جذب نمی‌کند و این موضوع به یک چالش تبدیل شده است. ارکستر سمفونیک برزیل، با کمک آژانس تبلیغاتی Artplan، به دنبال راهی بود که بتواند کودکان را به موسیقی کلاسیک علاقه‌مند کند و با جذاب‌ترین و درگیرکننده‌ترین روش آنان را با این دنیای جدید آشنا سازد.

آنها به این نتیجه رسیدند که بهترین روش برای انجام این کار، ادغام کردن موسیقی کلاسیک با کارها و رویدادهای روزانه است. در این راه، کارتون «پاپای» یا همان «ملوان زبل» هم خیلی به آنها کمک کرد. آنها کلاسی درست کردند به اسم «کلاس کلاسیک» که در آن تکنولوژی و موسیقی در کنار هم قرار گرفتند تا به کودکان بیاموزند چطور احتمال دارد موسیقی کلاسیک بخشی از کارتون مورد علاقه‌شان باشد. در همین راستا آنان تصمیم گرفتند موسیقی متن همه قسمت‌های کارتون «پاپای» را به کمک ارکستر سمفونیک برزیل ضبط کنند، حتی جلوه‌های صوتی این موسیقی را. آنها همچنین با بزرگترین شبکه مخصوص کودکان در برزیل همکاری کردند تا بتوانند اپلیکیشنی ایجاد کنند که تجربه کودکان از موسیقی کلاسیک را ارتقا ببخشد. بدین صورت، کودکان به تماشای کارتون دوست‎داشتنی خود مشغول می‌شدند در حالی که اپلیکیشن به راحتی تصویر و صدا را با هم هماهنگ می‌کرد و به آنان اجازه می‌داد حین تماشای کارتون، صدای ارکستر را هم از تبلت خود بشنوند و همه اعضای ارکستر را هم در حال نواختن ساز تماشا کنند.

special_interative-iPad-App

جلب توجه کودکان به موسیقی کلاسیک با استفاده از یک اپلیکیشن

«کلاس کلاسیک» به روشی کاملاً موثر موسیقی کلاسیک را وارد زندگی کودکان می‌کند و باعث می‌شود با انواع سازها آشنا شوند و حتی از تاریخ و نزدیک‌ترین محل برگزاری کنسرت‌های موسیقی کلاسیک هم اطلاع پیدا کنند!

«موسیقی کلاسیک، از کودکی دوستش دارید، فقط متوجه آن نبودید»، شعار این کمپین است که قصد دارد به روشی کاملاً هوشمندانه نشان دهد تعامل درست و اثربخش می‌تواند چالش‌برانگیزترین مخاطبان را هم به سمت خود جذب کند.

ترویج موسیقی کلاسیک بین کودکانی با این سن و سال کار دشواری بود، اما یکی از اصول اساسی موفقیت هر کمپین، «پیروی از قوانین» مخاطب هدف است. در این نمونه تلفیق تکنولوژی و موسیقی با بهره‌گیری از یک کارتون مورد علاقه کودکان، بسیار موثر واقع شد.

برای کمپین بعدی خود به خاطر داشته باشید، اگر نتوانید مخاطب خود را درک کنید، چطور می‌خواهید کمپینی را برای آنان طراحی کنید و مخاطب قرارشان دهید؟

منبع: Creative Guerrilla Marketing

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)