5 اشتباه در وبلاگ‌نویسی تجاری

۵ اشتباه در زمینه وبلاگ‌نویسی تجاری که باید از آنها اجتناب کنید

body-business-blogs

برای بسیاری از کسب و کارها، داشتن وبلاگ و بازاریابی محتوایی به یکی از عناصر حیاتی در استراتژی کلی بازاریابی آنها تبدیل شده است. یک وبلاگ تجاری می‌تواند به جذب ترافیک بیشتر برای وب سایت شما کمک کند و در نتیجه وب سایت شما در گوگل بیشتر دیده خواهد شد. به علاوه، وبلاگ‌نویسی به شما فرصت می‌دهد تا تخصص خود را به اشتراک بگذارید و بدین صورت جایگاه خود را در صنعت مربوطه تثبیت نمایید. وبلاگ محیط مناسبی برای ارتباط با دنبال‌کنندگان، سایر متخصصان در زمینه تجاری مربوطه و وبلاگ‌نویسان دیگر هم برای شما فراهم می‌کند که همه این‌ها در نهایت باعث می‌شود در بازاریابی محتوایی موفق عمل کنید.

با وجود این، برای موفقیت یک وبلاگ تجاری باید از اشتباهات زیر اجتناب کنید:

۱- نداشتن یک وبلاگ تجاری

بزرگترین اشتباهی که می‎توانید مرتکب شوید، نداشتن یک وبلاگ برای کسب و کارتان است. اشتباه بد دیگری هم وجود دارد: اینکه شروع کنید به وبلاگ‌نویسی برای کسب و کار خود و بعد در میانه راه متوقفش کنید. ایجاد وبلاگ و نوشتن مداوم کار سختی است و برای این کار به خلاقیت، پشتکار و اشتیاق زیادی نیاز دارید. برای نوشتن یک پست وبلاگی بی‌نقص باید زمان زیادی را به مطالعه درباره کسب و کار و صنعت مربوط به خود اختصاص دهید تا بتوانید محتوای مفید و معناداری تولید کنید. بعد از تهیه پست وبلاگی هم باید به اندازه کافی برای ترویج مطلب خود زمان صرف کنید. با وجود این، ممکن است تلاش‌های شما نتیجه فوری نداشته باشد، اما نباید ناامید شوید. اگر به اندازه کافی برای این کار زمان صرف کنید، تلاشهای شما در نهایت به بار خواهد نشست.

۲- داشتن لحن خیلی رسمی

هر کاری می‌کنید، مراقب باشید که لحن وبلاگ کسب و کارتان خیلی خشک و رسمی نباشد. اگر محتوای تولیدی شما حاوی عبارات فنی زیاد باشد، به احتمال زیاد توجه و علاقه مخاطبان خود را از دست خواهید داد. کمی روح و شخصیت به نوشته‌هایتان ببخشید. از وبلاگ طوری استفاده کنید که نشان دهد کسب و کار شما فقط یک موجودیت بی‌روح نیست و اجازه دهید مخاطبان بدانند شما گروهی هستید که دوست دارید به دیگران کمک کنید. مطالب و عکس‌هایی درباره کارمندانتان به اشتراک بگذارید. به خاطر داشته باشید که کمی هم شوخ طبعی را چاشنی محتوای تولیدی کنید. وقتی مشتریان و مشتریان بالقوه‌تان با شرکت شما رابطه برقرار کردند، تصمیم‌گیری درباره خرید خدمات و محصولات برایشان آسان‌تر خواهد شد.

۳- فروش پی‌در‌پی

فقط به این خاطر که یک وبلاگ تجاری دارید، نباید همیشه بازدیدکنندگان خود را در معرض پیشنهادات فروش قرار دهید. مخاطبان خود را با اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات خود بمباران نکنید. در عوض، چالش‌ها و مشکلات پیش روی مشتریان و مشتریان بالقوه را شناسایی کنید و در این زمینه‌ها به آنان مشاره و راهنمایی ارائه دهید، در واقع به نوعی با این‌کار بازاریابی  محتوایی غیرمستقیم انجام می‌دهید. وبلاگ‌های دیگر در زمینه‌های مشابه را مطالعه کنید و ببینید کدام یک از موضوعات تجاری، بیشترین مخاطب و واکنش را جذب می‌کنند. بعد می‌توانید از آنها الهام بگیرید و مطالبی با موضوعات مرتبط برای وبلاگ خود بنویسید. هر از گاهی هم می‌توانید به مشتریان و مشتریان بالقوه خود یادآوری کنید که چطور می‌توانند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

۴- استفاده نکردن از تصویر

وقتی موضوع وبلاگ‌نویسی موثر مطرح می‌شود، نمی‌توان از اهمیت تصاویر چشم پوشید. تصاویر کمک می‌کنند تا خوانندگان ایده‌های مطرح شده در متن شما را راحت‌تر درک کنند و به خاطر بسپارند. علاوه بر این، تصاویر باعث جلب توجه مخاطبان وبلاگ شما شده و احتمال خوانده شدن مطلب توسط آنان را افزایش می‌دهند. می‌توانید تصویری را منتشر کنید که نشان می‌دهد محصولات شما چطور تولید می‌شوند یا چگونه کار می‌کنند. اگر می‌خواهید دستورالعملی ارائه دهید، انتشار یک اینفوگرافی می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین شاید خوب باشد که از کارتون یا میم‌های مختلف برای ایجاد کمی سرگرمی و تفریح در پست‌هایتان استفاده کنید.

۵- نسنجیدن نتایج

افراد با دلایل و نیازهای مختلفی تصمیم می‌گیرند یک وبلاگ تجاری ایجاد کنند. برای مثال، بعضی می‌خواهند آگاهی از برند خود را افزایش دهند در حالیکه سایرین قصد دارند مشترکان ایمیلی خودشان را بیشتر کنند. هر دلیلی که دارید، باید نتایج تلاشهای خود در زمینه وبلاگ‌نویسی را به صورت مداوم پیگیری کنید و بسنجید. اگر این کار را انجام ندهید، هرگز نخواهید فهمید که عملکردتان چگونه است. بنابراین، زمانی را صرف مطالعه گزارش‌های تحلیلی وبلاگ خود کنید تا بدانید چه مواردی برای شما مفید است و چه چیزهایی باید بهبود یابند.

منبع: Creative Guerrilla Marketing

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)