اخبار آژانس‌های تبلیغاتی، کمپین ها و تبلیغات مهم هفته دوم خرداد در یک نگاه

اخبار تبلیغات در هفته‌ای که گذشت- پادکست شماره ۱۹

هر هفته اخبار مهم دربارۀ تبلیغات، آژانس‌ های تبلیغاتی، کمپین‌های اثربخش تبلیغاتی، اخبار شرکت‌های مهم در جهان و … در قالب یک فایل صوتی در ویلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه قرار می‌گیرد. اخبار این هفته را در ادامه با هم می‌خوانیم.

خبر اول درباره دعوت به نامگذاری سیستم عامل جدید اندروید است.

 به تازگی شرکت گوگل از کاربران خواسته تا در نامگذاری سیستم‌عامل اندروید جدید مشارکت کنند.
در همایش google i/o  که اخیراً برگزار شد، از کاربران خواسته شد نام پیشنهادی خودشان را برای نسخه جدید اندروید موسوم به اندروید N  ارائه دهند این جست و جو برای پیدا کردن بهترین نام، شانس خوبی برای آژانس‌ها و افراد خلاق است تا بتوانند با یکی از بزرگترین برندهای تکنولوژیک جهان تعامل داشته باشند.
از آنجایی که نام نسخه‌های قبلی اندروید مثل lollipop، kitkat و بقیه نسخه‌ها از میان خوراکی‌های شیرین انتخاب شده بود، حالا کاربران در همان راستا به اندروید نوتلا ،ناچو و نام‌هایی از این دست اشاره کرده‌اند. در میان نام‌های پیشنهادی، نام‌های ایرانی مثل نبات و نوقا هم دیده می‌شود.

[divider]

خبر دوم: تبلیغات فیسبوک برای کاربران غایب

 فیسبوک شبکۀ مخاطبان خود را گسترش داده تا افرادی که حساب کاربری فیسبوک ندارند یا آن لحظه در سایت حضور ندارند هم بتوانند آگهی‌های تبلیغاتی فیسبوک را ببینند.  این حرکت برای تسریع دسترسی به تبلیغات و البته هدف بزرگتر آن، جا انداختن فیسبوک به عنوان دومین شبکۀ تبلیغات موبایلی در دنیاست.
فیسبوک معتقد است که می‌تواند از طریق توزیع و گسترش تکنولوژی فیسبوک در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های همکارش، به اندازه کافی درباره افرادی که کاربرش نیستند اطلاعات منسجم جمع کند.
سال ۲۰۱۴ فیسبوک شبکۀ مخاطبان فیسبوک (FAN) را راه‌اندازی کرد که فرصت دسترسی به تبلیغات منطبق با فرمت فیسبوک را بر روی اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های سازگار با موبایل فراهم می‌کرد.
رتبۀ این شبکه در بین شبکه‌های تبلیغات موبایلی بعد از گوگل قرار دارد، اما در مورد تبلیغات بومی در رتبۀ اول قرار دارد. به ادعای فیسبوک ۸۰ درصد impression در فیسبوک حاصل تبلیغات بومی است.
حالا در یک حرکت جدید، فیسبوک با ایجاد امکان تغییر تنظیمات خاص به کاربرانش اجازه می‌دهد تا انتخاب کنند که آیا می‌خواهند تبلیغات مبتنی بر علایق فردی را مشاهده کنند یا نه.

[divider]

spotify-brands-ads-hed-2016

و خبر آخر دربارۀ حمایت مالی برندها از فهرست‌های گلچین پخش موسیقی آنلاین است.

 به خاطر می‌آورید زمانی به عنوان هدیه به کسی که دوستش داشتیم گلچین موسیقی هدیه می‌دادیم؟ حالا اسپاتیفای چنین امکانی را برای برندها ایجاد کرده تا از معروف‌ترین گلچین‌هایی که فهرست پخش موسیقی به صورت آنلاین ایجاد می‌کند حمایت مالی کنند. با این کار اسپاتیفای به اهالی تبلیغات کمک می‌کند تا محتوایی هماهنگ با پیغام آهنگ‌ها تولید کنند. سازو کار این شیوه که از انواع تبلیغات بومی به حساب می‌آید اینطور که بازاریابان فهرست موسیقی گلچین شده‌ای که مخاطبان مشخصی دارد را انتخاب می‌کنند و تبلیغات خودشان را متناسب با پیغام آهنگ‌های لیست پخش میکنند. انتخاب لیست هم از ابتدا بر اساس اهداف اولیه تبلیغاتی آنها انجام میشود. برندهایی مثل کیا و مک‌دونالد از همین حالا حمایت مالی از یک سری از فهرست‌های گلچین را در نسخۀ آزمایشی این امکان شروع کردند.

البته ما در ایران هم دوست داریم از این امکان بهره‌مند شویم، فهرست‌های خودمان را درست کنیم و تبلیغات بومی متناسب را تجربه کنیم اما با وجود برطرف شدن تحریم‌ها هنوز هم مشکلاتی برای دسترسی به اسپاتیفای در داخل ایران وجود دارد. به نظر شما برای رفع این مشکل چه اقدام دیگری باید انجام شود؟

فایل صوتی آخرین اخبار صنعت تبلیغات هفته دوم خرداد ماه:

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)