پادکست شماره 122

پادکست شماره ۱۲۲

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز و در این قسمت از پادکست بادکوبه به چالش باز کردن در بطری با پا می‌پردازیم. ما برای گردآوری این قسمت از پادکست به سراغ مجله اینترنتی کولاک رفته‌ایم.

در روزهای اخیر چالش جالبی در شبکه‌های اجتماعی در جهان معروف شده و مورد توجه قرار گرفته است و از سلبریتی‌ها تا افراد معمولی تلاش به انجام آن و شرکت در این چالش دارند. چالش باز کردن در بطری با پا. این چالش شامل حرکتی چرخشی برگرفته از هنر‌های رزمی ترکیبی MMA  می‌شود.

درباره‌ی این چالش همه چیز از آن جا داغ شد که جیسون استتهام ستاره معروف فیلم های اکشن، ویدئویی از خودش در اینستاگرام منتشر کرد که در آن ۳۶۰ درجه دور خودش می‌چرخد و بعد با پایش به در بطری آب لگد می‌زند، به طوری که در بطری پرت می‌شود اما خود بطری از جایش تکان نمی‌خورد و آب داخل آن هم نمی‌ریزد. این پست در اینستاگرام به سرعت ۱۴٫۵ ملیون بار دیده شد. جیسون استتهام این پست را دوشنبه صبح در اینستاگرام منتشر کرد و تا چهارشنبه صبح تبدیل به یک موضوع داغ اینترنتی شد و بعد از آن بیش از ۲۶ هزار پست اینستاگرامی با هشتگ«چالش در بطری» منتشر شد.

مثل خیلی از چالش‌های اینستاگرامی محبوب و فراگیر دیگر، این چالش نیاز به وسایل عجیب و غریب و سخت ندارد. کافی است فقط یک بطری آب، دوربین و زمان زیادی برای تلف کردن داشته باشید چون این چالش در عین جذاب بودن، بی هدف است. این سوال پیش می‌آید که این چالش دقیقا چگونه عمل می‌کند؟ این چالش اولین چالش با بطری آب نیست که تا این حد معروف شده و فقط ضربه زدن به بطری نیست که مهم است. این چالش درباره یک چرخش کامل و ضربه دقبق پا به در بطری آب است. شما باید در بطری را کمی باز کنید تا امکان پرتاب آن وجود داشته باشد. بعد از پرتاب شدن در بدنه بطری باید ثابت سر جایش بماند. بعضی از مردم برای جذاب‌تر کردن ویدئوی خود آن را با سرعت کند منتشر می‌کنند؛ خود استتهام هم از همین روش استفاده کرده است.

ولی این چالش ایده چه کسی بود؟ این ویدئو برای بار اول، توسط چند گروه رزمی‌کار حرفه‌ای منتشر شد اما اینکه کدام گروه اول این چالش را بین مردم و در شبکه‌های مجازی منتشر کردند، مشخص نیست. بعد از آن رزمی‌کار حرفه‌ای قزاق و قهرمان تکواندو، فارابی داولچین در این چالش شرکت کرد و شاید همه چیز بعد از ویدئوی او شروع شد. آقای داولچین یک ویدئو در حال ضربه زدن به در یک بطری در اینستاگرام با هشتگ «چالش ضربه فارا» منتشر کرد و از سلبریتی‌هایی مثل جیسون استتهام، کانور مک گریگور، ژان کلود ون دام و جکی چان دعوت کرد تا در این چالش شرکت کنند. هشتگ او موفق نبود اما چالش، بسیار موفق عمل کرد.

اروسن هیو، طراح برجسته مد نیز ویدئویی از خودش در این چالش منتشر کرد با هشتگ «چالش درب بطری». در طول یک هفته ویدئوی او توسط بیشتر از ۱ ملیون نفر دیده شد. آقای هیو بعد از آن مکس هالووی، قهرمان تمام ادوار مشت‌زنی را به این چالش دعوت کرد. آقای هالووی به سرعت این چالش را پذیرفت و ویدئوی خود را در اینستاگرام منتشر کرد که در عرض ۴ روز، ۲ میلیون بار دیده شد. او سپس موزیسین مشهور آمریکایی، جان میر را به این چالش دعوت کرد. جان میر هم بعد از شرکت در این چالش بار دیگر جیسون استتهام را دعوت کرد.

بعد از آن مک گریگور هم ویدئو خود را منتشر کرد. مک گریگور هم فلوید میودر اسطوره بوکس را به شرکت در این چالش دعوت کرد. این دو گذشته در مسابقه فینال معروف بوکس سال ۲۰۱۷ با هم مبارزه کرده بودند که میودر برنده شده بود. در روز چهارشنبه صبح، ویدئو استتهام ۱۴ میلیون بار و ویدئو مک گریگور بیش از ۹ میلیون بار دیده شد. و بعد از آن افراد مشهور زیادی از جمله ابراهیموویچ، رایان رینولدز، الی گولدینگ، سام اصغری و بسیاری دیگر این چالش را انجام داده‌اند. در ایران هم افرادی به این چالش پیوستند. مثل شاهرخ استخری یا حسین کلهر مجری تلویزیون که روی آنتن زنده اقدام به این کار کرد.

از سلبریتی‌ها و افراد مشهور که بگذریم، امتحان کردن این چالش در خانه برای عموم کاملا بی‌ضرر و جذاب است. اگر آمادگی بدنی کافی برای چرخش ۳۶۰ درجه بالا بردن پایتان برای ضربه زدن را داشته باشید هم بهتر است قبل از شرکت در این چالش و انجام آن کمی‌بدنتان را گرم کنید و اگر اتاقتان به اندازه یک چرخش کامل، جا دارد این چالش را انجام دهید و اگر با حرکت‌های رزمی ‌آشنایی کافی ندارید بطری را از آب خالی کنید تا از یک خراب‌کاری جلوگیری کنید.

می‌توانید این پادکست را از اینجا بشنوید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
برچسب‌ها:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)