پادکست شماره 115

پادکست شماره ۱۱۵

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز در این قسمت از پادکست بادکوبه می‌خواهیم به مورد مهم و جذابی بپردازیم. میانگین حقوق پرداختی سالانه موفق‌ترین شرکت‌های آمریکایی. ما برای گردآوری این قسمت از پادکست به سراغ سایت دیجیاتو رفته‌ایم.

با نزدیک شدن به پایان سال صحبت‌های زیادی راجع به میانگین حقوق در ایران مطرح می‌شود. البته بررسی میانگین درآمد در کشورهای مختلف یا حتی مقایسه میزان حقوق در آمریکا با متوسط درآمد کشورهای جهان ، کار درستی نیست چرا که ایالات متحده اکنون موفقترین شرکت‌های دنیا را در خود جای داده. بدین شکل متوسط درآمد در آمریکا به شدت بالا رفته و متوسط حقوق سالانه نیز در این کشور بالا می‌رود. با این حال تصمیم گرفتیم به بررسی این موضوع بپردازیم و ببینیم میانگین حقوق پرداختی سالانه موفقترین شرکت های آمریکایی، مخصوصاً کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی چقدر است؟

کمترین میانگین حقوق پرداختی سالانه در آمریکا چقدر است؟

دولت فدرال آمریکا، حداقل حقوق ساعتی را ۷.۲۵ دلار اعلام کرده و شخصی که این میزان درآمد داشته باشد در پایان سال حداقل ۱۵ هزار دلار حقوق گرفته است. بسیاری از شرکت‌های آمریکایی به کارکنان سطح پایین خود همین مبلغ را پرداخت می‌کنند و این مسئله موجب می‌شود که میانگین حقوق پرداختی سالانه آنها کمتر از ۴۰ هزار دلار بشود

البته شرکت‌های موفق سعی می‌کنند برترین نیرو‌ها را استخدام نمایند و حتی طی دوره‌های کارآموزی مختلف، کارکنان جدید را تحت نظر قرار دهند تا بهترین افراد را برگزینند. به همین دلیل آنها سعی می‌کنند رضایت آنها را فراهم کنند و حقوق بسیار بیشتری به آنها پرداخت کنند. از این رو متوسط حقوق پرداختی سالانه شرکت‌های موفق بالا می‌رود و شش رقمی می‌شود.

متوسط حقوق پرداختی سالانه ۳۱ شرکت موفق آمریکا چقدر است؟

نشریه  Wall Street، مهرماه سال گذشته به بررسی میانگین حقوق پرداختی شرکت‌های مختلف پرداخته و متوجه شده که کدامیک از کمپانی‌های معروف بیشترین میزان حقوق را پرداخت می‌کنند. حال با هم به مرور جزئیات حقوق پرداختی این شرکت‌ها می‌پردازیم.

۱۰.کوالکام

کوالکام که در حوزه‌ی ارتباطات مخابراتی فعالیت می‌کند دهمین شرکت در این لیست است. در این شرکت دستیار منابع انسانی با سالی ۵۴ هزار دلار کمترین و مدیرارشد مهندسی نرم‌افزار با ۱۷۵ هزار دلار بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند. متوسط حقوق سالانه پرداختی در این شرکت: ۱۱۲ هزار دلار است.

۹.گوگل

گوگل را که همه می‌شناسند. این شرکت سالیانه به طور متوسط ۱۱۳ هزار دلار حقوق به کارمندان خود پرداخت می‌کند. که دریافتی کمترین آنها ۳۵ هزار دلار در سمت افسر امنیتی و بیشترین آن مدیر گروه محصولات با ۲۲۳ هزار دلار است.

۸. یاهو

یاهو نام‌‌آشنای قدیمی خیلی از ما سالانه و به طور متوسط به کارمندان خود ۱۱۵ هزار دلار می‌پردازد. سمتی که بیشترین حقوق سالانه را دریافت می‌کند، سرپرست مهندسی فنی با ۱۸۶ هزار دلار است و کمترین حقوق سالانه را هم مهندس مرکز عملیات شبکه دریافت می‌کند با ۴۸ هزار دلار

۷. ای بی

میانگین حقوق سالانه پرداختی در این فروشگاه اینترنتی ۱۱۷ هزار دلار است. سهم مدیرارشد استراتژی با بالاترین حقوق دریافتی ۲۱۸ هزار دلار و مربی آموزش به عنوان کمترین حقوق ۳۷ هزار دلار در سال است.

۶. مایکروسافت

در شرکت سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتری معروف مایکروسافت کارمندان به طور میانگین سالی ۱۱۷ هزار دلار دریافت می‌کنند که در این بین مدیر ارشد اطلاعات با ۲۳۷ هزار دلار بیشترین دریافتی و هماهنگ‌کننده برنامه غیرانتفاعی با ۳۸ هزار دلار کمترین دریافتی را دارند.

۵. فیسبوک

پنجمین شرکت در این لیست یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان یعنی فیسبوک است. اگر شما در این شرکت شاغل شوید می‌توانید امیدوار باشید که به طور میانگین می‌توانید سالیانه حدود ۱۱۷ هزار دلار حقوق دریافت کنید. در این شرکت بیشترین حقوق سالانه را مدیر توسعه با ۱۷۱ هزار دلار دریافت می‌کند و کمتر دریافتی هم از آن حسابدار با ۴۴ هزار دلار در سال است.

۴. لینکدین

در شبکه اجتماعی لینکیدین که اتفاقا یک شبکه‌ی اجتماعی کاریابی است، میانگین حقوق سالانه حدود ۱۲۰ هزار دلار است. سمتی که بیشترین حقوق سالانه را در لینکدین دریافت می‌کند مدیر تکنولوژی اطلاعات با ۱۵۴ هزار دلار است . سمتی که کمترین حقوق سالانه را دریافت می‌کند تحلیل‌گر صورت‌حساب با ۴۵ هزار دلار.

۳. اپل

و اما غول بزرگ جهان تکنولوژی یعنی اپل. اپل به کارکنان خود به صورت میانگین در طول سال حدود ۱۲۱ هزار دلار پرداخت می‌کند که بیشترین آن با ۱۹۶ هزار دلار سهم مدیر ارشد مهندسی است و کمترین هم با ۲۸ هزار دلار سهم دستیار خرده‌فروشی.

۲. توییتر

در این لیست شبکه‌های اجتماعی حضور پررنگی دارند. مقام دوم این لیست به توئیتر می‌رسد با میانگین حقوق سالانه‌ی پرداختی ۱۲۲ هزار دلار. در توئیتر سرپرست مدیریت محصول با ۱۷۴ هزار دلار بیشترین حقوق را در سال دریافت می‌کند و متخصص محتوا با ۵۴ هزار دلار کمترین حقوق را.

۱-Vmware

در صدر این لیست وی ام ویر قرار دارد. شرکت نرم‌افزار کامپیوتری معروف آمریکایی که به طور سالیانه حدود ۱۲۶ هزار دلار به کارمندان خود پرداخت می‌کند. شغلی که بیشترین حقوق سالانه را در این شرکت دریافت می‌کند مدیر ارشد مهندسی با ۱۷۲ هزار دلار است و کمترین حقوق یعنی ۴۷ هزار دلار مربوط به نماینده فروش داخلی است.

با توجه به میانگین حقوق پرداختی کمپانی‌های آمریکایی شما دوست دارید در کدامیک از این شرکت‌ها مشغول بکار شوید؟

 

می‌توانید این پادکست را از اینجا بشنوید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)