گفتگوی فرصت امروز با بابک بادکوبه دربارۀ کمپین همسفره

مصاحبۀ روزنامۀ «فرصت امروز» با «بابک بادکوبه» دربارۀ کمپین «همسفره»

ششم شهریور امسال، ستارگان فوتبال دنیا سفری خیرخواهانه به ایران داشتند و در مقابل ستارگان ایران صف‌آرایی کردند. این گروه موسوم به آل‌استار پس از ده‌ها‌ سال بازی نامنظم در تیم‌های مختلف ستارگان جهان، سال ٢٠١٣ با ساختاری ثابت شروع به کار کرد. آل‌استار از ٥٠ بازیکنی تشکیل شده که ٤٨ نفر آنها از جمله لوئیس فیگو، فابیو کاناوارو، روبرتو کارلوس و فرناندو هیرو یک موسسه خیریه به نام خود دارند. این گروه در اواخر‌ سال ٢٠١٤، پس از انجام مسابقات زنجیره‌ای ٢٥ روزه به قصد کمک به ریشه‌کن ‌کردن بیماری مهلک ابولا در آفریقا، تاکنون تقریبا ماهی یک بازی خیریه انجام داده‌اند.

حضور آنها در ایران نیز اهداف خیرخواهانه‌ای چون حمایت از بیماران MS و حمایت از زندانیان را به دنبال داشت و به موازات آن کمپینی به نام همسفره نیز با هدف رفع سوء‌ تغذیه کودکان نیازمند زیر شش سال به‌عنوان یکی از برنامه‌های این سفر برگزار شد.

در ادامه، گفت‌وگوی روزنامۀ «فرصت امروز» با بابک بادکوبه مدیرعامل آژانس تبلیغاتی تمام‌خدمت بادکوبه و مجری این کمپین را با هم می‌خوانیم:

[divider]

 همسفره، کودکان دچار سوء‌تغذیه را تحت پوشش قرار می‌دهد

بابک بادکوبه، در خصوص این کمپین به «فرصت امروز» می‌گوید: ۸۰۰ هزار کودک دچار سو‌ءتغذیه هستند که ۴۰۰ هزار به سبب فقر مالی یا فقر آموزشی گرفتار این معضل شده‌اند. این کودکان اگر تغذیه نشوند دچار کندذهنی و رشد ناقص می‌شوند که نمی‌توان آن را پس از سن شش سال جبران کرد. آژانس بادکوبه درصدد بود در کنار سایر هنرمندان و کمیته امداد و سایر شرکت‌ها در این کار خیر مشارکت داشته باشد. لذا طرحی به نام همسفره راه افتاد که طی آن خانواده کودکانی که فقر مالی دارند و این فقر سبب سوء‌تغذیه کودکان‌شان شده است، تحت پوشش قرار گیرند و با ارائه کمک‌های مالی آنها بتوانند خرید مناسبی برای کودکان داشته باشند.

کمپین همسفره برای رفع سوء تغذیه در کودکان زیر 6 سال

برای همراهی با کمپین خیرخواهانۀ همسفره، می‌توانید به یکی از سه روش اشاره شده در عکس اقدام کنید

وایرال کردن تیزری جذاب

او در پاسخ به این پرسش که کار به سفارش کدام ارگان به انجام رسیده می‌گوید: پیشنهاد این کار از طرف مدیریت کمیته امداد امام‌خمینی به ما داده شد و در قالب طرح «مردم برای مردم» به اجرا درآمد. نخستین تیزری که ساخته شد در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت. همان تیزر قبل از بازی فوتبال نیز در تلویزیون پخش شد. تمام فوتبالیست‌ها از این طرح حمایت می‌کنند و بقیه مردم نیز می‌توانند از طریق سایت این کمپین به این طرح بپیوندند و کمک کنند. ما تصمیم گرفتیم که این طرح را از طریق شبکه‌های اجتماعی ویروسی کنیم.

آرت‌ورکی نیز برای این کار طراحی شد و هنرمندان هم آن را به اشتراک گذاشتند. امیدواریم این طرح نیز مانند طرح محسنین که وایرال شد و به لطف خدا دیگر هیچ کودکی نداریم که بی‌سرپرست باشد، کودک گرفتار سوء‌تغذیه نیز نداشته باشیم. ما واحدی در زمینه دیجیتال‌مارکتینگ داریم که متخصص تولید محتوای ویروسی است. گروه خلاق ما این محتوا را طراحی و منتشر می‌کنند تا به اثرگذاری‌اش کمک کرده باشند. تصمیم گرفتیم این تیزر دارای ویژگی‌ای باشد که از نظر مردم جذاب بوده و در دل آنها بنشیند و چیزی به دل می‌نشیند که از دل برآید. ایده‌ها یا باید طنز باشد یا درباره مشکلات یا خلاق باشد، تا مانند چند کاری که آژانس بادکوبه انجام داده، دیده شود. هرچقدر نزدیکی این تیزرها به مردم بیشتر باشد، میزان به‌اشتراک‌گذاری‌اش بیشتر می‌شود.

مردم برای مردم

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: از مردم دعوت می‌کنیم در طرح مردم برای مردم حاضر باشند. سازمان‌ها، ارگان‌ها و دولت تنها رابطند و آژانس ما نیز مردم را دعوت به کمک به همنوعان کرده تا در این کار خیر شریک باشد. این کمک‌ها می‌تواند از طریق سایت یا کد #۷۳۳* به حساب خانواده کودکان دارای سوء‌تغذیه واریز شود.

گزارش کاملتر را می‌توانید در وب سایت روزنامۀ فرصت امروز مطالعه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)